ETCS-meetmotorwagen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

ETCS-meetmotorwagen

Bericht door Treinen9880 »

In de nieuwste spoorwegjournaal staat dat infrabel een nieuwe meetmotorwagen voor het ETCS-systeem en TBL1+ te testen. Nog staat er dat hij al rodeerritten heeft gedaan op lijn 117. Graag zou ik meer info hebben over deze nieuwe aankoop.
Op het internet heb ik nog geen foto's terug gevonden er staan er wel in het magazine.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: ETCS-meetmotorwagen

Bericht door poyaud »

Er komt nog een 2de exemplaar , maar dan specifiek voor 'Dienst bovenleidingen'.
Bij de testen is gebleken dat de remafstand van de nieuwe motorwagen te lang was , waardoor deze nog niet volwaardig op het net mag rijden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: ETCS-meetmotorwagen

Bericht door msts.be »

Foto bij Wallorail:
http://wallorail.be/actu/0312/20.htm

Eigenlijk moet het B-Telecom rijtuig ook een andere liverij krijgen nu, aangezien B-Telecom nu al 5 jaar Syntigo noemt. En ik kan mij niet inbeelden dat B-Technics nog gratis reclame wilt maken voor de andere divisies.. :roll:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS-meetmotorwagen

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:Eigenlijk moet het B-Telecom rijtuig ook een andere liverij krijgen nu, aangezien B-Telecom nu al 5 jaar Syntigo noemt. En ik kan mij niet inbeelden dat B-Technics nog gratis reclame wilt maken voor de andere divisies.. :roll:
Awel, misschien daarmee dat ze de schildering net niet veranderen :lol:
Plaats reactie