De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik denk niet dat ze al effectief eindbeslissing genomen hebben over de reeks 11., Brussel zuid zal inderdaad geen diensten Benelux meer verzekeren. Dat is dan ook het einde van deze leuke diensten die wij hadden.
Vroeger deed Brussel dit vanaf Roosendaal, nadien slechts tot Antwerpen.
Vroeger deed Brussel dit vanaf Roosendaal, nadien slechts tot Antwerpen.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: De nieuwe loks reeks 18
Op Wikipedia is er een noot toegevoegd. Ik hoop dat het voor melle nu duidelijk is. 

Re: De nieuwe loks reeks 18
klopt het dan ook dat er er een ram I10-en op de benelux komen?Steven schreef:Ik denk niet dat ze al effectief eindbeslissing genomen hebben over de reeks 11., Brussel zuid zal inderdaad geen diensten Benelux meer verzekeren. Dat is dan ook het einde van deze leuke diensten die wij hadden.
Vroeger deed Brussel dit vanaf Roosendaal, nadien slechts tot Antwerpen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dat zou inderdaad het geval zijn, of ze dat ook effectief gaan doen zullen we in december wel zien.
Maar terug naar de reeks 18 aub want dat is hier toch het onderwerp.
Maar terug naar de reeks 18 aub want dat is hier toch het onderwerp.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik hoop wel dat die I10 op de Benelux komt... kan ik daar ook eens een ritje mee maken
Speaking of reeks 18 en toelating... als de NMBS-reeks 18 is toegelaten, en een andere private vervoerder wil met gelijksoortige locs in België gaan rijden*, dan hoeft die ook alleen maar een afnamerit te maken, denk ik?
*bijvoorbeeld internationaal passagiersvervoer

Speaking of reeks 18 en toelating... als de NMBS-reeks 18 is toegelaten, en een andere private vervoerder wil met gelijksoortige locs in België gaan rijden*, dan hoeft die ook alleen maar een afnamerit te maken, denk ik?
*bijvoorbeeld internationaal passagiersvervoer
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hangt af van de configuratie. Ze moet dan volledig dezelfde zijn, zoniet begin je vanaf 0. Doch het zal altijd sneller gaan aangezien siemens dan de data van deze testen kan gebruiken om die sneller ok te krijgen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Heeft Siemens de 1860 niet tijdelijk "geleend" om er overal in Europa testritten mee te doen?Steven schreef:Hangt af van de configuratie. Ze moet dan volledig dezelfde zijn, zoniet begin je vanaf 0. Doch het zal altijd sneller gaan aangezien siemens dan de data van deze testen kan gebruiken om die sneller ok te krijgen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Jep, zo gaat het in frankrijk ook met veolia die exact dezelfde locs (37500) als de sncf aangekocht heeftAlexNL schreef:Ik hoop wel dat die I10 op de Benelux komt... kan ik daar ook eens een ritje mee maken![]()
Speaking of reeks 18 en toelating... als de NMBS-reeks 18 is toegelaten, en een andere private vervoerder wil met gelijksoortige locs in België gaan rijden*, dan hoeft die ook alleen maar een afnamerit te maken, denk ik?
*bijvoorbeeld internationaal passagiersvervoer

Re: De nieuwe loks reeks 18
Dus een private vervoerder kan dan eigenlijk het werk van de NMBS gebruiken (om die locs overal toegelaten te krijgen) en er dan zelf zijn voordeel mee doen. Handig. 
Maar het lijkt me dat een nieuwe, kleine private vervoerder eerst locs leaset - omdat dat interessanter is wbt geld en kennis - en dan zorgt de leasemaatschappij daar wel voor.
Het blijven mooie machines imo.

Maar het lijkt me dat een nieuwe, kleine private vervoerder eerst locs leaset - omdat dat interessanter is wbt geld en kennis - en dan zorgt de leasemaatschappij daar wel voor.
Het blijven mooie machines imo.
Re: De nieuwe loks reeks 18
niet zover ik weet. Is ook beetje zinloos aangezien hij al geen 15kV heeft en niet is voorzien om in die andere landen te rijden op gebied van veiligheid.K V B schreef:Heeft Siemens de 1860 niet tijdelijk "geleend" om er overal in Europa testritten mee te doen?Steven schreef:Hangt af van de configuratie. Ze moet dan volledig dezelfde zijn, zoniet begin je vanaf 0. Doch het zal altijd sneller gaan aangezien siemens dan de data van deze testen kan gebruiken om die sneller ok te krijgen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Sorry voor het re-offtopic gaan, maar zou de inzet van een I10 uit 1987 geen achteruitgang zijn tegenover de rollende hollanders die er nu opzitten?
Re: De nieuwe loks reeks 18
achteruitgang? de rijtuigen hebben allemaal ongeveer dezelfde leeftijd, het is niet omdat ze nieuwe zetels hebben dat het ook nieuwe rijtuigen zijn hoor. De beneluxrijtuigen zijn midden jaren 80 als ik me niet vergis. terug over naar de reeks 18.
Re: De nieuwe loks reeks 18
De I10'n zijn jonger dan de benelux rijtuigen iddSteven schreef:achteruitgang? de rijtuigen hebben allemaal ongeveer dezelfde leeftijd, het is niet omdat ze nieuwe zetels hebben dat het ook nieuwe rijtuigen zijn hoor. De beneluxrijtuigen zijn midden jaren 80 als ik me niet vergis. terug over naar de reeks 18.

en ik vind de I10'n persoonlijk ook een pak beter ...
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Is het werk van Siemens, die moeten hun product toegelaten en wel aan de klant afleveren. Alle 18en zijn nog gewoon van Siemens nu.Dus een private vervoerder kan dan eigenlijk het werk van de NMBS gebruiken (om die locs overal toegelaten te krijgen) en er dan zelf zijn voordeel mee doen. Handig.
Re: De nieuwe loks reeks 18
het is inderdaad een feit dat de locs pas van de nmbs worden eens ze hun certificaat hebben.