BENELUX
Re: BENELUX
Gaat een Benelux met 8 rijtuigen wel overal passen dan? Ik meen me vaag te herinneren dat 7 rijtuigen de maximumlengte is op sommige stations...
Overigens is er een fietsrijtuig in de Benelux. Ongeveer in het midden is er ruimte vrijgehouden voor een aantal fietsen..
Overigens is er een fietsrijtuig in de Benelux. Ongeveer in het midden is er ruimte vrijgehouden voor een aantal fietsen..
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: BENELUX
Aangezien de traxx sterker is kan dit geen probleem geven.treinbruno schreef:Had die 7 rijtuigen niet te maken met de helling in FN?
Re: BENELUX
De huidige beperking van 7 rijtuigen heeft inderdaad te maken met het vermogen van de 11.8. Er zullen bij mijn weten ook na 7 september elfjes in de Benelux blijven, zij het wat minder. Anderzijds zijn er momenteel dacht ik voldoende Traxxen vrij om alle elfjes te vervangen.260689 schreef:Aangezien de traxx sterker is kan dit geen probleem geven.treinbruno schreef:Had die 7 rijtuigen niet te maken met de helling in FN?
Blijft de vraag: wat is de meerwaarde van een volledig bagagerijtuig in de Benelux? Ik heb niet de indruk dat er nu een tekort aan fietsplaatsen is. En een conducteurshokje is er nu ook. Er is hoofdzakelijk een tekort aan zitplaatsen in bepaalde treinen.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Hallo,
In dat geval is er geen plaats voor fietsen...
Of er in een I10 een hok is voor een TBG is nog de vraag...
Groeten,
Joris De Mol
De vraag DMS of niet is er gekomen in de veronderstelling dat er een stam I10 rijtuigen op de Benelux zou komen.rvdborgt schreef:Blijft de vraag: wat is de meerwaarde van een volledig bagagerijtuig in de Benelux? Ik heb niet de indruk dat er nu een tekort aan fietsplaatsen is. En een conducteurshokje is er nu ook. Er is hoofdzakelijk een tekort aan zitplaatsen in bepaalde treinen.
In dat geval is er geen plaats voor fietsen...
Of er in een I10 een hok is voor een TBG is nog de vraag...
Groeten,
Joris De Mol
Re: BENELUX
De I10'en met NMBS Traxx zijn vandaag weer gezien in de IC B+. Als treinen 9201 en 9232, en waarschijnlijk ook terug als trein 9233. De samenstelling van trein 9201:
2803 (v)
51 88 11 70 009-6
51 88 11 70 013-8
51 88 21 70 618-x
51 88 21 70 043-x
51 88 21 70 026-x
51 88 21 70 046-x
51 88 21 70 045-x
2836 (a)
Het ziet er toch wel naar uit dat dit de 13e beneluxstam gaat worden.
2803 (v)
51 88 11 70 009-6
51 88 11 70 013-8
51 88 21 70 618-x
51 88 21 70 043-x
51 88 21 70 026-x
51 88 21 70 046-x
51 88 21 70 045-x
2836 (a)
Het ziet er toch wel naar uit dat dit de 13e beneluxstam gaat worden.
Re: BENELUX
Trein 9233 werd gereden door een 'gewone' benelux.en waarschijnlijk ook terug als trein 9233
Re: BENELUX
De I10-stam wordt inderdaad de nieuwe Benelux-stam, maar ik zou hem niet de 13de noemen:
Er gaan 2 zuurstokken terug naar Nederland om de HSL-dienst te verzekeren tussen Amsterdam en Rotterdam. Hierdoor zouden er stammen tekort zijn in de Benelux-dienst, dus komen er 2 vervangingen: deze I10-stam en een Nederlandse stam ICRm-rijtuigen. Deze laatste is ook roos 'geschilderd', maar het interieur is niet gerenoveerd. Het is ook deze stam die het enige 'geschilderde' stuurrijtuig bevat.
@ Sander: je zegt dat hij de ritten 9201 en 9232 heeft verzekerd, en daarna ook nog 9233. Dan eindigt hij in Amsterdam Hij reed dus inderdaad enkel 9201 en 9232, waarna hij wordt afgelost door een normale stam.
Vraagje: wordt deze stam dan uitzonderlijk nog bestuurd door NMBS-personeel? Normaal waren de meeste BNL's toch naar NS HiSpeed gegaan?
Er gaan 2 zuurstokken terug naar Nederland om de HSL-dienst te verzekeren tussen Amsterdam en Rotterdam. Hierdoor zouden er stammen tekort zijn in de Benelux-dienst, dus komen er 2 vervangingen: deze I10-stam en een Nederlandse stam ICRm-rijtuigen. Deze laatste is ook roos 'geschilderd', maar het interieur is niet gerenoveerd. Het is ook deze stam die het enige 'geschilderde' stuurrijtuig bevat.
@ Sander: je zegt dat hij de ritten 9201 en 9232 heeft verzekerd, en daarna ook nog 9233. Dan eindigt hij in Amsterdam Hij reed dus inderdaad enkel 9201 en 9232, waarna hij wordt afgelost door een normale stam.
Vraagje: wordt deze stam dan uitzonderlijk nog bestuurd door NMBS-personeel? Normaal waren de meeste BNL's toch naar NS HiSpeed gegaan?
Re: BENELUX
Ik heb daarstraks die trein mooi gekruist in Mortsel, traxx vooraan in dienst, achteraan op voertuig. Normaal keren ze nu tijdens de week al in Vorst als ik me niet vergis.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: BENELUX
Wat ik al enkele maanden vaak zie is dat de Benelux op de oostelijke sporen iets ten zuiden van Brussel-Zuid staat kop te maken. (Ik heb geen idee hoe die sporen heten.)Kevin1144 schreef:Het keren op Vorst gaat in vanaf 7 september.
En ik had me kennelijk vergist wat betreft die stam met I10 - er rijdt er kennelijk toch een. Maar dan ben ik ook wel nieuwsgierig naar hoe je daarin een fiets moet meenemen.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Ik kan me ook niet voorstellen dat het treinpersoneel erg tevreden is met het feit dat er geen ruimte is voor hen, op een omgebouwd toilet na. Ach, de samenstelling rijdt pas, waarschijnlijk zullen ze die wel een dezer een beetje aanpassen aan de realiteit..?rvdborgt schreef:
En ik had me kennelijk vergist wat betreft die stam met I10 - er rijdt er kennelijk toch een. Maar dan ben ik ook wel nieuwsgierig naar hoe je daarin een fiets moet meenemen.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Deze avond rond 18.30u ter hoogte van Kapellen (overweg Klein Heiken) nog een Benelux zien voorbijtuffen richting Antwerpen met de 2602 aan kop. Daarachter een 11 (waarschijnlijk panne) en de hele stam rijtuigen. Jammer genoeg niet kunnen zien welk 11je er aanhing.
Re: BENELUX
Heeft er iemand een idee waarom 9221 vandaag naar S' Hertogenbosch rijdt ?
en niet naar amsterdam CS
en niet naar amsterdam CS