Ik meende origineel elk uur naar Amsterdam en elke twee uur naar den Haag (via Luchtbal-Brecht-Breda en dan ?).Kristofke schreef:Wat zou de frequentie dan zijn van de fyra
BENELUX
Re: BENELUX
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Geen idee wat voor rijtuigen dat dan zullen zijn. Aannemelijk rijtuigtypen die toegelaten zijn in Nederlandmelle schreef:Heb je het dan over i6 rijtuigen of bvb i11?

Voor wat betreft de tarieven en het reserveren in Fyra: reserveren is absoluut niet verplicht, althans zeker niet op het traject Amsterdam - Rotterdam wat nu al gereden wordt. Aldaar zijn zelfs nog slechts twee rijtuigen (één 1e klasse en één 2e klasse) waarin reserveren mogelijk is, de rest is toegankelijk voor elke reiziger die een geldig vervoerbewijs + toeslagkaartje heeft.
Toeslagen variëren van € 7,40 (2e klas) tot € 9,70 (1e klas) voor een enkele reis op het traject Amsterdam - Rotterdam v.v. na de introductieperiode. Opvallend genoeg wordt ook een toeslag gerekend voor het traject Amsterdam - Schiphol wat notabene wordt afgelegd over exact hetzelfde traject als de normale intercity's die er momenteel eveneens non-stop rijden.
Re: BENELUX
Stefke: het annuleren van V250 valt alleen nog te verwachten als de bakken hele grote problemen kennen, en dat AnsaldoBreda dat niet op tijd opgelost krijgt. Maar gezien hoe NS omgaat met de soap rondom het SLT zal dat ook niet zomaar te verwachten zijn.
Fyra gaat inderdaad ieder uur Amsterdam - Brussel doen, en iedere 2 uur Brussel - Den Haag via Noorderkempen en Breda. Wat ik begrepen heb is dat men eigenlijk wel toe wil naar verplicht reserveren voor een internationale reis, al heb ik dit nog niet zwart-op-wit gezien.
Fyra gaat inderdaad ieder uur Amsterdam - Brussel doen, en iedere 2 uur Brussel - Den Haag via Noorderkempen en Breda. Wat ik begrepen heb is dat men eigenlijk wel toe wil naar verplicht reserveren voor een internationale reis, al heb ik dit nog niet zwart-op-wit gezien.
Re: BENELUX
En de Thalys gaat vanaf December ook al naar een uurfrequentie (met franse uitzonderingen), het wordt druk op die lijn...AlexNL schreef:Stefke: het annuleren van V250 valt alleen nog te verwachten als de bakken hele grote problemen kennen, en dat AnsaldoBreda dat niet op tijd opgelost krijgt. Maar gezien hoe NS omgaat met de soap rondom het SLT zal dat ook niet zomaar te verwachten zijn.
Fyra gaat inderdaad ieder uur Amsterdam - Brussel doen, en iedere 2 uur Brussel - Den Haag via Noorderkempen en Breda. Wat ik begrepen heb is dat men eigenlijk wel toe wil naar verplicht reserveren voor een internationale reis, al heb ik dit nog niet zwart-op-wit gezien.
bv. Antwerpen-R'dam gaat dan van nu één, soms twee, naar twee, dikwijls drie verbindingen per uur....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Die bestemming Breda en Den Haag vanuit Brussel is al lang afgeschreven hoor.dentheo schreef:Ik meende origineel elk uur naar Amsterdam en elke twee uur naar den Haag (via Luchtbal-Brecht-Breda en dan ?).Kristofke schreef:Wat zou de frequentie dan zijn van de fyra
Vande Lanotte zag dat in de tijd niet zo zitten toen hij minister van het spoor was.
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... n_Den_Haag
Re: BENELUX
haha, dan kunnen ze drie Albatrossen afbestellen... want voor die route was er één tekort, het zouden er vier moeten zijn...Adler schreef:Die bestemming Breda en Den Haag vanuit Brussel is al lang afgeschreven hoor.dentheo schreef:Ik meende origineel elk uur naar Amsterdam en elke twee uur naar den Haag (via Luchtbal-Brecht-Breda en dan ?).Kristofke schreef:Wat zou de frequentie dan zijn van de fyra
Vande Lanotte zag dat in de tijd niet zo zitten toen hij minister van het spoor was.
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... n_Den_Haag
Dat was ten tijde van die rijtijd discussie met Nederland ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Men heeft in de tijd over van alles en nog wat ruzie gemaakt.dentheo schreef: Dat was ten tijde van die rijtijd discussie met Nederland ??
Over het aan te leggen traject, over de stations waar men ging stoppen... en ja ook over het feit dat de NMBS zich 10 minuten had 'misrekend' in de rijtijd tussen Antwerpen en Brussel.
En nu men eindelijk klaar is, heeft men geen treinen.
Re: BENELUX
Als er in Nederland een locomotief rond rijdt met >5 miljoen km op de teller in dik 20 jaar tijd die het beter doet dan de reeks 11: chapeau!Wilson schreef:De reden dat de locs de laatste tijd met problemen te kampen hebben komt helaas door slecht onderhoud.
Dat is een feit.
Er is geen enkele reden waarom de reeks 11 principieel slechter zou onderhouden worden dan het andere NMBS-materieel, en daar zijn machines bij met een uitstekende betrouwbaarheid, dus gelieve uw uitsrpaak ietwat te staven -- ik denk dat de werknemers in Schaarbeek niet blij zouden zijn als ze u dit hoorden vertellen!
