Voor de allerlaatste keer, en hopelijk nu voldoende duidelijk: Desiro kan niet in dienst gezet worden onder 1,9kV, en dat heeft technische redenen die verder gaan dan louter een softwareblokkering.dentheo schreef:Wat is "kunnen" ?Shrek schreef: Toch vreemd dat men zoiets vraagt als ze er niet kunnen rijden
Nu "willen" ze niet door een vergrendeling, maar ze kunnen het misschien toch ?
Heeft er iemand de laatste maanden een Desiro zien rondsnorren in Wilderath ???![]()
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Er is geen technische of administratieve reden om slechts met één MR75 naar Roosendaal te rijden. De beperking tot één stel bestaat enkel voor de MR86.kika schreef:Ze verdienen geen hoofdprijs qua comfort, maar zo verschrikkelijk oncomfortabel zijn ze ook niet. En het volle is naar mijn ervaring heel erg wisselend: vandaag weer ingezeten, met 3 andere mensen in hetzelfde rijtuig (niet de complete L12 afgereden). Maar inderdaad ook al vaak ingezeten dat er hopeloos veel te weinig ruimte was. Wat mij betreft dus vooral een geval van: verdubbel de frequentie tijdens de spits (denk niet dat het langer gemaakt kan worden?).ferry schreef:En de reizigers van lijn 12 moeten het maar verder stellen met de oncomfortabele en overvolle varkensneuzen!
Hoe het met de perronlengtes zit in Roosendaal, weet ik echter niet.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik dacht overigens dat meerdere treinen door twee stellen gedaan worden, dus dan heb je met acht rijtuigen toch al flink wat capaciteit.nahoj schreef:Er is geen technische of administratieve reden om slechts met één MR75 naar Roosendaal te rijden. De beperking tot één stel bestaat enkel voor de MR86.kika schreef:Ze verdienen geen hoofdprijs qua comfort, maar zo verschrikkelijk oncomfortabel zijn ze ook niet. En het volle is naar mijn ervaring heel erg wisselend: vandaag weer ingezeten, met 3 andere mensen in hetzelfde rijtuig (niet de complete L12 afgereden). Maar inderdaad ook al vaak ingezeten dat er hopeloos veel te weinig ruimte was. Wat mij betreft dus vooral een geval van: verdubbel de frequentie tijdens de spits (denk niet dat het langer gemaakt kan worden?).ferry schreef:En de reizigers van lijn 12 moeten het maar verder stellen met de oncomfortabele en overvolle varkensneuzen!
Hoe het met de perronlengtes zit in Roosendaal, weet ik echter niet.
Maar wat is precies de reden dat er geen gekoppelde duikbrillen kunnen rijden? Want zo ben je er natuurlijk weinig mee.
Hoe zit het trouwens met de andere motorstellen, zoals de klassiekjes, MS80 en 96? Zijn die tegenwoordig toegelaten?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Reden voor beperking tot 1 stel MR86: stoorstromen.Steve schreef:Ik dacht overigens dat meerdere treinen door twee stellen gedaan worden, dus dan heb je met acht rijtuigen toch al flink wat capaciteit.nahoj schreef:Er is geen technische of administratieve reden om slechts met één MR75 naar Roosendaal te rijden. De beperking tot één stel bestaat enkel voor de MR86.
Hoe het met de perronlengtes zit in Roosendaal, weet ik echter niet.
Maar wat is precies de reden dat er geen gekoppelde duikbrillen kunnen rijden? Want zo ben je er natuurlijk weinig mee.
Hoe zit het trouwens met de andere motorstellen, zoals de klassiekjes, MS80 en 96? Zijn die tegenwoordig toegelaten?
Andere types MR zijn niet toegelaten naar Roosendaal.
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Er kunnen maximaal 2 stellen MS75 tot in Roosendaal raken. Perrons zijn wel langer, maar de andere perronfase is nodig voor een andere trein.
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoe staat het nu met de aflevering? Ik zag de 08121 vandaag in Stockem staan. Ik zat op dat moment in de nog steeds een beetje nieuw ruikende 08562 die de L-trein tussen Arlon en Ciney verzekerde.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Is het eigenlijk normaal dat er tijdens het weekend sinds kort Desiros ingezet worden op de IC Oostende-Antwerpen? Of is het louter om de kilometers wat op te drijven?
Ik kan me best voorstellen dat het qua comfort niet echt ideaal is
Ik kan me best voorstellen dat het qua comfort niet echt ideaal is

