Dieven reizen ook graag per trein door België

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Dieven reizen ook graag per trein door België

Bericht door Meesterpeter »

Inbrekers in België nemen steeds vaker de trein of bus. Deze trend bespeurt de federale politie, zo schrijft de Vlaamse krant Gazet van Antwerpen donderdag.

Met name in Turnhout is recent het aantal inbraken gestegen. Ondanks acties, waaronder autocontroles, ontbreekt elk spoor van de daders.

De inbrekers, die ook vaker overdag hun slag slaan, omzeilen bovendien door het openbaar vervoer te nemen ook de registratie van auto's door bewakingscamera's in en om de stad. De politie voert inmiddels ook acties uit in bussen en treinen.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Dieven reizen ook graag per trein door België

Bericht door Dieselfreak »

Waaruit bestaat de buit van die treinreizende inbrekers dan zoal? Juwelen, geld? Het moeten volgens mij meestal dingen met een hoge waardedichtheid zijn, want als je dingen als grote elektrische apparaten per trein gaat vervoeren, zal dat wel erg opvallen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Dieven reizen ook graag per trein door België

Bericht door Adler »

Zouden die ook compensatie aanvragen voor vertragingen ?
Je zal het maar meemaken dat je daar een half uur staat te wachten op het perron met je buit.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Dieven reizen ook graag per trein door België

Bericht door Meesterpeter »

De tijd dat grote elektrische apparaten, zoals TV of Videorecorder werden gestolen zijn zo langzamerhand voorbij. Alleen kleine zaken welke snel (veel) geld opleveren zijn interresant, zoals bankpassen met pincode, gouden sierraden, dure horloges en contanten.
Zelfs voor modeltreinen is amper een markt bij het dieven en helersgilde, zo blijkt bij een rondgang in de buurt, alwaar bijna dagelijks wordt ingebroken.
Kleine zaken gaan in een kussensloop steevast, en daarna snel wegwezen....... (evt met de trein, zo blijkt dus nu !)
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Dieven reizen ook graag per trein door België

Bericht door eagleheart »

Adler schreef:Zouden die ook compensatie aanvragen voor vertragingen ?
Je zal het maar meemaken dat je daar een half uur staat te wachten op het perron met je buit.
Ik zie het al in de trein verschijnen. 'Dief opgepakt omwille van afgeschafte trein'.
Plaats reactie