Terzijde stelling van een aantal reekse

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bahnrunner
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 jan 2007, 17:55
Locatie: Stolwijk (Z-H Nederland)

Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door bahnrunner »

Hallo allemaal,

ik hoorde dat de NMBS vrij abrupt de reeks 12 23/26 en deels reeks 20 gezet. Klopt dit of is er nog een kans deze op de foto te zetten?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door Shrek »

Ik heb de laatste weken nog enkele 23ers zien rijden, maar lang zal het niet meer duren denk ik :)
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door TrainzDr3ver »

De 12'en rijden momenteel toch nog volop, of zullen deze ook een van dees opzij gezet worden? :?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door Robin »

de toekomst van de T12 is nog onzeker.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door nahoj »

Reeks 26: buiten dienst. Er komt wellicht nog een PFT/TSP-rit, volgens hun website gepland op 24/maart.
Reeks 23: de laatste gaan buiten dienst ca. tegen de zomer. Eventueel een uitzondering voor de opduwdiensten in Luik; daar heb ik momenteel geen sluitende info over.
Reeks 20: 2001-2007 blijven rijden tot reeks 18 gehomologeerd is naar Luxemburg (verwacht in 2013). De anderen gaan vroeger buiten dienst (2012?)
Reeks 12: onzeker, maar rijden in tussentijd nog steeds op regelmatige basis goederendiensten.

En om verder te gaan met de elektrische motorrijtuigen.
Reeks 62-63-65-70Sabena: buiten dienst met de komst van reeks 08 (Desiro), als alles goed gaat rijdt de laatste zijn trein rond nieuwjaar 2013.

Foto's nemen is de boodschap! ;)

[info zoals steeds onder voorbehoud]
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door Bibke »

nahoj schreef:Reeks 26: buiten dienst. Er komt wellicht nog een PFT/TSP-rit, volgens hun website gepland op 24/maart.
Die gaat naar alle waarschijnlijkheid door.
De inschrijvingen zijn inmiddels al afgesloten wegens het grote succes.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door nahoj »

Update in blauw:
nahoj schreef:Reeks 26: buiten dienst. Er komt wellicht nog een PFT/TSP-rit, volgens hun website gepland op 24/maart.
Reeks 23: buiten dienst stelling van alle HLE23 van Antwerpen-Noord vanaf vandaag 05-03-2012, ter gelegenheid van iedere eerste voorziene (onderhoud, schouwing) of onvoorziene (defect) immobilistatie. De 4 HLE23 (2303, 2311, 2315, 2334) van Kinkempois blijven vooralsnog in dienst. M.a.w., wie ze nog op foto wil buiten Luik: rep je maar: je hebt nog maximum een maand.
Reeks 20: 2001-2007 blijven rijden tot reeks 18 gehomologeerd is naar Luxemburg (verwacht in 2013). De anderen gaan vroeger buiten dienst (2012?)
Reeks 12: onzeker, maar rijden in tussentijd nog steeds op regelmatige basis goederendiensten.

En om verder te gaan met de elektrische motorrijtuigen.
Reeks 62-63-65-70Sabena: buiten dienst met de komst van reeks 08 (Desiro), als alles goed gaat rijdt de laatste zijn trein rond nieuwjaar 2013.

Foto's nemen is de boodschap! ;)

[info zoals steeds onder voorbehoud]
everclear

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door everclear »

Voor wat betreft de reizigersdienst begint de inzet van de 23 toch serieus te slinken week na week. In Brussel spot ik er niet veel meer en ook in de bundel van Gent-Sint-Pieters valt het op dat veel P-treinen die daar overnachten een 21 of 27 hebben in plaats van een 23.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door TrainzDr3ver »

Hoe zit het eigenlijk met de AM66, AM73 en AM CityRail?
Ik neem aan dat de CityRail-stellen toch nog een tijdje blijven, maar heeft iemand hier soms meer info over?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door Shrek »

TrainzDr3ver schreef:Hoe zit het eigenlijk met de AM66, AM73 en AM CityRail?
Ik neem aan dat de CityRail-stellen toch nog een tijdje blijven, maar heeft iemand hier soms meer info over?
Natuurlijk blijven de cityrail en de witte klassiekjes nog een tijdje rondrijden. Die kunnen pas weg als er een nieuwe bestelling van materiaal gedaan wordt (dus niet de huidige bestelling die momenteel geleverd wordt). En gezien de financiële toestand van het land kan dat nog wel eventjes duren volgens mij :wink:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
TrainzDr3ver schreef:Hoe zit het eigenlijk met de AM66, AM73 en AM CityRail?
Ik neem aan dat de CityRail-stellen toch nog een tijdje blijven, maar heeft iemand hier soms meer info over?
Natuurlijk blijven de cityrail en de witte klassiekjes nog een tijdje rondrijden. Die kunnen pas weg als er een nieuwe bestelling van materiaal gedaan wordt (dus niet de huidige bestelling die momenteel geleverd wordt). En gezien de financiële toestand van het land kan dat nog wel eventjes duren volgens mij :wink:
Als alle Desiro's geleverd zijn (wat zeker tot in 2016/2017 zal duren), dan kun je theoretisch gezien toch alle klassiekjes buiten dienst stellen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Als alle Desiro's geleverd zijn (wat zeker tot in 2016/2017 zal duren), dan kun je theoretisch gezien toch alle klassiekjes buiten dienst stellen.
Helemaal niet, er komen met het GEN immers veel treinkilometers bij, er moet dus niet alleen materieel vervangen worden maar ook aangevuld :wink:
Tenzij natuurlijk de regering opeens zou besluiten dat het GEN niet nodig is, dan kan alles ouder dan de breaks weg. Maar laten we maar hopen dat ze vooruitziender zijn dan dat.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door loic1811 »

net op de site van wallorail gelezen dat de reeks 20 vanaf 16 april stopt met de reizigers diensten
bron:http://wallorail.be/
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door b-loc »

Ging de 2024 niet blijven rijden omdat deze testen doet met een energiemeter?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Terzijde stelling van een aantal reekse

Bericht door Steven »

b-loc schreef:Ging de 2024 niet blijven rijden omdat deze testen doet met een energiemeter?
Het gaat enkel om de reizigerstreinen er is niets gezegd ivm de goederen :mrgreen:
Plaats reactie