Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Molenbruch Y.

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Weet je toevallig of die '3+2'-indeling van de zitbanken nu in alledrie de rijtuigen wordt toegepast? Dat zou dan betekenen dat een gerenoveerde AM B meer zitplaatsen biedt dan de huidige versie, want nu heeft het (later toegevoegde) middenrijtuig indivivuele zetels in een '2+2'-opstelling.

Groeten,
Snaaip

Bericht door Snaaip »

Binnenwerk ziet er fraai uit. Toch nog iets goeds! :lol:
Steve

Bericht door Steve »

Molenbruch Y. schreef:Dag,

Weet je toevallig of die '3+2'-indeling van de zitbanken nu in alledrie de rijtuigen wordt toegepast? Dat zou dan betekenen dat een gerenoveerde AM B meer zitplaatsen biedt dan de huidige versie, want nu heeft het (later toegevoegde) middenrijtuig indivivuele zetels in een '2+2'-opstelling.

Groeten,
Ik hoop van niet, want de 2+2-indeling in het middenrijtuig van de Breaks vind ik een van de comfortabelste die er zijn!
Laatst gewijzigd door Steve op 10 okt 2009, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Robin schreef:de hele kast; ramen, deuren.. zowat alles word eruit gehaald en eraf.

na lang wachten...
Zelfde omschrijving als voor M6: sjofel. En het verschil met eerste zal weer minimaal zijn, zodat nog meer reizigers zich zullen "vergissen". Zielig.
Met vriendelijke groet

overweg13
q149

Bericht door q149 »

Er is dus op geen enkele manier vooruitgang geboekt voor de reiziger? Integendeel, de individuele zetels van het middenrijtuig zijn wellicht foetsie en vervangen door de voorhistorische 2+3 opstelling. Mensjes stapelen dus. Daarbij is het knusse comfort van de kleine coupés in 1ste klasse wellicht ook verdwenen want dat was een overblijfsel uit de tijd van de rokers.

Automatische binnendeuren zij er ook al niet? Hopelijk is de verwarming nu iets bedrijfszekerder geworden, dat scheelt als ze weer eens de binnendeuren open laten in de winter.

Nee eerlijk, ik begrijp het niet goed. OK, het huidige interieur is aftands maar eigenlijk geen sikkepit minderwaardig aan de vernieuwing. Spijtig.
Steven

Bericht door Steven »

normaal zijn in het middenrijtuig de zetels niet vervangen enkel de bekleding, nieuwe banken maken kost extra werk en geld. De bestaande structuur behouden met een nieuwe vulling en bekleding voorzien is de goedkoopste renovatie.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

ik vind het er frisser uit zien

ik vind die doorlopende 2/3 persoonsbanken trouwens niet slecht

net zoals in de klassiekjes zitten die dingen gewoonweg goed, beter dan een AM96 of een I11, die zitten voor mij te hard

waarom het nu ineens stof moet zijn, dat is misschien enkel om de kostprijs bij vandalisme te drukken, maar ik vind dat de stofkwaliteit zoals in de M6 bijvoorbeeld onvoldoende slijtvast
13'erke

Bericht door 13'erke »

Steven schreef:normaal zijn in het middenrijtuig de zetels niet vervangen enkel de bekleding, nieuwe banken maken kost extra werk en geld. De bestaande structuur behouden met een nieuwe vulling en bekleding voorzien is de goedkoopste renovatie.
Daarom zou ik eerder spreken van een revisie ipv een modernisatie.
Robin

Bericht door Robin »

er is wel modernisatie he, zie bv naar de laatste foto waar je een display binnen ziet, dit aan 2 kanten. Daarnaast boven de bagarerekken zitten aan beide kanten stopcontacten en dit ook aan de andere kant van het rijtuig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
melle

Bericht door melle »

Wat een verbetering!
Ze hebben een goede start genomen i.v.m. bestemming beter!
Steve

Bericht door Steve »

