Dag overweg13,overweg13 schreef:Kristofke schreef:ontploffen niet nee, maar ik heb al van die zeer hete treinritten van een uur gehad
Nog even relativeren: toen de breaks pas reden, reden er ook nog M1, M2, M3, L en K-rijtuigen. Daar was het zo mogelijk nog vele keren warmer op dan in de breaks die tenminste al speciale beglazing en een vrij performante luchtverversing hadden.
Ik vind dat er wat teveel 'comfortbeestjes' zijn tegenwoordig
Op den duur gaat iedereen nog onder een glazen stolp buitenkomen op een warme dag
Nu heb ik zelf nooit op M1, K en L rijtuigen gezeten, maar ik vond die M2 rijtuigen echt wel heel goed rijden.
In 2004 heb ik daar de laatste keer een P trein mee genomen. Kwa rijgedrag was dat
beter dan een klassiekske, en verder hadden ze een "zinnige" indeling, die me nog een meest aan een niet-gemoderniseerd klassiekske deed denken.
Ontopic: ik vind de breaks van al het nieuwere materieel misschien wel de fijnste. Ze rijden goed & hebben een goede indeling! Bij de huidige rijtuigen: M4
Greetz





Grootste verschil bij deze M4m is dan weer dat er gekleurde balken zijn onderaan, wat het geheel al een stuk minder kaal maakt.