NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Inderdaad, dat viel me gisteren ook op.
Of het een andere stem was, weet ik niet. Ze klonk alleszins wat vlakker en minder ruimtevullend. Op een drukke trein met wat rumoer vrees ik dat het wat minder duidelijk zal zijn.
Of het een andere stem was, weet ik niet. Ze klonk alleszins wat vlakker en minder ruimtevullend. Op een drukke trein met wat rumoer vrees ik dat het wat minder duidelijk zal zijn.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb dit gisteren ook voor het eerst gehoord. Ik vind het ook geen vooruitgang, het volume is lager en er zit nog steeds een veel te lange pauze tussen 'de volgende halte is' en de naam van de halte.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De desiro-stem NL-versie was, als ik me niet vergis, Roos Van Acker. Wie het nu is heb ik momenteel het raden naar...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Gaat men dan de aankondigingen in de break en m7 ook aanpassen? De break gebruikt nu een combinatie van verschillende stemmen, waarvan 1 degene is die ook in de Desiro's te hore zijn. De m7 gebruikt dezelfde stem als de Desiro's.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Foute gok.
De stem die je op de Desiro hoorde is afkomstig van een personeelslid van de NMBS zelf. Zou dezelfde stem moeten geweest zijn in het Nederlands en het Frans.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dan had dat personeelslid quasi exact dezelfde stem als die van Roos. Heilig van overtuigd dat het Roos Van Acker was, niet dus...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi,
In Desiro 08150 was de nieuwe stem ook al hoorbaar.
Lukas
In Desiro 08150 was de nieuwe stem ook al hoorbaar.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 jun 2021, 22:50
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik had de indruk dat het (stem)actrice Hilde Heijnen was…
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Aangezien het dezelfde stem lijkt te zijn als in de stations, vermoed ik dat men de auditieve reisinformatie wilt uniformeren. Je hoort dus zowel in het station als in de trein dezelfde stem.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Mogelijks om de stem andere dingen te laten zeggen dan "de volgende halte is x" en "eindstation". Ik weet niet hoe men die oude stem ingesproken werd, maar allicht heeft men gewoon die vaste uitdrukkingen laten inspreken en is er niets meer mee mogelijk. EMMA is in dat opzicht waarschijnlijk flexibeler in te zetten en kun je bijvoorbeeld ook informatie i.v.m. omleidingen en werkzaamheden laten voorlezen. Of eventueel zelfs de aansluitingen laten opsommen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb opgemerkt dat er in de Cityjet Desiro van ÖBB trapjes zijn bij de compartimenten die zich boven de wielen situeren. Bij de Desiro van de NMBS zijn die er niet, daar kan je door de hele trein wandelen zonder trappen te doen. Het lijkt erop dat je in de OBB Desiro daarom een stuk hoger zit. Klopt deze veronderstelling? En vanwaar dit verschil?
-
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
TimJ36 schreef: ↑03 okt 2021, 21:15 Ik heb opgemerkt dat er in de Cityjet Desiro van ÖBB trapjes zijn bij de compartimenten die zich boven de wielen situeren. Bij de Desiro van de NMBS zijn die er niet, daar kan je door de hele trein wandelen zonder trappen te doen. Het lijkt erop dat je in de OBB Desiro daarom een stuk hoger zit. Klopt deze veronderstelling? En vanwaar dit verschil?
Maar de stoelen boven de wielen situeren zich wel op een verhoogje. Maar dan is de Belgische versie idd wel vriendelijker voor rolstoelgebruikers en dergelijke.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat is inderdaad enkel een verschil in het gangpad zelf. De vloerhoogte waar de stoelen staan zijn bij beide versies hetzelfde zover ik weet.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Als ik me niet vergis is de ÖBB Cityjet juist lager dan de MS08 van NMBS: de Cityjets zijn gebouwd voor perrons met een hoogte van 55cm t.o.v. bovenkant spoortaaf, terwijl de MS08 is gebouwd voor perrons van 76cm t.o.v. bovenkant spoorstaaf.