NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Merijn

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Merijn »

Er rijden nu al enkele dagen 2 gekoppelde Desiro's op de verbinding Brussel - Brussel Nationale Luchthaven - Leuven...maar misschien vertel ik hiermee oud nieuws :?:
Steven

Bericht door Steven »

08016, 08018 en 08020 staan in stockem bundel, ter hoogte van de werkplaats staan er nog een aantal.
LHOON

Bericht door LHOON »

Merijn schreef:Er rijden nu al enkele dagen 2 gekoppelde Desiro's op de verbinding Brussel - Brussel Nationale Luchthaven - Leuven...maar misschien vertel ik hiermee oud nieuws :?:
Heb deze ook al gezien in FBMZ. Hoe rijdt deze eigenlijk, via L25N of maakt hij nog steeds kop op de luchthaven?
Steven

Bericht door Steven »

die treinen doen nog steeds een frontverandering in de luchthaven.
Steve

Bericht door Steve »

Steven schreef:die treinen doen nog steeds een frontverandering in de luchthaven.
Wat is daar de reden van? Is het niet makkelijker en sneller om het stukje lijn 25N te nemen? Aan vrije rijpaden zal het daar nu toch wel niet ontbreken... :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Het is niet omdat er plaats is op L25N dat deze verandering geen gevolg zou hebben in de drie grote Brusselse stations. Ze hebben het werk echt zo eenvoudig mogelijk gehouden door enkel dat aan te passen wat moest aangepast worden. Dat wat kan wachten tot december zal dat ook doen.
Shrek

Bericht door Shrek »

MIVB-reiziger schreef:
Steven schreef:die treinen doen nog steeds een frontverandering in de luchthaven.
Wat is daar de reden van? Is het niet makkelijker en sneller om het stukje lijn 25N te nemen? Aan vrije rijpaden zal het daar nu toch wel niet ontbreken... :wink:
Neen helemaal niet, L25N komt uit op de westelijke koker in de NZV, het rijpad van de trein ligt nu in de middenste koker als ik mij niet vergis. Van koker wisselen in Brussel-Noord is zowat een zekerheid voor vertragingen :wink:
dentheo

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:[
Van koker wisselen in Brussel-Noord is zowat een zekerheid voor vertragingen :wink:
Klopt, kan het niet voor Brussel Noord ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

Dat kan maar is niet aan te raden wegens kruising met L36, L27
Shrek

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:
Shrek schreef:[
Van koker wisselen in Brussel-Noord is zowat een zekerheid voor vertragingen :wink:
Klopt, kan het niet voor Brussel Noord ?
Je zou het hopen, maar eigenlijk is dat ook zowat onmogelijk. Enkele flyovers tussen Schaarbeek en Brussel-Noord zouden wonderen kunnen doen maar die zijn er dus niet.
Steven

Bericht door Steven »

Maar fly overs nemen plaats in en die is er ook niet. Terug naar de Desiro zelf nu.

Wie heeft er hier eigenlijk allemaal al het geluk gehad om er een ritje mee te doen (gewoon in commerciële dienst wel te verstaan).
overweg13

Bericht door overweg13 »

Steven schreef:Maar fly overs nemen plaats in en die is er ook niet. Terug naar de Desiro zelf nu.

Wie heeft er hier eigenlijk allemaal al het geluk gehad om er een ritje mee te doen (gewoon in commerciële dienst wel te verstaan).
Of dat een geluk is, valt nog af te wachten. Ik laat het toeval gewoon beslissen wanneer ik er voor het eerst gebruik van maak. Maar het is lang geleden (van de breaks) dat ik nog eens een echt aangenaam gevoel heb gehad in nieuw materieel.
Met vriendelijke groet

overweg13
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

overweg13 schreef:Of dat een geluk is, valt nog af te wachten. Ik laat het toeval gewoon beslissen wanneer ik er voor het eerst gebruik van maak. Maar het is lang geleden (van de breaks) dat ik nog eens een echt aangenaam gevoel heb gehad in nieuw materieel.
Wat is een aangenaam gevoel voor jou in een trein?
Steven

Bericht door Steven »

overweg13 schreef:
Steven schreef:Maar fly overs nemen plaats in en die is er ook niet. Terug naar de Desiro zelf nu.

Of dat een geluk is, valt nog af te wachten. Ik laat het toeval gewoon beslissen wanneer ik er voor het eerst gebruik van maak. Maar het is lang geleden (van de breaks) dat ik nog eens een echt aangenaam gevoel heb gehad in nieuw materieel.
Ik beoogde hier enkel de rit op zich, niet hoe je het treinmaterieel zou evalueren ;-) dat is dan meestal wel een vervolg uit de rit zelf.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Stijn91 schreef:
overweg13 schreef:Of dat een geluk is, valt nog af te wachten. Ik laat het toeval gewoon beslissen wanneer ik er voor het eerst gebruik van maak. Maar het is lang geleden (van de breaks) dat ik nog eens een echt aangenaam gevoel heb gehad in nieuw materieel.
Wat is een aangenaam gevoel voor jou in een trein?
Enige warmte, in alle betekenissen. Geen metalen armsteunen (zoals ms 96 en I11). Uitnodigende stofjes, i.p.v. sjofele dingen als in mw41 en M6. Comfortabele zitjes. Een indruk van degelijkheid. Een veiligheidsgevoel (niet zoals in mw 41). Dat ik in alle betekenissen afstand kan nemen van mijn medereizigers. Geen kale wanden met wachtkamereffect.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie