reeks 27
Re: reeks 27
Op de IC-E doen de stormramexemplaren nog alle treinen met M6, verder doen ze bij mijn weten ook nog steeds het merendeel van de spitstreinen met M6 op een hoop andere verbindingen (IC-H, IC-L, IC-M, IR-i, IR-j enzovoort). Ook zie ik ze meer en meer P-treinen doen, waaronder ook een aantal samenstellingen waarbij al dat vermogen misschien wat overdreven is (genre een 27 met 4 of 5 M4'en, terwijl een P-trein als de 8005 regelmatig met een 21 en 9 M6'en reed of rijdt).
Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
Re: reeks 27
MIVB-reiziger schreef:Op de IC-E doen de stormramexemplaren nog alle treinen met M6, verder doen ze bij mijn weten ook nog steeds het merendeel van de spitstreinen met M6 op een hoop andere verbindingen (IC-H, IC-L, IC-M, IR-i, IR-j enzovoort). Ook zie ik ze meer en meer P-treinen doen, waaronder ook een aantal samenstellingen waarbij al dat vermogen misschien wat overdreven is (genre een 27 met 4 of 5 M4'en, terwijl een P-trein als de 8005 regelmatig met een 21 en 9 M6'en reed of rijdt).
Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
Op de IC L zit er ook nog 1 of 2.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 mar 2008, 10:46
- Locatie: Eupen
- Contacteer:
Re: reeks 27
In der tat sollen die 21er und 27er zum Teil nach Logistic.MIVB-reiziger schreef: Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
Gruss, Torsten.
Re: reeks 27
Wat is uw bron?petit_hund schreef:In der tat sollen die 21er und 27er zum Teil nach Logistic.MIVB-reiziger schreef: Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
Gruss, Torsten.
Er is momenteel naar mijn weten geen enkele aanwijzing of plan om HLE21/27 naar logistics te verhuizen. Integendeel:
-> niet voorzien in de laatste dotatie, bestaande uit een groot deel van de HLD77 en alle 60 HLE13 - extra dotaties zijn niet mogelijk, en ik zie Logistics met hun actuele financiële toestand geen HLE21/27 overkopen.
-> Logistics hoeft zelfs niet alle HLE13, laat staan extra HLE21/27
-> trek-duw met M4 en M5 kan momenteel enkel met HLE21 (en theoretisch eventueel ook met HLE11/12)
-> zeer recente investering in MUX-universel op HLE27 t.b.v. compatibiliteit met HLE18/19/HVRI11.
Re: reeks 27
Maar wat zullen de 27's dan wél doen? HLE 26 is al uit dienst, HLE 23 heeft amper nog diensten over en wordt al in grote mate vervangen door 21, en reeks 20 heeft slechts zeer weinig reizigersdiensten meer... er zijn toch nooit genoeg P- of andere diensten over voor al die 27's erbij? Zelfs als ze nog een deel M6-diensten behuden (al dan niet in combinatie met 19'en) lijkt het me dat er nog een flink aantal locomotieven werkloos zal blijven, of vergis ik me zo hard?nahoj schreef:Wat is uw bron?petit_hund schreef:In der tat sollen die 21er und 27er zum Teil nach Logistic.MIVB-reiziger schreef: Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
Gruss, Torsten.
Er is momenteel naar mijn weten geen enkele aanwijzing of plan om HLE21/27 naar logistics te verhuizen. Integendeel:
-> niet voorzien in de laatste dotatie, bestaande uit een groot deel van de HLD77 en alle 60 HLE13 - extra dotaties zijn niet mogelijk, en ik zie Logistics met hun actuele financiële toestand geen HLE21/27 overkopen.
-> Logistics hoeft zelfs niet alle HLE13, laat staan extra HLE21/27
-> trek-duw met M4 en M5 kan momenteel enkel met HLE21 (en theoretisch eventueel ook met HLE11/12)
-> zeer recente investering in MUX-universel op HLE27 t.b.v. compatibiliteit met HLE18/19/HVRI11.
Re: reeks 27
verwacht niet te veel meer van de reeks 20 op de reizigers, heb vandaag vernomen dat men in Schaarbeek inderhaast opleiding geeft reeks 13 om de 90 en 91 er mee te kunnen verzeker, ook de andere 20-ers naar luxemburg zouden er uitgaan als ik het goed heb begrepen.
Re: reeks 27
Hoeveel 13'ers wilt men eigenlijk houden voor de reizigersdienst?Steven schreef:verwacht niet te veel meer van de reeks 20 op de reizigers, heb vandaag vernomen dat men in Schaarbeek inderhaast opleiding geeft reeks 13 om de 90 en 91 er mee te kunnen verzeker, ook de andere 20-ers naar luxemburg zouden er uitgaan als ik het goed heb begrepen.
Waarom zetten ze eigenlijk een 27 voor een P-trein met 5 M4's. Daar kan men toch beter een 21 voorhangen en dan een 27 voor de P-treinen met 8 of meer rijtuigen.
Re: reeks 27
Of ze nu 8 of 5 rijtuigen trekken maakt weinig uit hoor. Meestal moeten die P treinen toch teveel stoppen waardoor het extra vermogen van een 27 toch wat overbodig is. Zoals hier op de L60 doen ze met die gesleepte P treinen voor stoptrein en dan heb je niet zoveel extra winst aan dat beetje extra vermogen, trouwens een 27 is veel gevoeliger afgesteld en zal sneller uitschakelen dan een 21 bij max aanzetstroom.
Re: reeks 27
Hoi,
Vandaag werd de IR I van 16u20 naar Brussel Nationale Luchthaven-Gent Sint Pieters-Kortrijk/De Panne vezekerd door HLE 1802 en 1821.De locomotieven stonden aan het uiteinde van de trein.Deze trein vertrok stipt uit Leuven.
Lukas
Vandaag werd de IR I van 16u20 naar Brussel Nationale Luchthaven-Gent Sint Pieters-Kortrijk/De Panne vezekerd door HLE 1802 en 1821.De locomotieven stonden aan het uiteinde van de trein.Deze trein vertrok stipt uit Leuven.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!