reeks 27

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

reeks 27

Bericht door Shrek »

Vandaag zat er nog eens een 27 op de IC Brussel-Charleroi. Waar zitten zijn vriendjes deze dagen? (maw: welke verbindingen worden nog regelmatig met een 27 uitgevoerd)?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: reeks 27

Bericht door Steve »

Op de IC-E doen de stormramexemplaren nog alle treinen met M6, verder doen ze bij mijn weten ook nog steeds het merendeel van de spitstreinen met M6 op een hoop andere verbindingen (IC-H, IC-L, IC-M, IR-i, IR-j enzovoort). Ook zie ik ze meer en meer P-treinen doen, waaronder ook een aantal samenstellingen waarbij al dat vermogen misschien wat overdreven is (genre een 27 met 4 of 5 M4'en, terwijl een P-trein als de 8005 regelmatig met een 21 en 9 M6'en reed of rijdt).

Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: reeks 27

Bericht door Stijn91 »

MIVB-reiziger schreef:Op de IC-E doen de stormramexemplaren nog alle treinen met M6, verder doen ze bij mijn weten ook nog steeds het merendeel van de spitstreinen met M6 op een hoop andere verbindingen (IC-H, IC-L, IC-M, IR-i, IR-j enzovoort). Ook zie ik ze meer en meer P-treinen doen, waaronder ook een aantal samenstellingen waarbij al dat vermogen misschien wat overdreven is (genre een 27 met 4 of 5 M4'en, terwijl een P-trein als de 8005 regelmatig met een 21 en 9 M6'en reed of rijdt).

Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?

Op de IC L zit er ook nog 1 of 2.
petit_hund
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 mar 2008, 10:46
Locatie: Eupen
Contacteer:

Re: reeks 27

Bericht door petit_hund »

MIVB-reiziger schreef: Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
In der tat sollen die 21er und 27er zum Teil nach Logistic.

Gruss, Torsten.
Afbeelding
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: reeks 27

Bericht door nahoj »

petit_hund schreef:
MIVB-reiziger schreef: Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
In der tat sollen die 21er und 27er zum Teil nach Logistic.

Gruss, Torsten.
Wat is uw bron?

Er is momenteel naar mijn weten geen enkele aanwijzing of plan om HLE21/27 naar logistics te verhuizen. Integendeel:
-> niet voorzien in de laatste dotatie, bestaande uit een groot deel van de HLD77 en alle 60 HLE13 - extra dotaties zijn niet mogelijk, en ik zie Logistics met hun actuele financiële toestand geen HLE21/27 overkopen.
-> Logistics hoeft zelfs niet alle HLE13, laat staan extra HLE21/27
-> trek-duw met M4 en M5 kan momenteel enkel met HLE21 (en theoretisch eventueel ook met HLE11/12)
-> zeer recente investering in MUX-universel op HLE27 t.b.v. compatibiliteit met HLE18/19/HVRI11.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: reeks 27

Bericht door Steve »

nahoj schreef:
petit_hund schreef:
MIVB-reiziger schreef: Maar wat zou de toekomst zijn van de 27's als de resterende 18'en en de 19'en al die M6-diensten overnemen (de 19'en al dan niet in combinatie met de stormram-27's)? Bijna enkel nog P-treinen, of toch ook een deel Logistics?
In der tat sollen die 21er und 27er zum Teil nach Logistic.

Gruss, Torsten.
Wat is uw bron?

Er is momenteel naar mijn weten geen enkele aanwijzing of plan om HLE21/27 naar logistics te verhuizen. Integendeel:
-> niet voorzien in de laatste dotatie, bestaande uit een groot deel van de HLD77 en alle 60 HLE13 - extra dotaties zijn niet mogelijk, en ik zie Logistics met hun actuele financiële toestand geen HLE21/27 overkopen.
-> Logistics hoeft zelfs niet alle HLE13, laat staan extra HLE21/27
-> trek-duw met M4 en M5 kan momenteel enkel met HLE21 (en theoretisch eventueel ook met HLE11/12)
-> zeer recente investering in MUX-universel op HLE27 t.b.v. compatibiliteit met HLE18/19/HVRI11.
Maar wat zullen de 27's dan wél doen? HLE 26 is al uit dienst, HLE 23 heeft amper nog diensten over en wordt al in grote mate vervangen door 21, en reeks 20 heeft slechts zeer weinig reizigersdiensten meer... er zijn toch nooit genoeg P- of andere diensten over voor al die 27's erbij? Zelfs als ze nog een deel M6-diensten behuden (al dan niet in combinatie met 19'en) lijkt het me dat er nog een flink aantal locomotieven werkloos zal blijven, of vergis ik me zo hard?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: reeks 27

Bericht door Steven »

verwacht niet te veel meer van de reeks 20 op de reizigers, heb vandaag vernomen dat men in Schaarbeek inderhaast opleiding geeft reeks 13 om de 90 en 91 er mee te kunnen verzeker, ook de andere 20-ers naar luxemburg zouden er uitgaan als ik het goed heb begrepen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: reeks 27

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:verwacht niet te veel meer van de reeks 20 op de reizigers, heb vandaag vernomen dat men in Schaarbeek inderhaast opleiding geeft reeks 13 om de 90 en 91 er mee te kunnen verzeker, ook de andere 20-ers naar luxemburg zouden er uitgaan als ik het goed heb begrepen.
Hoeveel 13'ers wilt men eigenlijk houden voor de reizigersdienst?

Waarom zetten ze eigenlijk een 27 voor een P-trein met 5 M4's. Daar kan men toch beter een 21 voorhangen en dan een 27 voor de P-treinen met 8 of meer rijtuigen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: reeks 27

Bericht door Steven »

Of ze nu 8 of 5 rijtuigen trekken maakt weinig uit hoor. Meestal moeten die P treinen toch teveel stoppen waardoor het extra vermogen van een 27 toch wat overbodig is. Zoals hier op de L60 doen ze met die gesleepte P treinen voor stoptrein en dan heb je niet zoveel extra winst aan dat beetje extra vermogen, trouwens een 27 is veel gevoeliger afgesteld en zal sneller uitschakelen dan een 21 bij max aanzetstroom.
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: reeks 27

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vandaag werd de IR I van 16u20 naar Brussel Nationale Luchthaven-Gent Sint Pieters-Kortrijk/De Panne vezekerd door HLE 1802 en 1821.De locomotieven stonden aan het uiteinde van de trein.Deze trein vertrok stipt uit Leuven.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: reeks 27

Bericht door Stijn91 »

Vandaag werd IC 2233 naar Gent getrokken door de 2738.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: reeks 27

Bericht door Robin »

P8281 werd vandaag getrokken door 2702
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie