Seinhuizen in België
Re: Seinhuizen in België
zo lang er treinen rijden is de seinpost bemand. De lokettenzaal zal gesloten zijn, maar er is nog altijd een seingever en een ochst op den blok aanwezig. En een van die twee roept af.
Dat zal maar 1 iemand zijn, zoals in Eupen, die man is daar seingever, onderchef en loketbediende tegelijk. De functie seingever onderchef gaan ze echter kwijt spelen voor eind dit jaar als de seinen aldaar overgaan naar Verviers. Turnhout is nu niet bepaald een druk station (in aantal treinbewegingen)
-
-
Kondigt men in Weerde alle treinen aan? Ik heb de indruk dat de omroepinstallatie op onbemande station enkel gebruikt wordt om vertragingen aan te kondigen. Op plaatsen waar de omroeper wel nog in het station zit worden alle treinen aangekondigd. Een wereld van verschil! Misschien kan men op onbemande station met een bandje werken?jan_olieslagers schreef:In Weerde evenmin klachten, info komt tijdig en duidelijk, en de verstaanbaarheid is prima. Eigenlijk beter zelfs dan in Vilvoorde waar de omroeper nog wel in het station zit, denk ik; niet dat ze daar niet hun best doen maar de verstaanbaarheid is een pak minder.
Men doet het alleszins ook op lijn 123, en dan vermoedelijk vanuit Geraardsbergen.Hogersluys schreef:Kondigt men in Weerde alle treinen aan? Ik heb de indruk dat de omroepinstallatie op onbemande station enkel gebruikt wordt om vertragingen aan te kondigen. Op plaatsen waar de omroeper wel nog in het station zit worden alle treinen aangekondigd. Een wereld van verschil! Misschien kan men op onbemande station met een bandje werken?jan_olieslagers schreef:In Weerde evenmin klachten, info komt tijdig en duidelijk, en de verstaanbaarheid is prima. Eigenlijk beter zelfs dan in Vilvoorde waar de omroeper nog wel in het station zit, denk ik; niet dat ze daar niet hun best doen maar de verstaanbaarheid is een pak minder.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Ik zou liever heben dat men zo snel mogelijk alle haltes uitrust met STA's (aankondigingsschermen, de "bakken"). Dat is zo mogelijk nog duidelijker dan een krakerige audiofone aankondiging en het maakt niet nodeloos veel lawaai.
-
In Weerde inderdaad enkel de uitzonderingen, en dat vind ik eigenlijk ook volstaan.
In Merode wordt alles omgeroepen, de standaardberichten vanuit een of andere automaat jawel.
In Merode wordt alles omgeroepen, de standaardberichten vanuit een of andere automaat jawel.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
als je het goed wil doen moet je zowel audio als visueel werken, kwestie van zowel doven als blinde ook een normale kans te geven het openbaar vervoer te gebruiken.Trammist schreef:Ik zou liever heben dat men zo snel mogelijk alle haltes uitrust met STA's (aankondigingsschermen, de "bakken"). Dat is zo mogelijk nog duidelijker dan een krakerige audiofone aankondiging en het maakt niet nodeloos veel lawaai.
in Turnhout zit een met de vroege en de late een ostch, een seingever en een loketbediende. Met de nacht zit er enkel en ostchSteven schreef:Dat zal maar 1 iemand zijn, zoals in Eupen, die man is daar seingever, onderchef en loketbediende tegelijk. De functie seingever onderchef gaan ze echter kwijt spelen voor eind dit jaar als de seinen aldaar overgaan naar Verviers. Turnhout is nu niet bepaald een druk station (in aantal treinbewegingen)
Blok Eupen is reeds sinds vorig jaar of zo overgenomen door Verviers.Steven schreef:Dat zal maar 1 iemand zijn, zoals in Eupen, die man is daar seingever, onderchef en loketbediende tegelijk. De functie seingever onderchef gaan ze echter kwijt spelen voor eind dit jaar als de seinen aldaar overgaan naar Verviers. Turnhout is nu niet bepaald een druk station (in aantal treinbewegingen)
Turnhout ging naar Berchem, ja, al of niet met een overgangsperiode naar Herentals.
WDR bevestigt dat het zover is:Steven schreef:Dat zal maar 1 iemand zijn, zoals in Eupen, die man is daar seingever, onderchef en loketbediende tegelijk. De functie seingever onderchef gaan ze echter kwijt spelen voor eind dit jaar als de seinen aldaar overgaan naar Verviers.
Eupen/B: Bahnhof wird ferngesteuert
Der Bahnhof im belgischen Eupen wird ab Montag ferngesteuert. Ein neues vollautomatisches Stellwerk in Verviers hat die Kontrolle übernommen, sowohl für die Signale im Bahnhof als auch für die Strecke bis zur deutschen Grenze. Für die Reisenden wird sich nicht viel ändern. Nur die Bahnschalter in Eupen schließen ab jetzt früher.
Stations op lijn 123 idd vanuit FGRA, weet iemand of Scheldewindeke nog in dienst is op dit ogenblik ? Lierde is buiten dienst. Op lijn 122 krijgt men stilaan megasecties : Zottegem - Geraardsbergen en wie weet ook al Melle - Zottegem ?
Men heeft zelfs de nieuwe seinen richting Raeren nog voorzien van twee gele lichten! Voor als de Euregiobahn in de toekomst naar daar rijdtFLV-FGSP schreef:
WDR bevestigt dat het zover is:
Eupen/B: Bahnhof wird ferngesteuert
Der Bahnhof im belgischen Eupen wird ab Montag ferngesteuert. Ein neues vollautomatisches Stellwerk in Verviers hat die Kontrolle übernommen, sowohl für die Signale im Bahnhof als auch für die Strecke bis zur deutschen Grenze. Für die Reisenden wird sich nicht viel ändern. Nur die Bahnschalter in Eupen schließen ab jetzt früher.

Dan toch niet in Antwerpen-Centraal. Daar is het later op de avond muisstil, alhoewel er nog heel wat treinen in het complex aankomen en vertrekken.Nekvin schreef:zo lang er treinen rijden is de seinpost bemand. De lokettenzaal zal gesloten zijn, maar er is nog altijd een seingever en een ochst op den blok aanwezig. En een van die twee roept af.
Er is wel degelijk een nachtshift van 22u tot 6u als speaker voor Antwerpen-Centraal (en die zal alle andere speakerposten ook wel moeten doen indien er problemen zijn).
Echter zal er wel regelgeving zijn voor het omroepen, zo is er in veel stations de regel dat er niets omgeroepen wordt na 22u zolang alles op tijd is.
En als er wel iets te laat is, dan probeer je dat enkel om te roepen in de daarvoor voorziene zone, en dat is blijkbaar een probleem in de Centraal heb ik de indruk, daar is blijkbaar alles één grote speakerzone, inclusief de grote hal -> veel geluidsoverlast naar buiten toe
Echter zal er wel regelgeving zijn voor het omroepen, zo is er in veel stations de regel dat er niets omgeroepen wordt na 22u zolang alles op tijd is.
En als er wel iets te laat is, dan probeer je dat enkel om te roepen in de daarvoor voorziene zone, en dat is blijkbaar een probleem in de Centraal heb ik de indruk, daar is blijkbaar alles één grote speakerzone, inclusief de grote hal -> veel geluidsoverlast naar buiten toe