Waarvoor dient de derde rail op de onderstaande foto?

Groeten,
Joris De Mol
T'is inderdaad een spoor voor zowel normaal spoor als smalspoor op één baanvak te laten rijden. Zelfs de bovenleiding hangt ok voor de beide type's, t'is in Domat EMS trouwens die plaatsgroentje schreef:In de bocht kan het ook zijn als ontsporingsbeveiliging, maar aangezien het in Zwitserland is, lijkt me de mogelijkheid van een derde rail voor het smalspoorverkeer een aannemelijke uitleg.
Ja, ik heb geprobeerd om de mensen die wisten dat ik aan de RhB gezeten heb even te laten zwijgen, kwestie van de spanning er wat in te houden, maar ik ben blijkbaar iemand overgeslagen.Steven schreef:en dan krijg ik een mail dat ik al niet mag meedoen met de kwisvraag, grof he![]()
![]()
![]()
Ik mocht ook al ni mee doen ... ma dienen andere van ninove verpest de boel toch, zonder onze tussenkomstSteven schreef:en dan krijg ik een mail dat ik al niet mag meedoen met de kwisvraag, grof he![]()
![]()
![]()
De mannen van Deinze zeggen ook wel eens wat se2012 schreef:Ik mocht ook al ni mee doen ... ma dienen andere van ninove verpest de boel toch, zonder onze tussenkomstSteven schreef:en dan krijg ik een mail dat ik al niet mag meedoen met de kwisvraag, grof he![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
groentje schreef:In de bocht kan het ook zijn als ontsporingsbeveiliging, maar aangezien het in Zwitserland is, lijkt me de mogelijkheid van een derde rail voor het smalspoorverkeer een aannemelijke uitleg.