Uiteraard maar op dit moment is deze foto wel leuk natuurlijk !260689 schreef:de reeks 11 gaan we nog overal zien hoor.
BENELUX
Re: BENELUX
Re: BENELUX
En zeker op een lijn waar je het minst van verwachtam62 schreef:Uiteraard maar op dit moment is deze foto wel leuk natuurlijk !260689 schreef:de reeks 11 gaan we nog overal zien hoor.
Re: BENELUX
M5-en en M4m indien nodig.
Waarom niet de IR reeks 33xx doortrekken tot Roosendaal met de vernieuwde M5-en. Die deuren zijn juist hoog genoeg om open te gaan aan het perron te Roosendaal.
Waarom niet de IR reeks 33xx doortrekken tot Roosendaal met de vernieuwde M5-en. Die deuren zijn juist hoog genoeg om open te gaan aan het perron te Roosendaal.
Re: BENELUX
Deze heeft al gereden op de lijn Brussel - luxemburg met M6 dacht ik.b-loc schreef:Kan een HLE11 in trek-duw staan met één van de belgische rijtuigen?



Re: BENELUX
Maar niet in trek en duw.Robin schreef:Deze heeft al gereden op de lijn Brussel - luxemburg met M6 dacht ik.b-loc schreef:Kan een HLE11 in trek-duw staan met één van de belgische rijtuigen?
Re: BENELUX
Waarom werden deze ochtend de zuurstokken vervangen door Belgische rijtuigen?jan_olieslagers schreef:Vanochtend gezien: 11-- + 7*I + 2802
Er is een uitleg, ik weet het wel, mar het blijfteen koddig zicht...
Re: BENELUX
Omdat er een zuurstokken ram naar de HSA Amsterdam - Rotterdam is moeten gaan en ter vervanging hebben ze dus een ram van 4 I10B/ 2 I10A en 1 I6B rijtuig toegevoegdJeroen schreef:Waarom werden deze ochtend de zuurstokken vervangen door Belgische rijtuigen?jan_olieslagers schreef:Vanochtend gezien: 11-- + 7*I + 2802
Er is een uitleg, ik weet het wel, mar het blijfteen koddig zicht...
Re: BENELUX
Nee, omdat er een extra stam voor de Benelux nodig was voor het lang keren in Brussel is die stam met NMBS-rijtuigen er gekomen.260689 schreef:Omdat er een zuurstokken ram naar de HSA Amsterdam - Rotterdam is moeten gaan en ter vervanging hebben ze dus een ram van 4 I10B/ 2 I10A en 1 I6B rijtuig toegevoegdJeroen schreef:Waarom werden deze ochtend de zuurstokken vervangen door Belgische rijtuigen?
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Niet juist. Nick heeft gelijk. Er is één stam naar Nederland gegaan om te gaan rijden op de HSL Amsterdam-Rotterdam.rvdborgt schreef:Nee, omdat er een extra stam voor de Benelux nodig was voor het lang keren in Brussel is die stam met NMBS-rijtuigen er gekomen.260689 schreef:Omdat er een zuurstokken ram naar de HSA Amsterdam - Rotterdam is moeten gaan en ter vervanging hebben ze dus een ram van 4 I10B/ 2 I10A en 1 I6B rijtuig toegevoegdJeroen schreef:Waarom werden deze ochtend de zuurstokken vervangen door Belgische rijtuigen?
Groetjes,
Rian
En ondertussen rijden er 2 I10-stammen door het ongeval in Barendrecht. Al zal de tweede waarschijnlijk weer verdwijnen als de beschadigde stam terug in dienst keert.
Re: BENELUX
Het is een mix van de twee oplossingen. Door de lange kering krijg je zo al meer nood aan materiaal en doordat NS een deel van die rijtuigen en de locs (die vooral) wilde gebruiken op de verbinding Amsterdam Rotterdam is het effect ontstaan dat er heden een hele hope rariteiten te zien is op de benelux.
HLE 11 + zuurstok + NS blauw/geel + NS stuurrijtuig (kan ook met traxx zijn) om maar een voorbeeld te noemen van wat ik recent al gezien heb.
Dus het is niet alleen de nmbs rijtuigen die bijspringen maar ook enkel NS blauw/gele rijtuigen die versterking komen leveren en dat is wel degelijke mede oorzaak van die verhuizing daar in NL. Enkel die paar blauwe/gele rijtuigen was niet voldoende vandaar dus die i10+i6 samenstelling.
HLE 11 + zuurstok + NS blauw/geel + NS stuurrijtuig (kan ook met traxx zijn) om maar een voorbeeld te noemen van wat ik recent al gezien heb.
Dus het is niet alleen de nmbs rijtuigen die bijspringen maar ook enkel NS blauw/gele rijtuigen die versterking komen leveren en dat is wel degelijke mede oorzaak van die verhuizing daar in NL. Enkel die paar blauwe/gele rijtuigen was niet voldoende vandaar dus die i10+i6 samenstelling.
Re: BENELUX
Ik heb gehoord van nederlandse collega dat de geel/blauwe ns-rijtuigen zowiezo voorzien waren voor beneluxdienst maar dat er nog geen tijd geweest is om ze te bestikkeren.
Re: BENELUX
Misschien is er een misverstand omdat er zaterdag 2 Belgische stammen op de IC Brussel-Amsterdam zaten? De 'gewone stam' en eentje met loc 28 en I6b zonder fietsafdeling.
Re: BENELUX
Is een gevolg van de stam die eruit gegaan is door het ongeval in Barendrecht afgelopen donderdag.
Re: BENELUX
Voor die stam in de plaats is er een andere stam met ICR gekomen (met deels nog geel-blauwe rijtuigen). En daarmee hadden ze gewoon door kunnen gaan zonder wijzigingen in de omloop. Maar omdat de stuurstanden buiten gebruik gaan en er meer Traxxen worden ingezet, wilde men ook in Brussel lang gaan keren. En daarvoor was die NMBS-stam nodig.Bartjedj schreef:Niet juist. Nick heeft gelijk. Er is één stam naar Nederland gegaan om te gaan rijden op de HSL Amsterdam-Rotterdam.rvdborgt schreef:Nee, omdat er een extra stam voor de Benelux nodig was voor het lang keren in Brussel is die stam met NMBS-rijtuigen er gekomen.260689 schreef:Omdat er een zuurstokken ram naar de HSA Amsterdam - Rotterdam is moeten gaan en ter vervanging hebben ze dus een ram van 4 I10B/ 2 I10A en 1 I6B rijtuig toegevoegd
Groetjes,
Rian