BENELUX

dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Freakytrain schreef:Heeft er iemand een idee waarom 9221 vandaag naar S' Hertogenbosch rijdt ?
en niet naar amsterdam CS
Nog steeds werken in Dordrecht ???
Theo
Groeten vanop de Heide
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: BENELUX

Bericht door TrainzDr3ver »

Kan iemand soms de uurregeling van deze I10'en geven aub? :)
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

dentheo schreef:
Freakytrain schreef:Heeft er iemand een idee waarom 9221 vandaag naar S' Hertogenbosch rijdt ?
en niet naar amsterdam CS
Nog steeds werken in Dordrecht ???
Werkzaamheden tussen Dordrecht en Roosendaal. Spoorvernieuwing, ballast ziften, enz., je kent dat vast wel van lijn 12 :-). Als ik het goed heb, was dit voor het laatst; ze zijn klaar.

Groetjes,
Rian
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: BENELUX

Bericht door treinbruno »

In NL sluiten ze bij werkzaamheden meestal heel de lijn af, in België maar 1 spoor
Afbeelding
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: BENELUX

Bericht door Kristofke »

Omdat ik regelmatig de benelux gebruikt om van Antwerpen naar Brussel te reizen houd ik de stiptheid van die verbinding graag in het oog.

Enkele maanden geleden liep de dagelijks grondig mis, toen is het in de zomer eigenlijk iets beter gegaan.

Maar sinds september begonnen is rijdt de Benelux weer met geweldige onstiptheid.

Iemand weet van de oorzaken?
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Wederom problemen met de 11.8 misschien?
Kevin1144

Re: BENELUX

Bericht door Kevin1144 »

Waarom denkt iedereen toch altijd dat als een benelux vetraging heeft dat het aan de loc moet liggen?
Ik zal een paar persoonlijke voorbeelden van een paar redenen geven dat de benelux ook te laat is:
1. Ze laten u te laat van Watergraafsmeer (wijkbundel Amsterdam) naar Amsterdam centraal vertrekken.
Daardoor vertrek je ook te laat vanaf ASD zodat je al direct tot Den Haag achter een andere trein moet rijden.
2. Van België naar Nederland heeft de stoptrein vertraging waardoor je een paar minuten te laat in Roosendaal bent
en hierdoor 20 min in Roosendaal moet wachten op een nieuw rijpad. Met als gevolg dat je in Amsterdam met een halfuur
vertraging aankomt.
3. Ze laten voor uw neus een goederentrein vertrekken alhoewel je perfect op tijd aan het rijden bent.
4. Vorige week heb ik een uur en 3 kwartier voor een brug gestaan omdat ze deze niet meer toegedraaid kregen.
5. Loslopend hert op spoor: voorzichtig rijden, 10 min vertraging en onmogelijk om deze in te halen...
6. ...

Ik wil alleen maar zeggen dat er nog andere factoren zijn die belangrijk zijn in het op tijd rijden van een trein met een rittijd van bijna 3 uur (Brussel - Amsterdam of Amsterdam - Brussel)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Met dank voor de mooie inbreng, maar zoals je zelf schrijft is het inderdaad wel zo, bij elke vertraging van de benelux krijgt de loc de fout maar is het zelden zo. IK heb er ook voldoende mee gereden en nooit in nood mee gestaan.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: BENELUX

Bericht door Adler »

Alle redenen die hierboven zijn opgenoemd gelden toch voor alle treinen ?
En wat de lengte van de rit betreft, zijn er toch nog ritten van 3 uur of meer, bv. Oostende-Eupen of Zwolle-Roosendaal.
Waarom is de stiptheid van die Benelux dan juist zo veel slechter dan andere verbindingen ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

oostende eupen is geen drie uur en als je de buffertijden er uithaalt is de rit met moeite 2u30. Binnen België is de enige rit die meer als drie uur neemt Luxemburg - Kust in de zomermaanden.

Natuurlijk gelden alle regels voor alle treinen die hier zijn opgenoemd, maar de benelux heeft al een iets krappere uurregeling dan die eerste trein die je opnoemt. Sommige relaties zijn ook iets gevoeliger voor het hebben van dergelijke pech zoals hier boven staat vermeld. Oostende Eupen heeft bijvoorbeeld al geen bruggen te kruisen die open kunnen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: BENELUX

Bericht door Adler »

Steven schreef:oostende eupen is geen drie uur en als je de buffertijden er uithaalt is de rit met moeite 2u30.
Ik heb dit maar als voorbeeld gegeven.
Oostende-Eupen is trouwens 3.04 u reistijd en Amsterdam-Brussel-Zuid 2.48u.
Kevin1144

Re: BENELUX

Bericht door Kevin1144 »

Mijn voorbeelden zijn idd van toepassing op alle treinen.
Maar waar het bij mij gewoon om gaat is het feit dat velen denken dat als een benelux met vertraging rijdt, dat het dan wel de loc zal zijn die defect is (en dan liefst nog de type 11) en dat men niet denkt aan het feit dat er ook wel eens iets anders zou kunnen misgegaan zijn.

Een ander groot probleem voor de stiptheid is en blijft het rijpadensysteem op het NS-net.
Ook al heb je maar 2 à 3 min vertraging door bvb een gestoorde OW, ... : als je buiten je rijpad valt heb je pech gehad en kan je met je IC trein achter alle andere treinen gaan rijden.
Als je op tijd bent is Nederland een zalig land om te rijden maar als je te laat bent...
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

en vanaf vandaag rijden deze rond met de groene Traxx van B-cargo :)
Vanavond eentje gezien in Mechelen, jammer genoet niet de nummer dat erop stond.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: BENELUX

Bericht door Marianne »

Hm en ik zie vandaag gewoon een ordinaire. Een roodoranje Traxx met gewone Hispeed rijtuigen. Wel zat er achter de Traxx een reeks 11 loc (te ver weg om nummer te kunnen onderscheiden) geschakeld. Iemand enig idee waarom?
Achteraan zat een stuurstandrijtuig.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Dat kan een overbrenging zijn wegens voorzien onderhoud. een loc die gestrand is door een locwissel (11 vervangen door een traxx). Feit dat de ene loc in NL en de andere hier moet worden onderhouden zorgt er al is voor dat de ene of de andere mee in opzending moet.
Plaats reactie