Treinbotsing in Barendrecht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Nils
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Nils »

Knipex schreef:Die Belgische bestuurder ? Die stond te wachten voor overgave op het perron van Roosendaal.
De Benelux werd op die moment wel degelijk gereden door een bestuurder van Depot Antwerpen Internationaal, en was dus een Belg.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door 260689 »

Nils schreef:
Knipex schreef:Die Belgische bestuurder ? Die stond te wachten voor overgave op het perron van Roosendaal.
De Benelux werd op die moment wel degelijk gereden door een bestuurder van Depot Antwerpen Internationaal, en was dus een Belg.
Tevens waren de boorchef en controlebediende van depot Brussel zuid.
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Daniël »

De betreffende loc 2835 stond overigens vanmiddag naast de werkplaats van Shunter, gelegen nabij station Rotterdam Zuid. Hij was aan een van hun locs gekoppeld die naar alle waarschijnlijkheid dan gebruikt zou zijn voor het wegslepen.

De rijtuigen van de beneluxtrein waren eerder al naar de Watergraafsmeer gesleept.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door kika »

pietje schreef:
Steelwheels schreef:Zojuist vernomen dat er Leopard tanks ter plekke zijn om de Class66 en de 6400'en uit elkaar te trekken.
Met tanks uiteentrekken ???
Is dat standaardprocedure of zo?
zal wel te maken hebben met het bovenliggend viaduct, maar ik heb het nog nooit gehoord.
Niet standaard, maar sneller (trager dan gepland/verwacht) dan in verzagen. Zie bvb. de site van Rijnmond
Door de ligging van de wrakstukken (goeddeels onder het viaduct) kan er geen kraan bij. Een alternatief zou zijn geweest om de locomotieven in stukken te zagen en dan af te voeren, maar dat zou veel te lang duren.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door HLE 2302 »

uit het heen ik kan opmaken concludeer ik dat de dode gevallen is in de railon loc ? (stuurpost zag er nog redelijk uit ... maar waarschijnelijk motoren in de stuurpost geduwd dan ? iemand enig idee van de snelheid die beide treinen reden ... deze zal toch nog redelijk snel geweest zijn aan de ravage te zien ...)

greetz 2302

edit: de dode viel dus idd in de railon loc ... ik zat te foto's te bekijken van de achterste loc waar de stuurpost er nog goed uitzag
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Knipex
Berichten: 326
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Knipex »

HLE 2302 schreef:iemand enig idee van de snelheid die beide treinen reden ...
30km/h and 80km/h
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door AlexNL »

Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.

Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door dentheo »

AlexNL schreef:Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
De trein van ERS had ook naar rechts gekund en dan naar het noorden (niet over Fly-over)
Maar als de klap net onder de brug gebeurd is, dus na de wissels denk ik dat je gelijk hebt...de RN diesels zouden naar rechts gereden zijn als hun wisselstraat ingelegd was.
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door AlexNL »

Hmm, nu is het weer weg. Eerst stonden beide treinen ingetekend op die kaart.

De DB Schenker-trein reed over spoor DG, van sein P851, langs sein 328, om daarna rechtdoor te gaan over BE. De ERS-trein kwam vanaf BE, reed voorbij sein 324, om daarna wissel 323 te pakken om linksaf te buigen naar spoor EG. (Dit helemaal links op de kaart)
Knipex
Berichten: 326
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Knipex »

Bij de Traxx lijkt de indusi magneet afgebroken.
Brandweer Barendrecht
melle

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door melle »

Hoe kan het toch dat er een trein op een stilstaande botst... :?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Adler »

melle schreef:Hoe kan het toch dat er een trein op een stilstaande botst... :?
Beide treinen waren in beweging.

Als je op de hoogte wil blijven van het onderzoek door de Onderzoeksraad voor Veiligheid, kan je je hier inschrijven.
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Mark7758 »

Knipex schreef:Bij de Traxx lijkt de indusi magneet afgebroken.
Brandweer Barendrecht
Dat is een ATB spoel. Is duidelijk iets anders.

Heren, en laten we nu rustig afwachten op het IVV onderzoek. Er wordt veel geroepen, maar denk even wat dieper na.
Alle relaisstanden, computer logfiles, tachograven, en nog veel meer moeten eerst onderzocht worden.
Wie er nu door rood gereden heeft en of dat wel de oorzaak was weten we nu nog niet. Dus geduld.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
melle

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door melle »

Adler schreef:
melle schreef:Hoe kan het toch dat er een trein op een stilstaande botst... :?
Beide treinen waren in beweging.

Als je op de hoogte wil blijven van het onderzoek door de Onderzoeksraad voor Veiligheid, kan je je hier inschrijven.

Op VRT nieuws zeiden ze dat het een stilstaande trein was...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door HLE 2302 »

melle schreef:
Adler schreef:
melle schreef:Hoe kan het toch dat er een trein op een stilstaande botst... :?
Beide treinen waren in beweging.

Als je op de hoogte wil blijven van het onderzoek door de Onderzoeksraad voor Veiligheid, kan je je hier inschrijven.

Op VRT nieuws zeiden ze dat het een stilstaande trein was...
de duitser reed 30, de class 66 80

dat zal ook wel een beetje verklaren dat de class 66 recht door de andere is gegaan

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gesloten