De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik denk zelfs dat 14 had gegaan. Tegen dat ze aan 1499 zitten zijn de oude 15tjes ook al op pensioen hoor 

tja ze hebben op veilig gespeeld, de 18 is al veel langer buiten dienst en geschrapt de 15 is dit officieel nog niet.
daarmee hebben ze wel de kans verspeeld om het chronologisch te houden, zoals bij 11-12-13 het geval was 
(en tegen dat 14 en 15 opgevuld zijn is 16 ook weer vrij
)

(en tegen dat 14 en 15 opgevuld zijn is 16 ook weer vrij

Iemand eigenlijk een idee of er voor volledige Nederlandse toelating wordt gekozen, of alleen toelating voor de grensbaanvakken (Naar Breda is vooralsnog geen grensbaanvak)? En die ATB die er in zit, is dit NG of EG?AlexNL schreef:Duitsland lijkt me sterk aangezien ze geen 15 kV aankunnen. 1500 V voor zover ik weet wel, net als ATB.
als de atb er op zit zal het toch de stm versie (via het etcs scherm dus) zijn want wat ik in de stuurpost tot nu toe gezien heb kan ik niet zeggen iets van atb gezien te hebben. Zowel KVB als TBL2 zitten er afzonderlijk in.
- sammarco1
- Contacteer:
Yep beste colega's geinteresseerden in de nieuwe locs HLE 18
hier volgen nog een paar fototjes van de 1809 en de 1803 in Luxembourg Triage..
HLE 1803 & HLE 1809 In Luxembourg Triage
Uiteraard volgen er nog, maar het is al laat en morgen ga ik de testritten tussen Luxembourg Triage en Kleinbettingen (3kv) fotograferen, en in de middag op de lijn Luxembourg Triage en Wasserbillig onder 25kv. Hoop dat het weer mee blijft zitten...
Groeten
de Trainpaparazzo
hier volgen nog een paar fototjes van de 1809 en de 1803 in Luxembourg Triage..
HLE 1803 & HLE 1809 In Luxembourg Triage
Uiteraard volgen er nog, maar het is al laat en morgen ga ik de testritten tussen Luxembourg Triage en Kleinbettingen (3kv) fotograferen, en in de middag op de lijn Luxembourg Triage en Wasserbillig onder 25kv. Hoop dat het weer mee blijft zitten...

Groeten

de Trainpaparazzo

**********************************************************************************************************
Steven, bestaat er nu al een stm voor de belgische beveiligingssystemen ?? Misschien voor het eerst in 18 ?Steven schreef:als de atb er op zit zal het toch de stm versie (via het etcs scherm dus) zijn want wat ik in de stuurpost tot nu toe gezien heb kan ik niet zeggen iets van atb gezien te hebben. Zowel KVB als TBL2 zitten er afzonderlijk in.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Niet zover ik weet, de memor en tbl gebruiken een aantal zaken gemeenschappelijk van de KVB die beide dus afzonderlijk staan van de etcs op de reeks 18. Wat de atb betreft staat deze zeker niet zichtbaar opgesteld dus de enige mogelijkheid is dan inwendig (als stm dus) in de etcs.
Zoals in de traxx ?? Ik had gehoopt op een stapje vooruit met ETCS en STMSteven schreef:Niet zover ik weet, de memor en tbl gebruiken een aantal zaken gemeenschappelijk van de KVB die beide dus afzonderlijk staan van de etcs op de reeks 18. Wat de atb betreft staat deze zeker niet zichtbaar opgesteld dus de enige mogelijkheid is dan inwendig (als stm dus) in de etcs.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Op de traxx zit geen tbl op enkel de memor en die zie je enkel door de afzonderlijke gele lamp, maar zover ik weet is die ook in gebruik voor de Duitsers en in Nederland.
Ja maar ATB zit daar ook al op STM toch...Steven schreef:Op de traxx zit geen tbl op enkel de memor en die zie je enkel door de afzonderlijke gele lamp, maar zover ik weet is die ook in gebruik voor de Duitsers en in Nederland.
Ik hoopte dat ze nog een stukje soft geschreven hadden ondertussen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
De 15 is wèl officieel buiten dienst.Steven schreef:tja ze hebben op veilig gespeeld, de 18 is al veel langer buiten dienst en geschrapt de 15 is dit officieel nog niet.
In de 18 zit geen ATB. Wel Memor, TBL1+, TBL2, KVB, ETCS en wellicht ook Memor2+.dentheo schreef:Ja maar ATB zit daar ook al op STM toch...Steven schreef:Op de traxx zit geen tbl op enkel de memor en die zie je enkel door de afzonderlijke gele lamp, maar zover ik weet is die ook in gebruik voor de Duitsers en in Nederland.
Ik hoopte dat ze nog een stukje soft geschreven hadden ondertussen...
zover ik weet staan die locs in park wat nog iets anders is als volledig buiten dienst. daarvoor moeten ze ne pv nr krijgen.nahoj schreef:De 15 is wèl officieel buiten dienst.Steven schreef:tja ze hebben op veilig gespeeld, de 18 is al veel langer buiten dienst en geschrapt de 15 is dit officieel nog niet.
De nota eerder dit jaar was voor definitieve buitendienststelling, dus duidelijk nìet 'in-park-stelling'.Steven schreef:zover ik weet staan die locs in park wat nog iets anders is als volledig buiten dienst. daarvoor moeten ze ne pv nr krijgen.nahoj schreef:De 15 is wèl officieel buiten dienst.Steven schreef:tja ze hebben op veilig gespeeld, de 18 is al veel langer buiten dienst en geschrapt de 15 is dit officieel nog niet.
Misschien staan ze in het systeem nog 'in park'...
PV's voor buiten dienst stellingen worden maar om de zoveel tijd opgemaakt/getekend. En merk op dat bij locomotieven niet, zoals bij rijtuigen het geval is, dit PV-nr. op de zijkant geschilderd wordt.