Mexicaanse griep

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Re: Mexicaanse griep

Bericht door Adler »

dentheo schreef:
Trammist schreef: Het vaccin is er al wél, het probleem is dat de productie oertraag vooruit gaat...
haha welke firma is er dan mee klaar ??
Er is een vaccin ontwikkeld, onder meer door de Universiteit Antwerpen.
Maar dit moet eerst grondig getest worden op veiligheid, alvorens het mag geproduceerd worden en toegepast op mensen.

Gisteren is ook beslist dat werkgevers en vakbonden in samenwerking met het Griepcommissariaat een werkgroep gaan oprichten.
Die moet mee instaan voor preventie, en ervoor zorgen dat bedrijven kunnen blijven draaien als de epidemie van Mexicaanse griep ergere vormen aanneemt.
Elk bedrijf zal dan zelf moeten bekijken wat de kwetsbare punten zijn en hoe het daarop moet inspelen.
Er komt ook een informatiepakket voor de ondernemingen en hun personeel.
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
dentheo schreef:
Trammist schreef: Het vaccin is er al wél, het probleem is dat de productie oertraag vooruit gaat...
haha welke firma is er dan mee klaar ??
Er is een vaccin ontwikkeld, onder meer door de Universiteit Antwerpen.
Volgens mij kreeg de Universiteit opdracht (of de kans) van de fabrikant om proeven te begeleiden met dat vaccin....
Na uitslag van die proeven, die meestal gebeuren in verschillende landen, mag de fabrikant het vaccin op de markt brengen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

dentheo schreef: Volgens mij kreeg de Universiteit opdracht (of de kans) van de fabrikant om proeven te begeleiden met dat vaccin....
Na uitslag van die proeven, die meestal gebeuren in verschillende landen, mag de fabrikant het vaccin op de markt brengen...
Je hebt volledig gelijk, fout van mij.
Adler

Bericht door Adler »

Gelezen op de VRT-site:

Ook de NMBS maakt zich klaar voor de griep.
Er zijn 10.000 mondmaskers beschikbaar voor het personeel, treinbegeleiders krijgen desinfecterende gel mee en voor als er toch nog te veel personeel afwezig is, is er een beperkte nooddienstregeling.

@Melle: Wat was er nu zo belachelijk aan mijn vraag ?
melle

Bericht door melle »

Dat er toch niets van dat plan in orde komt...
Zelfs met een winterprikje loopt alles in de soep, waarom zou het dan met een mogelijke epidemie wél gaan...

Of denkt iedereen nu echt dat zon nooddienstregeling gaat werken?
Steven

Bericht door Steven »

Een winterprik geeft technische problemen, een griep niet. In dit geval kamp je met gebrek aan personeel door ziekte. De nooddienstregeling bestaat er vooral uit om nog enkel met een basisaanbod op elke lijn te gaan rijden.
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:Een winterprik geeft technische problemen, een griep niet. In dit geval kamp je met gebrek aan personeel door ziekte. De nooddienstregeling bestaat er vooral uit om nog enkel met een basisaanbod op elke lijn te gaan rijden.
Dat was dus ook mijn vraag, of de NMBS zo een nooddienstregeling klaar heeft en het antwoord is dus nu gegeven.
Ik snap nog altijd niet wat er zo superbelachelijk is aan die vraag.
Steven

Bericht door Steven »

Niets is belachelijk aan uw vraag. Ik denk dat ze vooral verder gaan op het reeds bestaande HPS plan om dat daarvan alle nodige info ook al op de gele affiches staat.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

een ding is mij duidelijk. Als 30% van het NMBS groep personeel ziek is, zal der al niet veel volk die niet bij NMBS groep werkt, niet ziek zijn.
Adler

Bericht door Adler »

Nekvin schreef:een ding is mij duidelijk. Als 30% van het NMBS groep personeel ziek is, zal der al niet veel volk die niet bij NMBS groep werkt, niet ziek zijn.
70% zeker ?
Plaats reactie