We zijn weer is gaan spotten van Mechelen met benelux (45 min. vertraging rit voor onze benelux ) tot Brussel-zuid en van Brussel-zuid naar Gent met een |11 en daar zijn we met een klassiekje naar Hansbeke gegaan voor te filmen We hebben foto's en veel filmpjes gemaakt .. Filmpjes : http://www.youtube.com/user/Traintjeh http://www.youtube.com/user/TrainzDr3ver
Leuk dat je wat foto's post.
Maar aan al die overbelichte dingen heb ik niet zo veel. Ik zou zeggen: blijf oefenen, lees desnoods wat tutorials over hoe je dit kan vermijden e.d.
Ik zou ook al beginnen met niet elke foto die je hebt er op te smijten. Neem nu bijvoorbeeld die Thalys ergens in de witte verte, daar heeft niemand boodschap aan.
Leuk dat je wat foto's post.
Maar aan al die overbelichte dingen heb ik niet zo veel. Ik zou zeggen: blijf oefenen, lees desnoods wat tutorials over hoe je dit kan vermijden e.d.
Ik zou ook al beginnen met niet elke foto die je hebt er op te smijten. Neem nu bijvoorbeeld die Thalys ergens in de witte verte, daar heeft niemand boodschap aan.
Mvg,
Melle
die witte verte kwam door de flits
verder zou ik zo zeggen ... ga opzoek naar spotplaatsen langs de lijn, ga vooral op dagen waarop de zon meest uitzit en fotografeer met de zon mee
blijven oefenen, je komt er wel !
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Er zijn inderdaad een paar foto's bij waar ik niks in zie, en ook niemand anders denk ik. Maar de hypergestroomlijnde HLE van de voorlaatste foto maakt heel veel goed! NMBS-ingenieurs vragen zich vermoedelijk vruchteloos af wanneer ze een dergelijk model besteld hebben! Die trapezium-deur alleen is al een meesterwerk van ontwerpkunst!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
jan_olieslagers schreef:Er zijn inderdaad een paar foto's bij waar ik niks in zie, en ook niemand anders denk ik. Maar de hypergestroomlijnde HLE van de voorlaatste foto maakt heel veel goed! NMBS-ingenieurs vragen zich vermoedelijk vruchteloos af wanneer ze een dergelijk model besteld hebben! Die trapezium-deur alleen is al een meesterwerk van ontwerpkunst!
jan_olieslagers schreef:Er zijn inderdaad een paar foto's bij waar ik niks in zie, en ook niemand anders denk ik. Maar de hypergestroomlijnde HLE van de voorlaatste foto maakt heel veel goed! NMBS-ingenieurs vragen zich vermoedelijk vruchteloos af wanneer ze een dergelijk model besteld hebben! Die trapezium-deur alleen is al een meesterwerk van ontwerpkunst!
Ik dacht eerder aan een photosoepke !
Geen photosoepke, hij heeft mij die vlak nadat hij de foto getrokken hadnog laten zien
dat is zeker geen photoshoepke
dat komt omdat de lens scherpgesteld had op die electriciteitspaal ... maar omdat het redelijk klaar was en de camera een redelijk hoge sluitersnelheid hanteerde (door dat het zo klaar was) is er ipv een heel wazige trein een vervormde trein.
en nog een tip, loop richting gent 300m langs het spoor (eerst die baan volgen natuurlijk) en dan kom je op een open grasberm ... loop nog iewat door want int begin van die grasberm staan veel bomen die ervoor zorgen dat de zon niet door kan
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
TrainzDr3ver schreef:
Geen photosoepke, hij heeft mij die vlak nadat hij de foto getrokken hadnog laten zien
Dit effect heb je bij alle (GSM) camera's die geen traditionele sluiter hebben (zoals het "gordijn" bij reflexcamera's).
Bij zo'n sluiterloze camera wordt het beeld lijn per lijn "ingelezen". Tussen het inlezen van twee opeenvolgende horizontale lijnen zit er een vertraging. Als het onderwerp ondertussen beweegt krijg je vervorming. De verschuiving is groter naargelang het onderwerp sneller beweegt. Voorwerpen die niet bewegen t.o.v. de camera worden dus niet vervormd.
Als je de foto in horizontale stroken zou knippen, en dan elke onderliggende strook een beetje naar links legt, dan krijg je terug een gewone loc. De (stilstaande) omgeving lijkt dan natuurlijk nergens op.
Tip: dit geeft bijzonder mooie effecten bij draaiende onderwerpen, zoals de rotor van een helicopter.
HLE 2302 schreef:
en nog een tip, loop richting gent 300m langs het spoor (eerst die baan volgen natuurlijk) en dan kom je op een open grasberm ... loop nog iewat door want int begin van die grasberm staan veel bomen die ervoor zorgen dat de zon niet door kan
greetz 2302
Dat hebben we gedaan en uiteindelijk zijn we weggejaagd door de politie
Ik zei dan dat er toch redelijk vaak treinspotters stonden en daar waren ze blijkbaar nooit van op de hoogte gebracht, dan zeiden ze dat we maar op hert station moesten gaan staan