De ligging van Brussel Centraal is een schitterende troef pro het gebruik van de trein richting Brussel. Laat ons diegenen die vandaag de trein nemen niet straffen door hen die halte te ontnemen...K V B schreef:Het zou best kunnen dat de NMBS op dit moment hoofzakelijk enkel maar reizigers heeft die naar Brussel Centraal willen omdat de NMBS naar Brussel Centraal gaat... Brussel Centraal is als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de drukkere Zwitserse stations maar een kleintje. Ik denk dat het probleem niet is dat iedereen naar het centrum van Brussel wil, het probleem is dat enkel die die naar het centrum van Brussel willen de trein nemen...
De rest neemt de auto.
Wil je die ook in de trein krijgen dan zul je het anders moeten aanpakken.
Ik zie het verband niet met de "rest die de auto neemt"... Die "rest" gaat evengoed in zijn auto blijven zitten als je de halte in Brussel Centraal afschaft...
Volgens mij kan het zeker in 4 minuten... Het volstaat dat de NMBS afstapt van het idee dat voor- en na het kopmaken dezelfde machinist de dienst moet uitmaken. Maar dat is een heel andere discussie...K V B schreef: Het verschil is natuurlijk wel dat de SBB kopmaakt in 4 minuten, iets dat als ik sommigen mag geloven eigenlijk fysisch onmogelijk is...
Ik heb al spijt van mijn vergelijkingK V B schreef: Maar ook valt het toch wel op dat ICs in Bern maar een keer stoppen, en in Zürich maar twee keer (HBf en Luchthaven). Voor alle andere verbindingen moet je overstappen. Ik stap in Zürich elke dag over, om nota bene een station terug in de richting van Bern te reizen...
Nee, enkel GEN in Brussel Centraal, dat is precies wat de SBB zou doen. Brussel Zuid is immers het "Hauptbahnhof".

Groeten,
Bart W.