MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Hallo,
Waarom rijden ze met de MW41's niet tot op niveau -1?
Is het omdat er dan diesellucht rondhangt?
Waarom rijden ze met de MW41's niet tot op niveau -1?
Is het omdat er dan diesellucht rondhangt?
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
en lawaaihinder natuurlijk ... als dat op +1 al zo is, wat moet dat dan niet zijn in de dieptemelle schreef:Hallo,
Waarom rijden ze met de MW41's niet tot op niveau -1?
Is het omdat er dan diesellucht rondhangt?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
waarom moeten die dingen trouwens blijven draaien ook al staan ze soms lang stil?
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Om de deuren,verlichting,computers,... draaiende te houdenKristofke schreef:waarom moeten die dingen trouwens blijven draaien ook al staan ze soms lang stil?

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
toen was men waarschijnlijk nog niet zo milieubewust (en de gevolgen van stationair draaien op bv. de stationshal van Antwerpen Centraal zal wel helemaal geen punt zijn)
men had dan toch beter batterijen geïnstalleerd die opladen tijdens het rijden en gebruikt worden wanneer de trein stil staat te wachten voor langere tijd
(batterijen zijn ook niet altijd even milieuvriendelijk, maar kunnen wel verwerkt worden, opgestookte diesel is weg en vervuilt)
men had dan toch beter batterijen geïnstalleerd die opladen tijdens het rijden en gebruikt worden wanneer de trein stil staat te wachten voor langere tijd
(batterijen zijn ook niet altijd even milieuvriendelijk, maar kunnen wel verwerkt worden, opgestookte diesel is weg en vervuilt)
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
batterijen zijn aanwezig maar hebben altijd een beperkte capaciteit. Je put ze gewoon uit als je dan verlichting in dienst heb en deuren die nog werken ..... Kortweg niet gunstig om dit zuiver op batterijen te laten werken.
Hoe denk je dat de motor zou gestart worden indien er geen batterijen aanwezig zijn?
Hoe denk je dat de motor zou gestart worden indien er geen batterijen aanwezig zijn?
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
laten we het toch een beetje redelijk houden ... dit is humor die totaal niet grappig isKristofke schreef:met ne slinger?

mw 41 draaid altijd stationair en dat zal altijd zo blijven ... dat is bij alle diesels zo
punt uit !
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
In ons buurland Duitsland heb ik nochtans meerdere keren gezien dat de motor van een motorwagen uit ligt en pas wordt gestart een tiental seconden voor vertrek.
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
kan best hoor, maar je moet er de nadelen bijpakken, tenzij je twee afzonderlijk batterijpakken steekt (eentje enkel om te starten en een ander pak voor de rest).Dietrich schreef:In ons buurland Duitsland heb ik nochtans meerdere keren gezien dat de motor van een motorwagen uit ligt en pas wordt gestart een tiental seconden voor vertrek.
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
ik vind die humor wel goed. Kristofke
Het stationair draaien van diesels is een oud zeer bij de NMBS.
Die 41, als de boordcomputers zoveel energie zuigen, waarom geen common-bus? Kan 1 diesel blijven draaien en de andere motoren uitgeschakeld worden. Alle stellen blijven via common-bus gevoed.
Die motor is zeker +100kW. Laten we zeggen dat de eigen stroomconsumptie 10kW is, reken dan maar zelf uit.
Het stationair draaien van diesels is een oud zeer bij de NMBS.
Die 41, als de boordcomputers zoveel energie zuigen, waarom geen common-bus? Kan 1 diesel blijven draaien en de andere motoren uitgeschakeld worden. Alle stellen blijven via common-bus gevoed.
Die motor is zeker +100kW. Laten we zeggen dat de eigen stroomconsumptie 10kW is, reken dan maar zelf uit.
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
de boordcomputer vraagt niet zoveel, maar als je in die stellen licht wil blijven hebben is dat wel nodig, want om de batterijen te beschermen valt het licht na een tijd uit op een motorstel en motorwagen.
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
kan men in deze treinen de verlichting niet laten branden op halve kracht? Of is het alles op of alles af
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
en wat dacht je van een vliegwielKnipex schreef:ik vind die humor wel goed. Kristofke
Het stationair draaien van diesels is een oud zeer bij de NMBS.
Die 41, als de boordcomputers zoveel energie zuigen, waarom geen common-bus? Kan 1 diesel blijven draaien en de andere motoren uitgeschakeld worden. Alle stellen blijven via common-bus gevoed.
Die motor is zeker +100kW. Laten we zeggen dat de eigen stroomconsumptie 10kW is, reken dan maar zelf uit.
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Men kan ook van die kastjes op de perrons plaatsen waar je zo'n dikke elektriciteitskabel in kunt stoppen, een "olifantslurf" genoemd in het elektriciensjargon. Dat zie je ook op marktpleinen, of in de supermarkt bij die machines om kiekens mee te braden. Ook mobilhomes en caravans hebben ingangen voor zo'n kabels, op de meeste campings vind je zulke "power supply points".