Die stopcontacten zijn inderdaad een hele verademing, zeker in eerste klas. Als (betalende...) eersteklasreiziger zit je in de zeer cynische situatie dat je verplicht in tweede klas moet zitten voor een stopcontact, namelijk in het later toegevoegde middenrijtuig. En dan nog moet je geluk hebben, want ze zijn zeer schaars en vaak zijn de zitplaatsen in de buurt van het stopcontact allemaal bezet.
Snaaip

Bericht door Snaaip »

Even een vraag. Ik weet dat er ook nog eens de MS82 en 83 bestaat. Ik heb een filmpje gevonden van de MS82? Doen deze tweedelige motorstellen nog dienst?

http://www.youtube.com/watch?v=Vs_KYc5Yp5o

Indien ze nog in dienst zijn, wat gebeurt er met hen? Worden ze ook gemoderniseerd?
vasonline

Bericht door vasonline »

q149 schreef:Er is dus op geen enkele manier vooruitgang geboekt voor de reiziger? Integendeel, de individuele zetels van het middenrijtuig zijn wellicht foetsie en vervangen door de voorhistorische 2+3 opstelling. Mensjes stapelen dus. Daarbij is het knusse comfort van de kleine coupés in 1ste klasse wellicht ook verdwenen want dat was een overblijfsel uit de tijd van de rokers.

Automatische binnendeuren zij er ook al niet? Hopelijk is de verwarming nu iets bedrijfszekerder geworden, dat scheelt als ze weer eens de binnendeuren open laten in de winter.

Nee eerlijk, ik begrijp het niet goed. OK, het huidige interieur is aftands maar eigenlijk geen sikkepit minderwaardig aan de vernieuwing. Spijtig.
Hello q149,

Ik heb respect voor je mening, maar ben het eigenlijk niet met je eens.

Mag ik mij verduidelijken:

De break in zijn huidige (niet gemoderniseerde) versie vind ik i.i.g niet "aftands". Alleen spijtig van al die $#@ graffitti spuiters :(
Een break rijd goed, trekt goed op, heeft een goede indeling, behoorlijk modern, wat valt er niet goed aan te vinden?
:D (dat er geen airco in zit telt niet :wink: )

Heck, zelfs het oudste materiaal (AM62) heeft nog zijn charmes als L-trein om mee te rijden! :D

Ik heb het al eens eerder gezegd, zelf heb ik liever een 2+3 bankindeling. Als er wat meer volk op een trein
zit, heb je op gewone banken veel meer plaats. Voor lange IC ritten, met weinig volk, zijn de afzonderlijke stoelen Ok.

De MS-96 vind ik _niet_ het toonbeeld zoals het "moet". Deze rijd zéér goed, dat ontken ik niet; maar om
een massa volk te vervoeren (op een comfortable wijze) vind ik ze absoluut niet geschikt...

ps: Dit is mijn mening, het is geenszinds mijn bedoeling om u persoonlijk aan te vallen.

Greetz
Laatst gewijzigd door vasonline op 10 okt 2009, 12:08, 2 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Steve

Bericht door Steve »

Snaaip schreef:Even een vraag. Ik weet dat er ook nog eens de MS82 en 83 bestaat. Ik heb een filmpje gevonden van de MS82? Doen deze tweedelige motorstellen nog dienst?

http://www.youtube.com/watch?v=Vs_KYc5Yp5o

Indien ze nog in dienst zijn, wat gebeurt er met hen? Worden ze ook gemoderniseerd?
Alle stellen van de reeks (die doorgaans MS80 of Break wordt genoemd voor de gehele reeks, zonder specifieke onderverdeling) hebben een tussenrijtuig gekregen in de eerste helft van de jaren 90. Alle stellen hebben op hetzelfde moment de Memling-livrei gekregen.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Dus om precies te zijn waren alle Breaks bij aflevering in bordeaux + 2 rijtuigen. In 1992 zijn ze aangepast zoals MIVB-reiziger zegt.

De verwarring is wellicht door die benaming AM82... hiermee duidt men gewoon op het bouwjaar, maar alle Breaks zijn dus hetzelfde.
Plaats reactie