Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Trammist

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trammist »

Goed gezegd melle. Ook in de Antwerpse trams heb je dit probleem.

Een oude PCC (zonder Scharfenberg-koppeling) heeft nog bruin lederen zetelkes, die er properder uitzien én comfortabeler zitten dan ze grijze stoffen zetelkes van een PCCm (mét koppelblokken). Ik heb vandaag nog wat trams langs binnen gezien, en bovendien heb je in sommige trams het vreemde verschijnsel dat sommige stoelbekledingen ineens een veel blekere kleur hebben dan hunne gebuur...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

Tegenwoordig is naast comfort en het visuele aspect ook nog een aantal andere factoren van belang bij de keuze van de stoffen. Een van die belangrijke redenen is de brandbaarheid van de stof. Naar veiligheid toe zijn er dus ook regels die meebepalen welke stoffen nog in aanmerking komen voor openbaar vervoer.
melle

Re: Modernisering Breaks

Bericht door melle »

Ja, daarom dat er allemaal brandbare synthetische stoffen in de treinen liggen.. :?:
13'erke

Re: Modernisering Breaks

Bericht door 13'erke »

melle schreef:Ja, daarom dat er allemaal brandbare synthetische stoffen in de treinen liggen.. :?:
Het wil niet zeggen omdat iets synthetisch is, dat dit daarmee steeds ontvlambaar of brandbaar is. :wink:
Men gaat niet zomaar lukraak welke stof gebruiken, men heeft hier heus wel over nagedacht hoor.
melle

Re: Modernisering Breaks

Bericht door melle »

Kijk eens naar de mw41.

Ik heb daar ooit eens brandplekken in een zetel gezien dat het niet meer schoon was.
Denk je nu echt dat de nmbs duurdere stoffen wilt betalen omdat ze zogezegd brandbestendiger zijn? :mrgreen:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HLE 2302 »

melle schreef:Kijk eens naar de mw41.

Ik heb daar ooit eens brandplekken in een zetel gezien dat het niet meer schoon was.
Denk je nu echt dat de nmbs duurdere stoffen wilt betalen omdat ze zogezegd brandbestendiger zijn? :mrgreen:
volgens mij is er geen enkele stof die volledig brandbestendig is ... maar wel ene die het iets beter tegenhoud ... waarvan de vlam direct dooft als je er geen vuurhaard, bron meer op los laat ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

ook naar wonden toe die het op de huid kan nalaten, stel u even voor dat de zetels uit nylon waren .... (om maar iets te zeggen wat serieus wonden nalaat).
Trammist

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trammist »

Zou het mogelijk zijn om comfortabele plastic zitjes te maken zonder enige vorm van bekleding erop?
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Accelerat »

Laten we daar maar niet aan beginnen, Tramnist... Metro Rotterdam heeft enigsinds een aardige poging gedaan, maar het is vreselijk. En het ziet er ook nog eens heel goedkoop uit!
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Modernisering Breaks

Bericht door LML »

Huh... comfortabele plastieken zitjes... :?:
We leven wel in 2009, niet (meer) in de spartaanse jaren '80...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HLE 2302 »

Trammist schreef:Zou het mogelijk zijn om comfortabele plastic zitjes te maken zonder enige vorm van bekleding erop?
confortabel ? xD

ooit waren het houten zitbanken, dan namaak leder (een hele verbtering) en uiteindelijk sjeike stoffen zetels ... en nu terug naar plastic ? dat is terug naar af ! :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
melle

Re: Modernisering Breaks

Bericht door melle »

Persoonlijk zijn de namaak lederen zetels de beste, ze passen zich aan aan je vorm, dat zul je niet bij am96 of mw41 hebben...
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Modernisering Breaks

Bericht door groentje »

Ieder zijn meug. Ik haat het om steeds vast te plakken aan die simililederen zetels.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HLE 2302 »

melle schreef:Persoonlijk zijn de namaak lederen zetels de beste, ze passen zich aan aan je vorm, dat zul je niet bij am96 of mw41 hebben...
AM 96 zijn ook nog stoelen van een goedde kwaliteit ... wat je van de mw 41 niet kan zeggen

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Accelerat »

Ik zie weer een mogelijkheid voor een poll! :idea:
Plaats reactie