NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ze zullen inderdaad overal een beetje rijden. Maar ze beginnen dus op die paar lijnen in Wallonië waar nu mw41 rijden.
Dan zal het gros van de klassieke motorstellen nog een tijdje in dienst blijven
Er zijn er trouwens nog steeds enkele AM73's die moeten omgevormd worden tot cityrail.

Er zijn er trouwens nog steeds enkele AM73's die moeten omgevormd worden tot cityrail.
Niet op de lijn naar Couvin, natuurlijk, de Desiro's hebben wel wasdraad nodig 

Dat is natuurlijk de enige uitzondering. Het gaat om de MW41 die aan depot Bertix zijn toegewezen.
Natuurlijk, Steven, en de meesten zullen dat wel weten. Maar just is just 

Wallonië eerst, ik snap de NMBS niet. En dat is wel heel laat voor Vlaanderen. Ik vraag mij ook af wat er met de klassiekjes gaat gebeuren, ze kunnen die moeilijk allemaal buiten dienst doen.Steven schreef:Dat is veel hoop dat jij hebt en ik vrees voor uw ontgoocheling. In Vlaanderen zal je ze normaal niet zien voor begin volgend jaar.
Het is niet Wallonië eerst, het zijn de Ardennen eerst. In Charleroi of Mons moeten ze er even lang op wachten als hier hoorStijn91 schreef:Wallonië eerst, ik snap de NMBS niet. En dat is wel heel laat voor Vlaanderen. Ik vraag mij ook af wat er met de klassiekjes gaat gebeuren, ze kunnen die moeilijk allemaal buiten dienst doen.

En de reden is heel simpel en in deze topic al meermaals gezegd: de MW41 rijden daar nu volledig onder bovenleiding terwijl ze elders heel hard nodig zijn.
Zo moeilijk is dat toch niet te snappen?

De klassiekjes gaan niet allemaal weg, enkel de oudste (die nu nog rood zijn).
Altijd grappig hoe sommigen er meteen weer een communautair spelletje van maken!Stijn91 schreef:Wallonië eerst, ik snap de NMBS niet. En dat is wel heel laat voor Vlaanderen. Ik vraag mij ook af wat er met de klassiekjes gaat gebeuren, ze kunnen die moeilijk allemaal buiten dienst doen.Steven schreef:Dat is veel hoop dat jij hebt en ik vrees voor uw ontgoocheling. In Vlaanderen zal je ze normaal niet zien voor begin volgend jaar.
ik heb het _genot_ om op haar neefje van de MRb te zitten, met verkorte samenstelling en het viel me op dat de deuren toch nog net ietsje breder mogen. Zijn die van de NMBS identiek wat dat betreft?
zou blijkbaar stoptrein gaan doen op antwerpen-brussel binnenkort.

In augustus komt de eerste GEN-trein van Siemens binnen voor afwerking bij Bombardier. Vanaf maart 2012 draait die productie op volle toeren.
Bron : ABVV
Bron : ABVV
er stond vandaag een Desiro bij de TW Schaarbeek
gr, Steve
gr, Steve
Vandaag op het werk weer een raar verhaal gehoord:
Naar het schijnt zou op de Athus-Meuse lijn in het weekeinde de spanning van de bovenleiding gehaald worden aangezien er dan toch geen goederentreinen rijden, zodat men gemakkelijk onderhoud kan uitvoeren zonder nachtploegen te moeten inzetten.
Voor de MW41's die daar momenteel rijden is dat geen probleem, voor de Desiro's uiteraard wel.
Nu zou er zever zijn tussen Infrabel en NMBS omdat men, als men de Desiro's gaat inzetten, overdag constant spanning op de bovenleiding moet zetten, en men dan alleen 's nachts kan werken.
Ik vind dit maar een raar verhaal, weet er iemand of hier iets van waar zou kunnen zijn?
Naar het schijnt zou op de Athus-Meuse lijn in het weekeinde de spanning van de bovenleiding gehaald worden aangezien er dan toch geen goederentreinen rijden, zodat men gemakkelijk onderhoud kan uitvoeren zonder nachtploegen te moeten inzetten.
Voor de MW41's die daar momenteel rijden is dat geen probleem, voor de Desiro's uiteraard wel.
Nu zou er zever zijn tussen Infrabel en NMBS omdat men, als men de Desiro's gaat inzetten, overdag constant spanning op de bovenleiding moet zetten, en men dan alleen 's nachts kan werken.
Ik vind dit maar een raar verhaal, weet er iemand of hier iets van waar zou kunnen zijn?
En uitgerekend dit weekend wou men met de inzet van Desiro's beginnen in de Ardennen?
Ofwel een extreem (maar toch typisch...) voorbeeld van miscommunicatie, ofwel een indianenverhaal...
Ofwel een extreem (maar toch typisch...) voorbeeld van miscommunicatie, ofwel een indianenverhaal...