Modernisering Breaks
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Modernisering Breaks
Dag,
Weet je toevallig of die '3+2'-indeling van de zitbanken nu in alledrie de rijtuigen wordt toegepast? Dat zou dan betekenen dat een gerenoveerde AM B meer zitplaatsen biedt dan de huidige versie, want nu heeft het (later toegevoegde) middenrijtuig indivivuele zetels in een '2+2'-opstelling.
Groeten,
Weet je toevallig of die '3+2'-indeling van de zitbanken nu in alledrie de rijtuigen wordt toegepast? Dat zou dan betekenen dat een gerenoveerde AM B meer zitplaatsen biedt dan de huidige versie, want nu heeft het (later toegevoegde) middenrijtuig indivivuele zetels in een '2+2'-opstelling.
Groeten,
Re: Modernisering Breaks
Ik hoop van niet, want de 2+2-indeling in het middenrijtuig van de Breaks vind ik een van de comfortabelste die er zijn!Molenbruch Y. schreef:Dag,
Weet je toevallig of die '3+2'-indeling van de zitbanken nu in alledrie de rijtuigen wordt toegepast? Dat zou dan betekenen dat een gerenoveerde AM B meer zitplaatsen biedt dan de huidige versie, want nu heeft het (later toegevoegde) middenrijtuig indivivuele zetels in een '2+2'-opstelling.
Groeten,
Laatst gewijzigd door Steve op 10 okt 2009, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Modernisering Breaks
Zelfde omschrijving als voor M6: sjofel. En het verschil met eerste zal weer minimaal zijn, zodat nog meer reizigers zich zullen "vergissen". Zielig.Robin schreef:de hele kast; ramen, deuren.. zowat alles word eruit gehaald en eraf.
na lang wachten...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Modernisering Breaks
Er is dus op geen enkele manier vooruitgang geboekt voor de reiziger? Integendeel, de individuele zetels van het middenrijtuig zijn wellicht foetsie en vervangen door de voorhistorische 2+3 opstelling. Mensjes stapelen dus. Daarbij is het knusse comfort van de kleine coupés in 1ste klasse wellicht ook verdwenen want dat was een overblijfsel uit de tijd van de rokers.
Automatische binnendeuren zij er ook al niet? Hopelijk is de verwarming nu iets bedrijfszekerder geworden, dat scheelt als ze weer eens de binnendeuren open laten in de winter.
Nee eerlijk, ik begrijp het niet goed. OK, het huidige interieur is aftands maar eigenlijk geen sikkepit minderwaardig aan de vernieuwing. Spijtig.
Automatische binnendeuren zij er ook al niet? Hopelijk is de verwarming nu iets bedrijfszekerder geworden, dat scheelt als ze weer eens de binnendeuren open laten in de winter.
Nee eerlijk, ik begrijp het niet goed. OK, het huidige interieur is aftands maar eigenlijk geen sikkepit minderwaardig aan de vernieuwing. Spijtig.
Re: Modernisering Breaks
normaal zijn in het middenrijtuig de zetels niet vervangen enkel de bekleding, nieuwe banken maken kost extra werk en geld. De bestaande structuur behouden met een nieuwe vulling en bekleding voorzien is de goedkoopste renovatie.
Re: Modernisering Breaks
ik vind het er frisser uit zien
ik vind die doorlopende 2/3 persoonsbanken trouwens niet slecht
net zoals in de klassiekjes zitten die dingen gewoonweg goed, beter dan een AM96 of een I11, die zitten voor mij te hard
waarom het nu ineens stof moet zijn, dat is misschien enkel om de kostprijs bij vandalisme te drukken, maar ik vind dat de stofkwaliteit zoals in de M6 bijvoorbeeld onvoldoende slijtvast
ik vind die doorlopende 2/3 persoonsbanken trouwens niet slecht
net zoals in de klassiekjes zitten die dingen gewoonweg goed, beter dan een AM96 of een I11, die zitten voor mij te hard
waarom het nu ineens stof moet zijn, dat is misschien enkel om de kostprijs bij vandalisme te drukken, maar ik vind dat de stofkwaliteit zoals in de M6 bijvoorbeeld onvoldoende slijtvast
Re: Modernisering Breaks
Daarom zou ik eerder spreken van een revisie ipv een modernisatie.Steven schreef:normaal zijn in het middenrijtuig de zetels niet vervangen enkel de bekleding, nieuwe banken maken kost extra werk en geld. De bestaande structuur behouden met een nieuwe vulling en bekleding voorzien is de goedkoopste renovatie.
Re: Modernisering Breaks
er is wel modernisatie he, zie bv naar de laatste foto waar je een display binnen ziet, dit aan 2 kanten. Daarnaast boven de bagarerekken zitten aan beide kanten stopcontacten en dit ook aan de andere kant van het rijtuig.



