HLE 2302 schreef:
dat weet je hé ... alles die na 22h nog op de trein zit deugd niet
ik heb een paar maanden geleden ook eens de IR naar mechelen genomen om 22h 18, je kan niet geloven wat voor gespuis daar op zat
een stel skinheads met muziek boksen, een groepke marrokanen die amok zaten te maken, en dan nog eens 2 russen die constant door het rijtuig zaten te lopen, je voelde je echt niet meer veilig
en wat ik vertel is het enige wat ik gezien heb, want als ik bij het afstappen door het rijtuig keek zaten er aan iedere carré mensen die zo gekleed waren, piercings,... je kent dat wel
dusja, één tip neem na 22h niet de trein als het niet nodig is, vooral op gevaarlijke assen
Maar hoe frequent gebeurt zoiets eigenlijk de dag van vandaag? (Veronderstel dat de meeste incidenten zich plaatsvinden in Brussel, omdat er daar meer reizigers zijn)
HLE 2302 schreef:
dat weet je hé ... alles die na 22h nog op de trein zit deugd niet
ik heb een paar maanden geleden ook eens de IR naar mechelen genomen om 22h 18, je kan niet geloven wat voor gespuis daar op zat
een stel skinheads met muziek boksen, een groepke marrokanen die amok zaten te maken, en dan nog eens 2 russen die constant door het rijtuig zaten te lopen, je voelde je echt niet meer veilig
en wat ik vertel is het enige wat ik gezien heb, want als ik bij het afstappen door het rijtuig keek zaten er aan iedere carré mensen die zo gekleed waren, piercings,... je kent dat wel
dusja, één tip neem na 22h niet de trein als het niet nodig is, vooral op gevaarlijke assen
greetz 2302
greetz 2302
AANGEPAST DOOR MOD.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Ik heb er hier een beetje het mes ingezet, uitspraken die veel op racisme lijken kunnen we hier missen. Het is hier een treinenforum, er zijn andere plaatsen waar je die uitspraken misschien wel kan plaatsen zonder gevolgen, hier houden we het deftig en trachten we het beleefd bij het onderwerp te houden.
Mja, een tb die ik ken is in brussel al in mekaar geslage geweest, this echt ne klotewereld aan het worden, ze hebben allemaal niks beters te doen dan de mensen op te lichten, te bedreigen, te slaan, wat winnen ze daarmee.
en dat enkel voor de "kick" sla dan op ne boksbal ofzo of pakt ne stressbal mee en nijpt daar es goe in vanplaats mensen pijn te doen, een leven is tegenwoordig niks meer waard voor sommige
HLE 2302 schreef:@steven ... dat is geen racisme ... dat is de harde waarheid !
Bepaalde uitspraken lijken wel op racisme. We hebben het hier over een treinforum, mensen gaan aanwijzen als dader van bepaalde feiten moet je op andere fora doen en niet hier. We hebben genoeg treinonderwerpen te behandelen dat we het daar niet over moeten spreken.
Aaron, Steven heeft gelijk, want ge noemt hier een groep die onder migranten valt, doch zijn het ook de inheemse belgen die ook elkaar het leven zuur maken hoor, je mag niet specifiek naar migrantmensen verwijzen.
Ook naar de opmerkingen skinheads verwijs ik. Het is niet omdat iemand een skinhead is of een punker dat het een agressief iemand is. Je zegt u minder veilig te voelen door iemand zijn uiterlijk, terwijl een houding voor mij veel meer storend kan zijn.
Iemand die geregeld tegen andere mensen aanloopt (al dan niet met opzet, zakkenroller), iemand die echt te dronken is, ... dat soort zaken voelt voor mij veel onveiliger aan. Ongeacht kleding of kapsel of afkomst. Ook aan bepaalde Belgen stoor ik mij als ze te dronken door een trein wandelen. Het is je gedrag dat eerder zal bepalen hoe mensen je ervaren.
Ik ben zelf lid van de luchtvaartpolitie op Zaventem en we krijgen zeer regelmatig oproepen voor assistentie aan TBG's voor wanbetalers of dronken passagiers, vooral omdat de luchthaven een favoriete slaapplaats is voor daklozen en deze zelden, om niet te zeggen nooit, betalen voor hun treintickets. Ik krijg dus ook wel redelijk vaak te maken dit soort problematiek.
Wat ik echter niet begrijp is, als men deze risicolijnen toch kent, waarom men deze lijnen niet eens uitkuist en hier op onregelmatige tijdstippen leden van de de spoorwegpolitie zet? Maar goed, om het echt ten gronde aan te pakken, zal ook de aanwezigheid van politie op lange termijn niet veel verschil maken. Ik wil geen politieke toer opgaan op dit forum, maar zulke gasten moet je afschrikken en dat doe je niet met een boete en een vermanende vinger...
ooitbijnaTB schreef:
Wat ik echter niet begrijp is, als men deze risicolijnen toch kent, waarom men deze lijnen niet eens uitkuist en hier op onregelmatige tijdstippen leden van de de spoorwegpolitie zet? Maar goed, om het echt ten gronde aan te pakken, zal ook de aanwezigheid van politie op lange termijn niet veel verschil maken. Ik wil geen politieke toer opgaan op dit forum, maar zulke gasten moet je afschrikken en dat doe je niet met een boete en een vermanende vinger...
Ik heb in mijn job NOOIT geweten dat men een probleem kon oplossen zonder erover te praten.
Het probleem dat U hierboven aanhaalt kan echter nooit op een agenda komen van een vergadering, omdat het niet "duidelijk" en "politiek correct" geformuleerd kan worden.
Ik vrees dat het daarom niet snel opgelost zal worden...