Mijn favoriete lok van de DB

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Dietrich

Re: Mijn favoriete lok van de DB

Bericht door Dietrich »

In Italië hebben ze dat met de budd-klassiekjes ook gedaan (zelfs nog niet tot op de grondplaat dacht ik) maar de kosten waren al minstens evenveel als de prijs van een nieuw stel.

Trouwens ik dacht dat de NMBS wel degelijk locs te koop had gesteld, en er ook heeft verkocht. In het zuiden van Europa (Italië, Spanje) rijden er ergens 51'ers dacht ik in een opvallende rode/oranje kleur. Welke maatschappij of bedrijf dat was weet ik wel niet meer.
Bibke

Bericht door Bibke »

Dietrich schreef:In Italië hebben ze dat met de budd-klassiekjes ook gedaan (zelfs nog niet tot op de grondplaat dacht ik) maar de kosten waren al minstens evenveel als de prijs van een nieuw stel.

Trouwens ik dacht dat de NMBS wel degelijk locs te koop had gesteld, en er ook heeft verkocht. In het zuiden van Europa (Italië, Spanje) rijden er ergens 51'ers dacht ik in een opvallende rode/oranje kleur. Welke maatschappij of bedrijf dat was weet ik wel niet meer.
In Algerije rijden ze rond voor SECORAIL (Franse Maatschappij). Ik dacht dat er geen in Spanje rijden.
dentheo

Bericht door dentheo »

Dietrich schreef:
Trouwens ik dacht dat de NMBS wel degelijk locs te koop had gesteld, en er ook heeft verkocht.
Haha die kan je dan terug kopen van die Italiaan en rondrijden in Belgie ... denk je.
Zelf TSP moet, volgens mij, clausule aanvaarden dat de loks nooit, jamais mogen gebruikt voor commerciele ritten in Belgie...
Theo
Groeten vanop de Heide
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
dentheo schreef: Zelf TSP moet, volgens mij, clausule aanvaarden dat de loks nooit, jamais mogen gebruikt voor commerciele ritten in Belgie...
En daarom gaat/ging de 5128 naar Duinkerke (meende ik toch ooit in ODB gelezen te hebben).
Er staan trouwens nog enkele 51'ers klaar om te vertrekken naar de zon dacht ik.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Bibke schreef:
Dietrich schreef:In Italië hebben ze dat met de budd-klassiekjes ook gedaan (zelfs nog niet tot op de grondplaat dacht ik) maar de kosten waren al minstens evenveel als de prijs van een nieuw stel.

In Algerije rijden ze rond voor SECORAIL (Franse Maatschappij). Ik dacht dat er geen in Spanje rijden.
Algerije zijn die recent verkochte... Hetgeen ik het op had is dit: http://www.spoorwegnostalgie.be/Europa/ ... talie1.htm

Blijkbaar rijden of reden er daar een tijd locs van reeks 60, 51, etc.
Bibke

Bericht door Bibke »

En dus ook de 65/75ers.
jossparla

Bericht door jossparla »

Vervolg van mijn favoriete lok gespot op 18-6-2009 om 7:00 in Koln
Afbeelding Deze rit kost 1195 euro p/p en gaat naar Berlijn voor 14 dagen.

Verder deze dag kwam ik deze nog tegen in Lintorf in de middag :wink:
Afbeelding 2 op een dag is wel erg bijzonder maar het is wel genieten...

Groeten Jos
Plaats reactie