Werkt prima hoor, gebruik 't zelf ook voor m'n eigen sites...
Klopt, maar ik geef toe dat ook ik al eens van die "jeanettentrekskes" krijgFLV-FGSP schreef:Echte mannen met haar op hun borstschijven hun programma's en pagina's in VI...
Bartjedj schreef:Nogmaals dezelfde vraag: kan er geen "Website-creatie"-topic komen?
Dreamweaver sucks. De weergave van de Dreamweaver engine is gebaseerd op die van WebKit (= Safari) als ik het goed heb, maar desondanks komt de weergave in Dreamweaver helemaal niet overeen met die van Safari. Ook vind ik de AJAX-implementatie (Spry) van Dreamweaver superslecht. Ik ben daarom teruggekeerd naar de stal van Bill voor mijn WYSIWYG, Expression Web 3. Expression Web is de "spirituele" opvolger van Frontpage, maar weliswaar met 100% nieuwe code en eindelijk met implementatie van XHTML 1.0 Transitional/Strict en CSS 2.1 (spijtig genoeg nog geen XHTML 1.1, maar geen enkel Micro$oft product kan die als "application/xhtml+xml" parsen). Expression Web heeft ook een véél betere AutoComplete dan Dreamweaver. De weergave engine van Expression Web zit tussen die van IE 7 en Firefox, dus soms komt het overeen, soms ook niet.Wover schreef:Ik zou Adobe Dreamweaver aanraden, daar kan je zelfs als beginneling al heel wat mee, en je kan controleren of de website goed zal getoond worden in de verschillende browsers.
Met de IE8 Standards mode is daar al heel wat verbetering in gebracht, de weergave van XHTML 1.0 T komt dan helemaal overeen met die van Firefox. IE8 heeft echter een ander addertje onder het gras: alle moderne browsers (IE8, Firefox 3.5, Safari 4, Opera 10 enz) laten zich niet meer detecteren via Javascript. Microsoft heeft daar een eigen meta tag voor uitgevonden, namelijk de truc:Schaap schreef: Frustrerend trouwens, hoe Internet Explorer afwijkt van de 'standaarden' (om maar te noemen de breedte van tabellen/div in IE<->Mozilla met of zonder border bijgerekend)
Gelukkig lijken ze - eindelijk - hun fouten recht te trekken door het meeste wel goed te laten interpreteren onder IE7 (XHTML 1.0 Transitional)
Code: Selecteer alles
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=8" />
Dat is ook de beste manier denk ik. Ik mis dan wel een beetje de AutoComplete, maar de code blijft een stuk properder dan met een WYSIWYG. Ik gebruik dan ook feitelijk Notepad++, dan heb ik toch alvast regelnummers en een beetje kleurtjes . OK, in vi of vim kan je dmv een scriptje ook wel kleurtjes krijgen, maar das een beetje "over the top". Als je dan toch "die hard" bent heb je dat in principe niet nodig.Schaap schreef:Ik gebruik meestal notepad (of gelijkaardig) voor het creëren van de lay-outs; elementen die ik wat minder goed uit het hoofd ken genereer ik met een WYSIWYG.