Bij het maken ben ik ook wat verder gaan nadenken over de mogelijke IC en GEN treinen:
Samengevat:
- Minder IC lijnen via de Noord-Zuid verbinding maar wel met een hoge frequentie (4x/u). In de huidige dienstregeling zijn er 18 verschillende IC lijnen + 7 GEN lijnen (Wiki N-Z Bxl).
- Het voorstel heeft slechts 3 IC lijnen en 4 GEN lijnen via de N-Z verbinding (excl. internationale treinen)
- Andere verbindingen zijn mogelijk met een korte overstap in knooppunten aan de rand van het GEN netwerk (Mechelen, Leuven, Ottignies, Halle, Denderleeuw)
- De 12 grootste steden na Brussel (lijst wikipedia) hebben minstens elke 15 min een IC verbinding naar Bxl Noord, Centraal en Zuid.
- De 12 tot 18 grootste steden hebben minstens elke 15 min een IC verbinding naar Bxl Noord of Zuid (met uitzondering van Sint-Niklaas en Seraing die via Antwerpen & Luik kunnen reizen)