NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
prachtig !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Ziet er erg netjes uit... en met zo'n gele voorkant kan hij in principe zo naar Nederland. Zie ik daar nieuwe treinen in NL binnenkomen? 

De eerst Desiro ML is in het land
foto's staan op deze pagina http://treinfototeam.blogspot.com/2010/ ... elgie.html
foto's staan op deze pagina http://treinfototeam.blogspot.com/2010/ ... elgie.html
voorstelling voor de directie zoals met de HLE18, nadien gaat die waarschijnlijk terug of doet hij eventueel al paar testritten.
Wow !! Ik ben verliefd5941 schreef:De eerst Desiro ML is in het land

Prachtding !!!
Nog een voorbeeld voor Nederland. Ziet er veel beter uit dan die flop SLT sletjes.
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Die Desiro stellen, zullen die remenergie opvangen? Zo ja hoe? opslaan of naar de bovenleiding of?
Dat heet een recuperatierem ... maar ik dacht gehoord te hebben dat het onder 3 Kv niet mogelijk was om stroom te recupereren dus ik weet niet zeker of het klopt ... ik volg nu eenmaal geen elektriciteit op school.bobke schreef:Die Desiro stellen, zullen die remenergie opvangen? Zo ja hoe? opslaan of naar de bovenleiding of?
Waarom heeft men eigenlijk geen dubbeldekstreinstellen aangekocht met dezelfde rij-eigenschappen?
Daar kan toch veel meer volk in en is toch veel praktischer bij drukke tijden dan een normale rijtuigen?
Daar kan toch veel meer volk in en is toch veel praktischer bij drukke tijden dan een normale rijtuigen?
Ik denk dat het heel moeilijk is om dubbeldekstreinen te maken die even snel kunnen optrekken als deze desiro'smelle schreef:Waarom heeft men eigenlijk geen dubbeldekstreinstellen aangekocht met dezelfde rij-eigenschappen?

Dubbeldekkers zijn inderdaad zwaarder waardoor je ofwel zwaardere motoren moet steken ofwel moet aanvaarden dat ze minder snel optrekken bij gelijk vermogen. Voor het grootste deel van de tijd volstaan enkeldekstreinen perfect op de lijnen waar de Desiro zal ingezet worden. Ze gaan vooral de klassieke stellen vervangen die heden rondrijden.
Recuperatie is wel mogelijk bij 3kv, maar alleen als er op dat moment andere treinen elektriciteit verbruiken in die bovenleidingssectie. De onderstations kunnen dus geen energie teruggeven aan het hoogspanningsnet, bij wisselspanning (15 of 25 kV) kan dit welHLE 2302 schreef:Dat heet een recuperatierem ... maar ik dacht gehoord te hebben dat het onder 3 Kv niet mogelijk was om stroom te recupereren dus ik weet niet zeker of het klopt ... ik volg nu eenmaal geen elektriciteit op school.bobke schreef:Die Desiro stellen, zullen die remenergie opvangen? Zo ja hoe? opslaan of naar de bovenleiding of?

Juist zo was het, bedankt voor de aanvulling ... ik wist dat ik iets belangrijks vergeten was.Shrek schreef:Recuperatie is wel mogelijk bij 3kv, maar alleen als er op dat moment andere treinen elektriciteit verbruiken in die bovenleidingssectie. De onderstations kunnen dus geen energie teruggeven aan het hoogspanningsnet, bij wisselspanning (15 of 25 kV) kan dit welHLE 2302 schreef:Dat heet een recuperatierem ... maar ik dacht gehoord te hebben dat het onder 3 Kv niet mogelijk was om stroom te recupereren dus ik weet niet zeker of het klopt ... ik volg nu eenmaal geen elektriciteit op school.bobke schreef:Die Desiro stellen, zullen die remenergie opvangen? Zo ja hoe? opslaan of naar de bovenleiding of?

Ik zal blij zijn als ze in gebruik worden genomen. Alleen vrees ik ervoor dat op lijn 26 sprinters zullen blijven rijden ondanks dat dit een GEN lijn is en er om de 3 minuten gestopt moet worden. Een moderne tram was daar misschien een betere (lees snellere) optie geweest.
De naam is misschien afgeleid van "desire", omdat ze bloedmooi zijn.
De naam is misschien afgeleid van "desire", omdat ze bloedmooi zijn.

Voor mijn telefoon - HTC Desire - gaat dat in ieder geval op... bloedmooi toestelletje.
Kunnen deze Desiro-stellen enigszins worden vergeleken met het Nederlandse SLT, qua geplande inzet? Als ze op het GEN gaan rijden, zal het dus vooral veel korte stukjes zijn, met veel staanplaatsen?
Kunnen deze Desiro-stellen enigszins worden vergeleken met het Nederlandse SLT, qua geplande inzet? Als ze op het GEN gaan rijden, zal het dus vooral veel korte stukjes zijn, met veel staanplaatsen?