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ongeveer 175 geleverde stellen.Tijgernoot schreef:Hoe staat het nu met de aflevering? Ik zag de 08121 vandaag in Stockem staan. Ik zat op dat moment in de nog steeds een beetje nieuw ruikende 08562 die de L-trein tussen Arlon en Ciney verzekerde.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wel, sinds 15 december is één van de vier diagrammen Antwerpen - Gent SP - Oostende ingevuld met 3x Desiro. Afgaande van wat ik vorige week in Antwerpen-Centraal zag, is de samenstelling voor deze diagrammen:sippycarlito schreef:Is het eigenlijk normaal dat er tijdens het weekend sinds kort Desiros ingezet worden op de IC Oostende-Antwerpen? Of is het louter om de kilometers wat op te drijven?
Ik kan me best voorstellen dat het qua comfort niet echt ideaal is
1. 3x Desiro
2. 2x MS 96
3 & 4. HLE 27 + I11 + HLE 27


Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Aha, hangen er tegenwoordig 27's rond die I11-stammen? Ook een combinatie die je niet vaak ziet...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Sinds maandag zijn die 27 weg en is het met 1x T18 I11 en HVR I11 stuurrijtuig.Trein30 schreef:Wel, sinds 15 december is één van de vier diagrammen Antwerpen - Gent SP - Oostende ingevuld met 3x Desiro. Afgaande van wat ik vorige week in Antwerpen-Centraal zag, is de samenstelling voor deze diagrammen:sippycarlito schreef:Is het eigenlijk normaal dat er tijdens het weekend sinds kort Desiros ingezet worden op de IC Oostende-Antwerpen? Of is het louter om de kilometers wat op te drijven?
Ik kan me best voorstellen dat het qua comfort niet echt ideaal is
1. 3x Desiro
2. 2x MS 96
3 & 4. HLE 27 + I11 + HLE 27
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi,
Ik heb gisteren met Desiro's eens het volledige traject van de IC G(Antwerpen - Gent -Oostende) afgereden en het beviel me wel.
In de bundel van Oostende zag ik ook nog 3 gloednieuwe Desiro's staan:08127,08128 en 08129.
Lukas
Ik heb gisteren met Desiro's eens het volledige traject van de IC G(Antwerpen - Gent -Oostende) afgereden en het beviel me wel.
In de bundel van Oostende zag ik ook nog 3 gloednieuwe Desiro's staan:08127,08128 en 08129.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Jah, als de hollanders een HLE18 benoemen als Desiro kan het natuurlijk kloppennahoj schreef:Misschien is het voor HLE 18? Die moet gehomologeerd geraken op de grenstrajecten, eens de ETCS in dienst komt, en heeft dus hetzelfde probleem met de bakens als Desiro.Shrek schreef:Het ging niet om de 3kV, enkel de ETCS-bakens moet ProRail aanpassen voor de Desiro's.
Toch vreemd dat men zoiets vraagt als ze er niet kunnen rijden

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Weer een koppelingsprobleem geweest tussen L5207 en L2257 waardoor de rit naar Aalst via Brussel en Jette werd afgeschaft en de trein een uur later Denderleeuw - Aalst heeft gereden.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Het perron waar de stoptrein nu komt (1b) is zelfs te kort voor 2 varkentjes, maar daarvoor hebben blijkbaar een "maatwerkoplossing". Geen idee hoe ze dat in de praktijk doen, want 1a is tegelijkertijd ook nodig.The_Knitter schreef:Er kunnen maximaal 2 stellen MS75 tot in Roosendaal raken. Perrons zijn wel langer, maar de andere perronfase is nodig voor een andere trein.
Groetjes,
Rian