BENELUX

AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Gaat een Benelux met 8 rijtuigen wel overal passen dan? Ik meen me vaag te herinneren dat 7 rijtuigen de maximumlengte is op sommige stations...

Overigens is er een fietsrijtuig in de Benelux. Ongeveer in het midden is er ruimte vrijgehouden voor een aantal fietsen..
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: BENELUX

Bericht door treinbruno »

Had die 7 rijtuigen niet te maken met de helling in FN?
Afbeelding
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

treinbruno schreef:Had die 7 rijtuigen niet te maken met de helling in FN?
Aangezien de traxx sterker is kan dit geen probleem geven.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef:
treinbruno schreef:Had die 7 rijtuigen niet te maken met de helling in FN?
Aangezien de traxx sterker is kan dit geen probleem geven.
De huidige beperking van 7 rijtuigen heeft inderdaad te maken met het vermogen van de 11.8. Er zullen bij mijn weten ook na 7 september elfjes in de Benelux blijven, zij het wat minder. Anderzijds zijn er momenteel dacht ik voldoende Traxxen vrij om alle elfjes te vervangen.
Blijft de vraag: wat is de meerwaarde van een volledig bagagerijtuig in de Benelux? Ik heb niet de indruk dat er nu een tekort aan fietsplaatsen is. En een conducteurshokje is er nu ook. Er is hoofdzakelijk een tekort aan zitplaatsen in bepaalde treinen.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Joris »

Hallo,
rvdborgt schreef:Blijft de vraag: wat is de meerwaarde van een volledig bagagerijtuig in de Benelux? Ik heb niet de indruk dat er nu een tekort aan fietsplaatsen is. En een conducteurshokje is er nu ook. Er is hoofdzakelijk een tekort aan zitplaatsen in bepaalde treinen.
De vraag DMS of niet is er gekomen in de veronderstelling dat er een stam I10 rijtuigen op de Benelux zou komen.
In dat geval is er geen plaats voor fietsen...
Of er in een I10 een hok is voor een TBG is nog de vraag...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Sander14

Re: BENELUX

Bericht door Sander14 »

De I10'en met NMBS Traxx zijn vandaag weer gezien in de IC B+. Als treinen 9201 en 9232, en waarschijnlijk ook terug als trein 9233. De samenstelling van trein 9201:
2803 (v)
51 88 11 70 009-6
51 88 11 70 013-8
51 88 21 70 618-x
51 88 21 70 043-x
51 88 21 70 026-x
51 88 21 70 046-x
51 88 21 70 045-x
2836 (a)

Het ziet er toch wel naar uit dat dit de 13e beneluxstam gaat worden.
acba

Re: BENELUX

Bericht door acba »

en waarschijnlijk ook terug als trein 9233
Trein 9233 werd gereden door een 'gewone' benelux.
Bartjedj

Re: BENELUX

Bericht door Bartjedj »

De I10-stam wordt inderdaad de nieuwe Benelux-stam, maar ik zou hem niet de 13de noemen:
Er gaan 2 zuurstokken terug naar Nederland om de HSL-dienst te verzekeren tussen Amsterdam en Rotterdam. Hierdoor zouden er stammen tekort zijn in de Benelux-dienst, dus komen er 2 vervangingen: deze I10-stam en een Nederlandse stam ICRm-rijtuigen. Deze laatste is ook roos 'geschilderd', maar het interieur is niet gerenoveerd. Het is ook deze stam die het enige 'geschilderde' stuurrijtuig bevat.

@ Sander: je zegt dat hij de ritten 9201 en 9232 heeft verzekerd, en daarna ook nog 9233. Dan eindigt hij in Amsterdam :wink: Hij reed dus inderdaad enkel 9201 en 9232, waarna hij wordt afgelost door een normale stam.

Vraagje: wordt deze stam dan uitzonderlijk nog bestuurd door NMBS-personeel? Normaal waren de meeste BNL's toch naar NS HiSpeed gegaan?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Ik heb daarstraks die trein mooi gekruist in Mortsel, traxx vooraan in dienst, achteraan op voertuig. Normaal keren ze nu tijdens de week al in Vorst als ik me niet vergis.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: BENELUX

Bericht door treinbruno »

wat gaan ze dan doen als je je fiets op de trein wilt :? (of zat er een I6 in?)
Afbeelding
Kevin1144

Re: BENELUX

Bericht door Kevin1144 »

Het keren op Vorst gaat in vanaf 7 september.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Kevin1144 schreef:Het keren op Vorst gaat in vanaf 7 september.
Wat ik al enkele maanden vaak zie is dat de Benelux op de oostelijke sporen iets ten zuiden van Brussel-Zuid staat kop te maken. (Ik heb geen idee hoe die sporen heten.)

En ik had me kennelijk vergist wat betreft die stam met I10 - er rijdt er kennelijk toch een. Maar dan ben ik ook wel nieuwsgierig naar hoe je daarin een fiets moet meenemen.

Groetjes,
Rian
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: BENELUX

Bericht door Terminus »

rvdborgt schreef:
En ik had me kennelijk vergist wat betreft die stam met I10 - er rijdt er kennelijk toch een. Maar dan ben ik ook wel nieuwsgierig naar hoe je daarin een fiets moet meenemen.

Groetjes,
Rian
Ik kan me ook niet voorstellen dat het treinpersoneel erg tevreden is met het feit dat er geen ruimte is voor hen, op een omgebouwd toilet na. Ach, de samenstelling rijdt pas, waarschijnlijk zullen ze die wel een dezer een beetje aanpassen aan de realiteit..?
versgeperstflipke

Re: BENELUX

Bericht door versgeperstflipke »

Deze avond rond 18.30u ter hoogte van Kapellen (overweg Klein Heiken) nog een Benelux zien voorbijtuffen richting Antwerpen met de 2602 aan kop. Daarachter een 11 (waarschijnlijk panne) en de hele stam rijtuigen. Jammer genoeg niet kunnen zien welk 11je er aanhing.
Freakytrain

Re: BENELUX

Bericht door Freakytrain »

Heeft er iemand een idee waarom 9221 vandaag naar S' Hertogenbosch rijdt ?
en niet naar amsterdam CS
Plaats reactie