Interesse in treinen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.

Heb je interesse voor treinen?

Ja
74
97%
Nee
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 76

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Interesse in treinen

Bericht door Steven »

Ik ken verschillende collega's die in hun vrije tijd niks met treinen te maken willen hebben. Tijdens hun vrije momenten verplaatsen ze zich dus evenmin per trein. je kan het haast gaan omschrijven als een soort haat liefde verhouding. je hebt de liefhebbers, de naast hun werk ook nog is in hun vrije tijd met treinen bezig zijn zoals spotten of modelbouw of .....
en de rest kan kan het allemaal vrij weinig schelen. Uitspraak van een collega "tijdens mijn vrije tijd kunnen die treinen den hoogste boom in".
Dietrich

Re: Interesse in treinen

Bericht door Dietrich »

Ik bedoelde de afkeuringen omdat ze een "te romantische kijk" hebben... alsof iemand de job niet krijgt omdat hij ze juist graag wil doen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Interesse in treinen

Bericht door Steven »

iemand die de job te veel gaat romantiseren zal zwaar ontgoocheld zijn bij het echte beeld van de job. Naar ale waarschijnlijkheid de opleding niet volledig uitmaken of er snel nadien mee stoppen. Kortweg te kostelijk voor de firma (zeker voor een opleiding van treinbestuurder die vrij duur is).
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Interesse in treinen

Bericht door Treinenman »

--
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Interesse in treinen

Bericht door Marianne »

Treinenman schreef:En niet alle treinliefhebbers hebben interesse in een job bij de spoorwegen, vele wel maar ik niet. Ik zou dan veel liever fotograaf worden. Naast treinen interesseren de natuur en fotografie me.
Ik zal ook niet bij de spoorwegen willen werken, dat is gewoon niets voor mij (hoewel het beroep van machinist me wel boeit, maar dan meer om de werkzaamheden en de techniek erachter). Maar ik reis wel graag met de trein en ik kijk er graag na en maak zo af en toe ook foto's. Ook zoek ik informatie op over treinen om er meer over te weten te komen.
Ik heb familieleden die bij de spoorwegen (wel de NS) gewerkt hebben of nog werken. Zij hebben verder geen interesse in treinen. De interesse is er juist bij diegene die niet in dienst van de NS zijn geweest. Maar dat zal wel toeval zijn.

Leuk trouwens Treinenman, dat naast treinen de natuur u ook interesseert :) .
Ik vind juist, dat je met de trein altijd veel natuur ziet. Je rijdt soms door echt mooie stukjes van het land en met een beetje geluk zie je ook nog wat wilde dieren, zoals de buizerd.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Interesse in treinen

Bericht door Treinenman »

--
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 20:45, 3 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Interesse in treinen

Bericht door Steven »

Niet alle functies bij de spoorwegen werken met onregelmatige uren, in tegendeel zou ik zeggen.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Interesse in treinen

Bericht door Treinenman »

--
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Interesse in treinen

Bericht door Steven »

Ik denk dat jezelf nog een beetje de treinwereld moet ontdekken. Ik stel ook vast dat treinfans meer gesloten doen over hun hobby. Hierdoor verschiet je soms op beurzen en opendeurdagen wie je er tegen het lijf loopt.

De vraag die hier bovenaan het forum staat met enkel de antwoorden ja en nee is een beetje overbodig. Is hetzelfde als vragen in een zwemclub wie er graag zwemt.
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Interesse in treinen

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb "Ja" gestemd omdat de spoorwegen mij zeer sterk interessen en mijn grote passie zijn.

Ik heb ook de volgende leuze bedacht voor het personeel van de NMBS groep en de privé:

Jullie werk is mijn grote passie.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Interesse in treinen

Bericht door Treinenman »

--
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Interesse in treinen

Bericht door tomdg »

Lang geleden in de kleuterklas eens een bezoek gebracht aan het station van Dendermonde seinhuis, kijken in de stuurpost 21/27,... daarna naar Mechelen speelgoed museum en vandaar naar de zoo in Antwerpen om dan terug te komen via Sint-Niklaas. Dat moet wel de plezantste schooluitstap ooit geweest zijn :D. Pas echt interesse gekregen toen ik 4 jaar geleden in Gent begon te studeren en elke dag met de trein naar school moest :D.

Spijtig dat ze hier thuis niet graag met de trein rijden ze vinden elke keer wel een rede om met den auto te gaan (te warm, te koud, risico op bomaanslagen, te duur, duurt te lang,...) :lol: :?
Dietrich

Re: Interesse in treinen

Bericht door Dietrich »

In mijn kindertijd kwamen niet speciaal veel treinen voor. Ik herinner mij nog groene en/of bordeaux klassiekjes en Breaks reeds drieledig waarmee we soms eens naar Kortrijk of Brugge gingen. Ben ook nog in het seinhuis van Zottegem geweest toen ik rond de 7 was.

Het enige dat ik mij echt goed herinner waren de 62'ers en M2 naar Gent. Met die ben ik verschillende malen op uitstap geweest. De weken dat de eerste MW41 reden ben ik dan ook eens speciaal ermee tot Gent gegaan (leeftijd van 12 ongeveer).

Achttien geworden begonnen met elke dag te pendelen naar Aalst. En zo is de interesse beginnen komen. Dus een jaar of 4 geleden moest je mij niet vragen wat een IR of een P-trein was. :) Momenteel klasseer ik spoorwegen toch onder mijn grote interesses maar heel veel ben ik er niet mee bezig. Buiten gedurende het academiejaar te pendelen naar Brussel.
vismj

Re: Interesse in treinen

Bericht door vismj »

Gisteren was ik in de omgeving van Diest foto's aan het maken, werd ik aangesproken door een ouder echtpaar. Die hadden tot een maand geleden toen zij een andere spotter hadden aangesproken, nog nooit van de deze hobby gehoord. Vliegtuigspotten hadden ze wel van gehoord, maar treinspotten ... Zo zie je maar dat deze hobby blijkbaar niet eens bekent is bij het grote publiek. Ze deden er overigens niet lacherig over, zoals ik hier eerder heb gelezen. Mij werd veel spotplezier toegewenst. Zo kan het dus ook. :lol:
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Re: Interesse in treinen

Bericht door Sara Raats »

ik ben gefascineerd door treinen, anders zou ik hier niet zitten hé ;)
Plaats reactie