Re: Modernisering Breaks
Wat een verbetering!
Ze hebben een goede start genomen i.v.m. bestemming beter!
Ze hebben een goede start genomen i.v.m. bestemming beter!
Re: Modernisering Breaks
Die stopcontacten zijn inderdaad een hele verademing, zeker in eerste klas. Als (betalende...) eersteklasreiziger zit je in de zeer cynische situatie dat je verplicht in tweede klas moet zitten voor een stopcontact, namelijk in het later toegevoegde middenrijtuig. En dan nog moet je geluk hebben, want ze zijn zeer schaars en vaak zijn de zitplaatsen in de buurt van het stopcontact allemaal bezet.
Re: Modernisering Breaks
Even een vraag. Ik weet dat er ook nog eens de MS82 en 83 bestaat. Ik heb een filmpje gevonden van de MS82? Doen deze tweedelige motorstellen nog dienst?
http://www.youtube.com/watch?v=Vs_KYc5Yp5o
Indien ze nog in dienst zijn, wat gebeurt er met hen? Worden ze ook gemoderniseerd?
http://www.youtube.com/watch?v=Vs_KYc5Yp5o
Indien ze nog in dienst zijn, wat gebeurt er met hen? Worden ze ook gemoderniseerd?
Re: Modernisering Breaks
Hello q149,q149 schreef:Er is dus op geen enkele manier vooruitgang geboekt voor de reiziger? Integendeel, de individuele zetels van het middenrijtuig zijn wellicht foetsie en vervangen door de voorhistorische 2+3 opstelling. Mensjes stapelen dus. Daarbij is het knusse comfort van de kleine coupés in 1ste klasse wellicht ook verdwenen want dat was een overblijfsel uit de tijd van de rokers.
Automatische binnendeuren zij er ook al niet? Hopelijk is de verwarming nu iets bedrijfszekerder geworden, dat scheelt als ze weer eens de binnendeuren open laten in de winter.
Nee eerlijk, ik begrijp het niet goed. OK, het huidige interieur is aftands maar eigenlijk geen sikkepit minderwaardig aan de vernieuwing. Spijtig.
Ik heb respect voor je mening, maar ben het eigenlijk niet met je eens.
Mag ik mij verduidelijken:
De break in zijn huidige (niet gemoderniseerde) versie vind ik i.i.g niet "aftands". Alleen spijtig van al die $#@ graffitti spuiters

Een break rijd goed, trekt goed op, heeft een goede indeling, behoorlijk modern, wat valt er niet goed aan te vinden?


Heck, zelfs het oudste materiaal (AM62) heeft nog zijn charmes als L-trein om mee te rijden!

Ik heb het al eens eerder gezegd, zelf heb ik liever een 2+3 bankindeling. Als er wat meer volk op een trein
zit, heb je op gewone banken veel meer plaats. Voor lange IC ritten, met weinig volk, zijn de afzonderlijke stoelen Ok.
De MS-96 vind ik _niet_ het toonbeeld zoals het "moet". Deze rijd zéér goed, dat ontken ik niet; maar om
een massa volk te vervoeren (op een comfortable wijze) vind ik ze absoluut niet geschikt...
ps: Dit is mijn mening, het is geenszinds mijn bedoeling om u persoonlijk aan te vallen.
Greetz
Laatst gewijzigd door vasonline op 10 okt 2009, 12:08, 2 keer totaal gewijzigd.




Re: Modernisering Breaks
Alle stellen van de reeks (die doorgaans MS80 of Break wordt genoemd voor de gehele reeks, zonder specifieke onderverdeling) hebben een tussenrijtuig gekregen in de eerste helft van de jaren 90. Alle stellen hebben op hetzelfde moment de Memling-livrei gekregen.Snaaip schreef:Even een vraag. Ik weet dat er ook nog eens de MS82 en 83 bestaat. Ik heb een filmpje gevonden van de MS82? Doen deze tweedelige motorstellen nog dienst?
http://www.youtube.com/watch?v=Vs_KYc5Yp5o
Indien ze nog in dienst zijn, wat gebeurt er met hen? Worden ze ook gemoderniseerd?
Re: Modernisering Breaks
Dus om precies te zijn waren alle Breaks bij aflevering in bordeaux + 2 rijtuigen. In 1992 zijn ze aangepast zoals MIVB-reiziger zegt.
De verwarring is wellicht door die benaming AM82... hiermee duidt men gewoon op het bouwjaar, maar alle Breaks zijn dus hetzelfde.
De verwarring is wellicht door die benaming AM82... hiermee duidt men gewoon op het bouwjaar, maar alle Breaks zijn dus hetzelfde.