NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat is inderdaad één AM80 in het weekeinde gekoppeld aan de 33xx reeks....
Iets na 11u zag ik 2 Desiro's in Okegem richting Denderleeuw rijden.
Ja en dan, Stijn? Dat zal waarschijnlijk E1781 geweest zijn: http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 0-60&stn=1
Het was 11:15 denk ik en de trein was leeg, onmogelijk dus.Retard schreef:Ja en dan, Stijn? Dat zal waarschijnlijk E1781 geweest zijn: http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 0-60&stn=1
Dan zal je een losse overbrengingsrit gezien hebben, StijnStijn91 schreef:Het was 11:15 denk ik en de trein was leeg, onmogelijk dus.Retard schreef:Ja en dan, Stijn? Dat zal waarschijnlijk E1781 geweest zijn: http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 0-60&stn=1

Het word tijd dat ik jou eens zie.
vraagje,
ik zie die desiro's bijna altijd gekoppeld rijden (2 of 3 stellen).
Waarom heeft NMBS enkel 3-ledige desiro's gekocht? had men niet beter een aantal 6-ledige desiro's aangekocht (naast de 3-ledige)?
ik zie die desiro's bijna altijd gekoppeld rijden (2 of 3 stellen).
Waarom heeft NMBS enkel 3-ledige desiro's gekocht? had men niet beter een aantal 6-ledige desiro's aangekocht (naast de 3-ledige)?
Er zijn er genoeg die alleen rijden hoor bobby, doch je moet ze weten rijden. Vooral in de weekends rijden ze single.
Dat gekoppeld rijden is vooral tijdens de spits en in en rond de NZV. Op onder meer de L Geraardsbergen - Dendermonde zijn er tot drie stuks te zien en dat is in veel gevallen een goede zaak in vergelijking met vroeger.
De Desiro doet inderdaad genoeg diensten waar er niet gekoppeld gereden wordt: de diensten in/rond de NZV buiten de spits/'s avonds/in het weekend, alles (of toch bijna?) op de Athus-Meuse, en ook op een aantal andere lokalere lijnen waar intussen Desiro's rijden (Ottignies - Leuven, Ottignies - Charleroi, de meeste Aalst - Geraardsbergen en dergelijke) zal dat wel niet al te vaak gekoppeld gebeuren.
Ook voor gesplitste diensten zullen we in de nabije toekomst meer dan blij zijn dat er mogelijkheid is om te (ont)koppelen. De L Geraardsbergen / Zottegem - Brussel - Jette - Aalst is daar een goed voorbeeld van.
De Desiro doet inderdaad genoeg diensten waar er niet gekoppeld gereden wordt: de diensten in/rond de NZV buiten de spits/'s avonds/in het weekend, alles (of toch bijna?) op de Athus-Meuse, en ook op een aantal andere lokalere lijnen waar intussen Desiro's rijden (Ottignies - Leuven, Ottignies - Charleroi, de meeste Aalst - Geraardsbergen en dergelijke) zal dat wel niet al te vaak gekoppeld gebeuren.
Ook voor gesplitste diensten zullen we in de nabije toekomst meer dan blij zijn dat er mogelijkheid is om te (ont)koppelen. De L Geraardsbergen / Zottegem - Brussel - Jette - Aalst is daar een goed voorbeeld van.
Tussen Aalst - Geraardsbergen rijden er enkel Desiro's in het weekend (1 in elke richting), en P8956 (FGSP - FGRA), misschien dat er vanaf volgende week verandering in komt als alle treinen weer rijden na het incident in Wetteren, maar ik denk van niet. Kennen de TB's van Zottegem de Desiro eigenlijk al? Volgens mij gaat men daar gewoon met klassiekjes blijven op rijden.Steve schreef:Dat gekoppeld rijden is vooral tijdens de spits en in en rond de NZV. Op onder meer de L Geraardsbergen - Dendermonde zijn er tot drie stuks te zien en dat is in veel gevallen een goede zaak in vergelijking met vroeger.
Op de Noorderkempen-expresse rijden naar mijn weten ook losse Desiro's.
Zottegem is geen depot voor treinbestuurders. Dus nee de Desiro kennen ze daar niet 

Welke TB's doen dan de L Zottegem - Brussel - Jette - Aalst?Steven schreef:Zottegem is geen depot voor treinbestuurders. Dus nee de Desiro kennen ze daar niet
Dan weten we dat samenAlexNL schreef:Op de Noorderkempen-expresse rijden naar mijn weten ook losse Desiro's.

Ondermeer Aalst en Oudenaarde. Het is daarmee dat de laatste doorrijd naar Oudenaarde.Stijn91 schreef:Welke TB's doen dan de L Zottegem - Brussel - Jette - Aalst?Steven schreef:Zottegem is geen depot voor treinbestuurders. Dus nee de Desiro kennen ze daar niet
Ook doet Oudenaarde veel ritten van de L-trein tussen Zottegem en Brugge. Het is daarom ook dat E655 vanuit Oudenaarde vertrekt.
Zottegem is enkel een depot voor treinbegeleiders. L trein; Zottegem-Brussel-Aalst word gereden door onder andere depot Aalst, Oudenaarde, Brussel-zuid en Geraardsbergen en dan zijn we er bijna denk ik.Stijn91 schreef:Welke TB's doen dan de L Zottegem - Brussel - Jette - Aalst?Steven schreef:Zottegem is geen depot voor treinbestuurders. Dus nee de Desiro kennen ze daar niet
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...