De Benelux werd op die moment wel degelijk gereden door een bestuurder van Depot Antwerpen Internationaal, en was dus een Belg.Knipex schreef:Die Belgische bestuurder ? Die stond te wachten voor overgave op het perron van Roosendaal.
Treinbotsing in Barendrecht
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Tevens waren de boorchef en controlebediende van depot Brussel zuid.Nils schreef:De Benelux werd op die moment wel degelijk gereden door een bestuurder van Depot Antwerpen Internationaal, en was dus een Belg.Knipex schreef:Die Belgische bestuurder ? Die stond te wachten voor overgave op het perron van Roosendaal.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
De betreffende loc 2835 stond overigens vanmiddag naast de werkplaats van Shunter, gelegen nabij station Rotterdam Zuid. Hij was aan een van hun locs gekoppeld die naar alle waarschijnlijkheid dan gebruikt zou zijn voor het wegslepen.
De rijtuigen van de beneluxtrein waren eerder al naar de Watergraafsmeer gesleept.
De rijtuigen van de beneluxtrein waren eerder al naar de Watergraafsmeer gesleept.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Niet standaard, maar sneller (trager dan gepland/verwacht) dan in verzagen. Zie bvb. de site van Rijnmondpietje schreef:Met tanks uiteentrekken ???Steelwheels schreef:Zojuist vernomen dat er Leopard tanks ter plekke zijn om de Class66 en de 6400'en uit elkaar te trekken.
Is dat standaardprocedure of zo?
zal wel te maken hebben met het bovenliggend viaduct, maar ik heb het nog nooit gehoord.
Door de ligging van de wrakstukken (goeddeels onder het viaduct) kan er geen kraan bij. Een alternatief zou zijn geweest om de locomotieven in stukken te zagen en dan af te voeren, maar dat zou veel te lang duren.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
uit het heen ik kan opmaken concludeer ik dat de dode gevallen is in de railon loc ? (stuurpost zag er nog redelijk uit ... maar waarschijnelijk motoren in de stuurpost geduwd dan ? iemand enig idee van de snelheid die beide treinen reden ... deze zal toch nog redelijk snel geweest zijn aan de ravage te zien ...)
greetz 2302
edit: de dode viel dus idd in de railon loc ... ik zat te foto's te bekijken van de achterste loc waar de stuurpost er nog goed uitzag
greetz 2302
edit: de dode viel dus idd in de railon loc ... ik zat te foto's te bekijken van de achterste loc waar de stuurpost er nog goed uitzag
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Treinbotsing in Barendrecht
30km/h and 80km/hHLE 2302 schreef:iemand enig idee van de snelheid die beide treinen reden ...
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
De trein van ERS had ook naar rechts gekund en dan naar het noorden (niet over Fly-over)AlexNL schreef:Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
Maar als de klap net onder de brug gebeurd is, dus na de wissels denk ik dat je gelijk hebt...de RN diesels zouden naar rechts gereden zijn als hun wisselstraat ingelegd was.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Hmm, nu is het weer weg. Eerst stonden beide treinen ingetekend op die kaart.
De DB Schenker-trein reed over spoor DG, van sein P851, langs sein 328, om daarna rechtdoor te gaan over BE. De ERS-trein kwam vanaf BE, reed voorbij sein 324, om daarna wissel 323 te pakken om linksaf te buigen naar spoor EG. (Dit helemaal links op de kaart)
De DB Schenker-trein reed over spoor DG, van sein P851, langs sein 328, om daarna rechtdoor te gaan over BE. De ERS-trein kwam vanaf BE, reed voorbij sein 324, om daarna wissel 323 te pakken om linksaf te buigen naar spoor EG. (Dit helemaal links op de kaart)
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Bij de Traxx lijkt de indusi magneet afgebroken.
Brandweer Barendrecht
Brandweer Barendrecht
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Beide treinen waren in beweging.melle schreef:Hoe kan het toch dat er een trein op een stilstaande botst...
Als je op de hoogte wil blijven van het onderzoek door de Onderzoeksraad voor Veiligheid, kan je je hier inschrijven.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Dat is een ATB spoel. Is duidelijk iets anders.Knipex schreef:Bij de Traxx lijkt de indusi magneet afgebroken.
Brandweer Barendrecht
Heren, en laten we nu rustig afwachten op het IVV onderzoek. Er wordt veel geroepen, maar denk even wat dieper na.
Alle relaisstanden, computer logfiles, tachograven, en nog veel meer moeten eerst onderzocht worden.
Wie er nu door rood gereden heeft en of dat wel de oorzaak was weten we nu nog niet. Dus geduld.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Adler schreef:Beide treinen waren in beweging.melle schreef:Hoe kan het toch dat er een trein op een stilstaande botst...
Als je op de hoogte wil blijven van het onderzoek door de Onderzoeksraad voor Veiligheid, kan je je hier inschrijven.
Op VRT nieuws zeiden ze dat het een stilstaande trein was...
Re: Treinbotsing in Barendrecht
de duitser reed 30, de class 66 80melle schreef:Adler schreef:Beide treinen waren in beweging.melle schreef:Hoe kan het toch dat er een trein op een stilstaande botst...
Als je op de hoogte wil blijven van het onderzoek door de Onderzoeksraad voor Veiligheid, kan je je hier inschrijven.
Op VRT nieuws zeiden ze dat het een stilstaande trein was...
dat zal ook wel een beetje verklaren dat de class 66 recht door de andere is gegaan
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...