Nee hoor, gewoon te weinig geslapen op de city night lineSteven schreef:De eerste en premier class van de railjet zijn gewoon zalig, vorig jaar op innotrans die stoelen een degelijk test laten ondergaan door er mij is in neer te ploffen, ik had nog weinig zin om op te staan eigenlijk![]()
Heb jij dan ooit al eens in een fyra gezeten?melle schreef:Ik snap nog altijd niet waaron de NMBS (en NS Hispeed) Zo'n ondingen als de fyra heeft kunnen bestellen bij een bedrijf dat waarschijnlijk nog nooit HST stellen heeft gebouwd.
Dat ze aan die Railjet maar eens een voorbeeld nemen!
AnsaldoBreda maakt(e) toch ook HST's voor FS? Ik denk zoal aan de ETR450, ETR460, ETR480, ETR500,... de 'Eurostar Italia'? En dat rijdt toch allemaal zonder noemenswaardige problemen?melle schreef:Ik snap nog altijd niet waaron de NMBS (en NS Hispeed) Zo'n ondingen als de fyra heeft kunnen bestellen bij een bedrijf dat waarschijnlijk nog nooit HST stellen heeft gebouwd.
Ik heb dan weer voorkeur voor de uiteindelijke kleur die ze nu werkelijk hebben bij Railjet.msts.be schreef:Helaas heeft proef-Railjet-loc 1016 035 zijn zilveren proef-Railjet-liverij (wat een woord) verloren ten voordele van het maagdelijke ÖBB verkehrsrot.. Deze loc droeg de liverij die ik vond dat de Railjets moesten krijgen: tweetonig zilver met rode bies ipv dat afschuwelijk bordeaux nu..Zo konden ze er tenminste nog een "Metropolitan-bis" van maken.. of wilden ze dat net voorkomen, die vergelijking met de Metropolitan ?
http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image
Bon, Skoda is in het ongelijk gesteld en de deal met Siemens is getekend om verdere juridische problemen te voorkomen:msts.be schreef: Skoda is een beetje pissig omdat CD de order al beklonken had, daarom gaan we eerst nog een rondje juridisch getouwtrek krijgen.
Ik heb al een paar keer EC 172 - 173 (Hamburg - Praag - Wien - Villach) genomen denk dat 1 stam niet voldoende ga zijn want deze EC paar zit soms knoer volmsts.be schreef:Bon, Skoda is in het ongelijk gesteld en de deal met Siemens is getekend om verdere juridische problemen te voorkomen:msts.be schreef: Skoda is een beetje pissig omdat CD de order al beklonken had, daarom gaan we eerst nog een rondje juridisch getouwtrek krijgen.
http://www.railwaygazette.com/nc/news/s ... -deal.html
Vanaf eind 2012 worden de eerste Najbert-jets uitgeleverd, met wat geluk zullen ze dus eind 2013 de EC-rijtuigen op de lijn naar Hamburg vervangen.