Lijn 35 en Lijn 53

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie

Zijn deze Filmpjes goed of niet ?

- Heel goed
2
22%
- Goed
1
11%
- Gaat wel
4
44%
- Niet goed
0
Geen stemmen
- Rot Slecht
2
22%
- Sommige wel en sommige niet
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 9

Pieter..

Lijn 35 en Lijn 53

Bericht door Pieter.. »

Hey allemaal ,

Ik ben vandaag en gisteren voor de exames nog rap gaan filmen tegen Haacht ( lijn 53 ) en Rotselaar ( lijn 35 ) :wink: Spijtig kwam er geen geluid op toen ik ze op Youtube zetten :?
Ik heb 3 keer geprobeerd maar het geluid kreeg ik er niet bij :?

--- Films vind je op mijn Youtube account http://www.youtube.com/user/Traintjeh

( tis de 2de keer da ik ga filmen en ze op Youtube zet ) Als er opmerkingen zijn of fouten zeg het me dan kan ik het bewerken of uit mijn fouten leren :lol:

Groetjes Pieter
OMC

Re: Lijn 35 en Lijn 53

Bericht door OMC »

Ik kan je alvast enkele tips geven: probeer een locatie uit te kiezen waar je zo weinig mogelijk hinderende elementen in beeld hebt (goed voorbeeld is jouw spotpunt in Rotselaar, vlak achter een sein). Als je geen vaste hand hebt is een statief altijd handig, let daar mee op in stations want daar doen er sommigen nogal moeilijk over ;). Blijf ook ten allen tijde buiten de bovenleidingsprofielen en laat de TB ook zien dat je spotter bent: verschuil je niet achter struiken, kasten e.d.
Nog een kleine tip: als het kan, probeer aan de kant van de trein te staan waar het licht op valt. Anders krijg je op je films last met tegenlicht en bijgevolg donkere plekken. Oefening baart kunst en je doet het zeker niet slecht :)
Pieter..

Bericht door Pieter.. »

OMC schreef:Ik kan je alvast enkele tips geven: probeer een locatie uit te kiezen waar je zo weinig mogelijk hinderende elementen in beeld hebt (goed voorbeeld is jouw spotpunt in Rotselaar, vlak achter een sein). Als je geen vaste hand hebt is een statief altijd handig, let daar mee op in stations want daar doen er sommigen nogal moeilijk over ;). Blijf ook ten allen tijde buiten de bovenleidingsprofielen en laat de TB ook zien dat je spotter bent: verschuil je niet achter struiken, kasten e.d.
Nog een kleine tip: als het kan, probeer aan de kant van de trein te staan waar het licht op valt. Anders krijg je op je films last met tegenlicht en bijgevolg donkere plekken. Oefening baart kunst en je doet het zeker niet slecht :)

Ok ( Ik heb geprobeerd zo still mogelijk te houden ( De machinisten hebbe da denk ik wel gzn :lol: )
Voor de rest zal ik in de toekomst met de zon in men rug staan ( in dit geval kon ik niet aan de overkant gaan staan die was afgesloten en weinig plaats :? :wink: )
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Pieter,

Ik ben blij dat er ook eens gefilmd is in het mooie Rotselaar.Als je nog eens gaat mag je mij altijd een PB sturen.Over het fotopunt kan ik je zeggen dat het een voormalige overweg was die het nummer 124 droeg.De overweg werd "bekend" door een tragisch ongeluk waarbij een diesellocomotief een minibusje aanreed.

Groetjes,

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
OMC

Bericht door OMC »

Pieter.. schreef:
OMC schreef:Ik kan je alvast enkele tips geven: probeer een locatie uit te kiezen waar je zo weinig mogelijk hinderende elementen in beeld hebt (goed voorbeeld is jouw spotpunt in Rotselaar, vlak achter een sein). Als je geen vaste hand hebt is een statief altijd handig, let daar mee op in stations want daar doen er sommigen nogal moeilijk over ;). Blijf ook ten allen tijde buiten de bovenleidingsprofielen en laat de TB ook zien dat je spotter bent: verschuil je niet achter struiken, kasten e.d.

Ok ( Ik heb geprobeerd zo still mogelijk te houden ( De machinisten hebbe da denk ik wel gzn :lol: )
Voor de rest zal ik in de toekomst met de zon in men rug staan ( in dit geval kon ik niet aan de overkant gaan staan die was afgesloten en weinig plaats :? :wink: )
Die opmerking over een statief was niet zozeer omdat je geen vaste hand hebt, wel omdat ikzelf geen vaste hand heb :D tjavoor het overige is het soms improviseren met de lichtinval en de plaats die je ter beschikking hebt en die bovendien legaal is om te betreden ;)
Pieter..

Bericht door Pieter.. »

Lukas schreef:Hoi,

Pieter,

Ik ben blij dat er ook eens gefilmd is in het mooie Rotselaar.Als je nog eens gaat mag je mij altijd een PB sturen.Over het fotopunt kan ik je zeggen dat het een voormalige overweg was die het nummer 124 droeg.De overweg werd "bekend" door een tragisch ongeluk waarbij een diesellocomotief een minibusje aanreed.

Groetjes,

Lukas
Vandaag was er percies werken ofzo ? allemaal Fluogele mannekes :? en na een tijdje kwam er in geen 2 uur een trein langs 1ne kant :?
melle

Bericht door melle »

Een tip: Schaf je wat professioneler materiaal aan zoals een statief, en misschien ook een fatsoenlijke camera... :wink:
Pieter..

Bericht door Pieter.. »

melle schreef:Een tip: Schaf je wat professioneler materiaal aan zoals een statief, en misschien ook een fatsoenlijke camera... :wink:
owkeej , das ma rap me GSM gedaan eh .. kga nx meeneme na t school eh :wink:
melle

Bericht door melle »

En dan?

Ik neem altijd mijn camera mee naar school.. :mrgreen:
Pieter..

Bericht door Pieter.. »

Altij ? :mrgreen:
Plaats reactie