Vraagje over de testen van TBG; med. controle bij de NMBS

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
paljas

Bericht door paljas »

binnenkort moet ik ook naar het cps, niet met volle goesting!
Laatst gewijzigd door paljas op 13 mar 2007, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
padje1982

Bericht door padje1982 »

allo!

komende donderdag medisch onderzoek voor tbs (reeks 5), alsook psychotechnische testen. Wat moet ik mij bij die psychotechnische testen voorstellen?

Greetz
mdainane

gezondheidsbeoordeling treinbegeleider

Bericht door mdainane »

helloooo everybody,

Vandaag resultaten medische testen in de bus gekregen (reeks 3). En ben voldoende geschikt geacht voor het beroep van treinbegeleider.
Nog een tip voor de mensen die nog medische testen moeten ondergaan.
Gewoon rustig blijven. Je hoeft niet supergezond te zijn om goedgekeurd te worden. Dus don't panic!!! That's my message.
Voor wat betreft de psychotechnische proeven: als je een gemiddelde iq hebt dan moet dat geen probleem vormen.
Een korte taaltest, rekenoefeningen, snelheidstest(zelfde figuur aanduiden die getoond wordt), persoonlijkheidsvragen en vragen over jouw gedrag in een discussie vb: er is een discussie aan de gang tussen 2 personen: doe je eraan mee of hou je je neutraal....

Greetz
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

om het topic terug in leven te brengen.

Mijn moeder heeft haar dus ingeschreven als TBG (treinbegeleider) op de site van de spoorwegen werven aan.
De dag dat je u kon inschrijven op de site heeft ze dit ook gedaan, maar na een week waren de inschrijven al terug afgesloten.
Nu is men vraag is dit normaal of niet??
Wat mijn moeder bezighoud is haar leeftijd ze is 48 en word 49 als ik me niet vergis.
Ze wil iets anders doen omdat ze op het werk dat ze nu doet bijna de grond ingegaan is (fait of hoe je dit typt).
Er stond op dat je binne de 6 weken uw brief zou ontvangen.
We zijn ondertussen al 2 weken verder en nog nix ontvangen.
ik hoop wel dat het lukt voor mijn moeder want eigelijk ziet ze het wel zitten.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

De aanwervers zijn naar verluidt een stuk sneller geworden, maar er gaan nog steeds wel wat dagen overheen, hoor. Geen paniek, zou ik zo zeggen, die brief die komt wel. En als ze slaagt voor het ingangsexamen, de NMBS heeft geen reputatie om te discrimineren op leeftijd.
lucsken

Bericht door lucsken »

hallo,

controleren ze bij de oogtest,links en rechts apart?

dank.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

lucsken schreef:hallo,

controleren ze bij de oogtest,links en rechts apart?

dank.
afzonderlijk en samen
lucsken

Bericht door lucsken »

hallo,

Dan zal ik er niet door geraken voor tbr! Links zeer goed, rechts veel
Minder.
Diepte zicht zeer goed!
Bert

Bericht door Bert »

Je kan maar proberen hé.
Desnoods eens langs gaan bij je oogarts voor een bril of lenzen als je die nog niet zou hebben. :wink:
lucsken

Bericht door lucsken »

Hallo,

Ik zie het soms niet meer zitten of ik er nog zal bij geraken bij de NMBS.
Maar als ik hier op het forum zit met zoveel positief mensen krijg ik terug moet!

BEDANKT AAN DE REACTIES HIER OP DEZE WEBSITE.

Als dat de sfeer van doen is bij het personeel van de NMBS ben ik er zeker van overtuigd om bij jullie te werken als ik de kans krijg.!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

lucsken schreef:hallo,

Dan zal ik er niet door geraken voor tbr! Links zeer goed, rechts veel
Minder.
Diepte zicht zeer goed!
Je moet in zo'n toestel kijken en als je de kleinste letterkes kan lezen (met bril of lenzen) is dat geen probleem. Zeker proberen dus zou ik zeggen :)
Fubar

Re: Vraagje over de testen van TBG; med. controle bij de NMBS

Bericht door Fubar »

ik moet morgen men mondeling gaan doen voor OSCH infrabel.
khoop dat het gaat lukken, kep me toch vrij goed voorbereid. :p
ik maar me meer zorgen over de volgende stap, het medisch onderzoek.
ik ben niet echt aan de magere kant :p
over welke BMI moet je beschikken?
Infra

Re: Vraagje over de testen van TBG; med. controle bij de NMBS

Bericht door Infra »

wat belangrijk is, is dat men er veel nodig heeft en dat het toch op iets trekt uw medische toestand.

ooit, "heel"(vrij) lang geleden toen er heel weinig aanwervingen gebeurde en weinig vraag was naar kandidaturen om bij "de spoorwegen" te beginnen wou ik enorm graag binnen geraken bij de nmbs (niet opgesplitst).
Ik stelde me kandidaat voor rangeerder (onder mijn diploma maar geen andere aanwervingen beschikbaar behalve spoorlegger)

Mijn volledige medische proef was perfect, een volledige dag doorbrengen in de gangen ergens in de Frankrijkstraat.
Toen op het einde van mij perfecte medische keuring, na het lezen van alle letters en cijfers op het oogmeeesters bord, de oude oogmeeester vroeg; " En jij draagt geen bril" Waarop een snotneus antwoordde: "s'avond voor tv te kijken wel want anders worden mij ogen moe".
Waarop ik een afkeuring kreeg.
Daarna binnengekomen als spoorlegger, ondertussen het ik een licentie tvm430 en zelfs nog meer...... (niet te bekend worden)

Je moet natuurlijk niet met haken en ogen aaneen hangen maar perceptie is zoals altijd een maatstaf.

Suk6
Fubar

Re: Vraagje over de testen van TBG; med. controle bij de NMBS

Bericht door Fubar »

vandaag bericht gekregen datk geslaagd ben voor het mondelinge gedeelte.
nu wachten voor een uitnodiging voor het gevreesde medisch onderzoek.
de meeste posts op het forum dateren al van ff geleden.
kan iemand mij zeggen hoe het er tegenwoordig aan toe gaat?
wat ''onderzoekt'' CPS zoal bij je?
en wnr weet je de uitslag? is dat onmiddelijk?
wordt er bloed genomen? want dan kan dat wss wel ff duren eer die resulaten binnen zijn.
hoe lang zal ik nog moeten wachten op die uitnodiging?
en wnr kank dan eindelijk beginnen aan de opleiding?
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Vraagje over de testen van TBG; med. controle bij de NMBS

Bericht door Bordensteker »

Omdat ik op dit moment geen bericht vooor aanwerving van treinbegeleiders vind, ben ik langs de omweg van de gegevens voor treinbestuurder naar een publicatie over medische eisen gegaan. Daar staat met name bij de specifieke vereisten voor bepaalde beroepen ook iets over eisen voor TBG.

http://jobs.b-rail.be/main/n/info/medical/criteria.php
http://jobs.b-rail.be/main/n/info/medic ... ements.php
Plaats reactie