De redenen voor de relatief slechte betrouwbaarheid van de reeks 11 zijn volgens mij een combinatie van:
- bijzonder intensieve inzet
- redelijke ouderdom in tijd, hoge ouderdom in kms
- technische moeilijkheden van een 3kV/1,5kV meerspanningsloc (hoge spanning èn hoge stroom kunnen verwerken)
- eveneens slechte staat van de stuurstandrijtuigen
Ik stel overigens vast dat ondanks de masale inzet van traxxen dezer dagen nog altijd quasi dagelijks treinen worden afgeschaft wegens technische moeilijkheden...
Re: BENELUX
Hoeveel depots hebben zich over de serie 11 moeten ontfermen tijdens die periode ? Toch niet Schaarbeek alleen denk ik.nahoj schreef:betrouwbaarheid, dus gelieve uw uitsrpaak ietwat te staven -- ik denk dat de werknemers in Schaarbeek niet blij zouden zijn als ze u dit hoorden vertellen!
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Inderdaad... vanmiddag rond 17.40 uur trof ik de 2836 met een sleep Prio-rijtuigen erachter op de opstelsporen van Rotterdam Centraal aan. Wil men die er weer weg krijgen dan zullen ze eerst ergens een loc moeten zien te vinden want een Bs werkt vrij slecht met een Traxxnahoj schreef:Ik stel overigens vast dat ondanks de masale inzet van traxxen dezer dagen nog altijd quasi dagelijks treinen worden afgeschaft wegens technische moeilijkheden...

Re: BENELUX
Rond 18.30 stond er nog steeds een sleep Prio's met een groene Traxx bij Rotterdam, zal wel hetzelfde stel zijn geweest. De loc stond aan de zijde van Rotterdam, daarachter de Bs en daarachter dus de rest. Kapotte loc?
Re: BENELUX
De 11's habben gedurende hun hele loopbaan voor hoofdbrekens in Schaarbeek gezorgd. Er waren altijd problemen; soms alleen wat minder dan anders.nahoj schreef:Er is geen enkele reden waarom de reeks 11 principieel slechter zou onderhouden worden dan het andere NMBS-materieel, en daar zijn machines bij met een uitstekende betrouwbaarheid, dus gelieve uw uitsrpaak ietwat te staven -- ik denk dat de werknemers in Schaarbeek niet blij zouden zijn als ze u dit hoorden vertellen!
Dat ze veel kilometers doen, dat klopt. Maar het was van tevoren bekend dat ze dat zouden doen. De loc moet daar dus tegen bestand zijn. Ofwel moet je een omloop maken waarin de locs minder kilometers maken.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Ze hebben gewoon vrij zware diensten te verwerken. De afstand op zich is geen probleem, maar de totale dienst die ze verzekeren per dag wel. Als je dit vergelijkt met de rust en rijtijden van andere reeksen merk je wel verschillen op. Door de kleinere rusttijden krijgen de werkplaatsen kortere onderhoudstijden. De eigenaarswerkplaatsen die deze loc hebben onderhouden zijn onder meer
schaarbeek
vorst
merelbeke.
wat nahoj schreef kan ik enkel beamen, de werkplaats zonder meer met de vinger wijzen is gewoon kort door de bocht gaan en van weinig respect sprekend. De manier waarop een loc afziet heeft meerdere factoren als oorzaak. De manier waarop een TB omgaat met een loc is al 1 zaak (en zijn persoonlijke kennis des te meer), de af te leggen km's per dag, de onderhoudsintervallen, ...
schaarbeek
vorst
merelbeke.
wat nahoj schreef kan ik enkel beamen, de werkplaats zonder meer met de vinger wijzen is gewoon kort door de bocht gaan en van weinig respect sprekend. De manier waarop een loc afziet heeft meerdere factoren als oorzaak. De manier waarop een TB omgaat met een loc is al 1 zaak (en zijn persoonlijke kennis des te meer), de af te leggen km's per dag, de onderhoudsintervallen, ...
Re: BENELUX
Dat is totaal fout.Wilson schreef: De reden dat de locs de laatste tijd met problemen te kampen hebben komt helaas door slecht onderhoud.
Ik denk dat de HLE 11, één van de enigste loc's is in België die zo vaak naar een tractiewerkplaats wordt gestuurd.
Slecht onderhoud zou ik dat absoluut niet noemen.
Je moet gewoon, een kat een kat durven noemen.
Die locomotieven zijn versleten, tot op den draad.
Ze gaan daar blijven problemen mee hebben.
Niks is gemaakt om eeuwig te blijven rijden, en de HLE 11 heeft al driemaal zoveel kilometers gereden, waarvoor hij oorspronkelijk gemaakt werd.
Misschien dat ze idd op P treinen nog eventjes hun nut kunnen bewijzen, omdat een P treintje maar ongeveer 5 uur per dag rijdt, en voor de rest staat uitgeweken in een bundel.
Bij de instroom van de type 18, en verdere uitbreiding van traxx, zou ik zowel de 23 als de type 11 het liefst naar de schroot zien verdwijnen.
Re: BENELUX
Je bedoelt dat de 11 maar gemaakt was voor 8 jaar in de Beneluxdienst? Dat lijkt me wel erg sterk.Bart schreef:Niks is gemaakt om eeuwig te blijven rijden, en de HLE 11 heeft al driemaal zoveel kilometers gereden, waarvoor hij oorspronkelijk gemaakt werd.
Groetjes,
Rian