Zoals in ne mobielhome dus, zeker geen high tech.Steven schreef:kan best hoor, maar je moet er de nadelen bijpakken, tenzij je twee afzonderlijk batterijpakken steekt (eentje enkel om te starten en een ander pak voor de rest).Dietrich schreef:In ons buurland Duitsland heb ik nochtans meerdere keren gezien dat de motor van een motorwagen uit ligt en pas wordt gestart een tiental seconden voor vertrek.
MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Ik had daar ook al aan gedacht om in eindstations een aansluiting te voorzien op het elektriciteitsnet.Trammist schreef:Men kan ook van die kastjes op de perrons plaatsen waar je zo'n dikke elektriciteitskabel in kunt stoppen, een "olifantslurf" genoemd in het elektriciensjargon. Dat zie je ook op marktpleinen, of in de supermarkt bij die machines om kiekens mee te braden. Ook mobilhomes en caravans hebben ingangen voor zo'n kabels, op de meeste campings vind je zulke "power supply points".
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Zelfs voor het scheepvaartverkeer is dit mogelijk, onlangs heeft men in de haven van Antwerpen nog "walstroom" geïnstalleerd op een aantal kaaien.
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Geen idee of dit makkelijk aan te sluiten is op de huidige treinen.
Bovendien zit je in de stations met een beperking, op welke sporen ga je deze installeren? In Antwerpen komt de diesel vanuit Mol/Neerpelt meestal op hetzelfde spoor aan, maar is dat in de toekomst nog zo.
Bovendien zit je in de stations met een beperking, op welke sporen ga je deze installeren? In Antwerpen komt de diesel vanuit Mol/Neerpelt meestal op hetzelfde spoor aan, maar is dat in de toekomst nog zo.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
een beeldbuis TV werkt toch ook op duizende volt met gewoon een 220 volt aansluiting?
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Denk jij dat de deuren werken op 3KV ?treinbruno schreef:zouden de lichten en de deuren werken op 220V?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Nee
maar kvroeg me gewoon af of alles dat nodig is bij stilstand op 220 kan werken, dus als dat gaat hebbe ze zelfs niet eens speciale stopcontacten nodig


Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
maar waarom zou men stopcontacten voorzien en niet gewoon de motor laten draaien? de elektriciteit uit een stopcontact wordt net hetzelfde gemaakt als die in de MW41 zelf hoor
goedkoper of milieuvriendelijker is het niet, alleen kan je de uitstoot verplaatsen van de stationshal naar elders. Maar weegt dat op tegen de extra slijtage door het regelmatig herstarten en de moeite om het elektrisch systeem aan te passen?

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Het hangt natuurlijk af van de tijd dat hij stilstaat...Shrek schreef:maar waarom zou men stopcontacten voorzien en niet gewoon de motor laten draaien? de elektriciteit uit een stopcontact wordt net hetzelfde gemaakt als die in de MW41 zelf hoorgoedkoper of milieuvriendelijker is het niet, alleen kan je de uitstoot verplaatsen van de stationshal naar elders. Maar weegt dat op tegen de extra slijtage door het regelmatig herstarten en de moeite om het elektrisch systeem aan te passen?
Ik meen dat de 77ers een stopkontakt hebben, dan blijven hun batterijen geladen en de olie op temperatuur...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Net zoals de 77'ers heeft de mw 41 een aansluiting om een buitenbron van 400V aan te sluiten. Deze wordt idd gebruikt in de winter om alles op temperatuur te houden en de mw die 's nachts in Antwerpen blijven, worden normaal gezien elke avond aan de bron gehangen. Hoe het bij de 77'ers zit weet ik niet juist.
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Belangrijkere vraag: Waarom staat die trein 26 minuten stil in Antwerpen Centraal...melle schreef:Hallo,
Waarom rijden ze met de MW41's niet tot op niveau -1?
Is het omdat er dan diesellucht rondhangt?
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
26 minuten lijkt mij genoeg om de installatie van 400V-stopcontacten te rechtvaardigen.
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Mij ook. En Schrek, de productie van elektriciteit in een moderne centrale is een stuk efficiënter dan een dieselmotor. Je zal dus minder brandstof verspillen voor dezelfde hoeveelheid (elektrische) energie te produceren. Bovendien is de rook makkelijker te zuiveren.
Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal
Inderdaad en dit vind je in verschillende stelplaatsen waar MW41 staat, de eerste waar ik aan denk en ze gezien heb is in Geraardsbergen. Maar niet op de perrons.Kevin1144 schreef:Net zoals de 77'ers heeft de mw 41 een aansluiting om een buitenbron van 400V aan te sluiten. Deze wordt idd gebruikt in de winter om alles op temperatuur te houden en de mw die 's nachts in Antwerpen blijven, worden normaal gezien elke avond aan de bron gehangen. Hoe het bij de 77'ers zit weet ik niet juist.