Op zich ook wel logisch, verder dan de grensstations zal de 18 nooit gaan komen. Overigens zou de SLT ook met STM ATB uitgerust worden, maar voorlopig is dat volgens mij nog niet het geval ivm problemen daarmee.
giuseppe schreef:Op zich ook wel logisch, verder dan de grensstations zal de 18 nooit gaan komen.
Waarom niet? Een loc als de 18 lijkt mij juist uitermate geschikt om op verschillende internationale assen in te zetten... dat er geen ATB wordt ingebouwd is in mijn ogen niet echt verstandig te noemen. Waarschijnlijk een economische beslissing... en misschien kan het snel alsnog worden ingebouwd wanneer dat nodig wordt geacht?
Dat wordt keer op keer uitgesteld... ik kwam onlangs een document tegen van ProRail waarin stond dat tegen 2030 een aantal baanvakken wel van ERTMS moet zijn voorzien. Op de korte termijn is het enige wat met ETCS wordt uitgerust, als proef, Amsterdam - Utrecht. Daarnaast de Betuweroute en de HSL-Zuid. ProRail is gezien de ervaringen met die projecten nog niet echt happig op veel meer ETCS-trajecten (helaas).
Er wordt wel onderzocht een aantal baanvakken versneld van ETCS te voorzien, om een snelheidsverhoging tot 160 km/u te kunnen doorvoeren. Dit zijn het al genoemde Amsterdam-Utrecht, Weesp-Lelystad, Boxtel-Eindhoven en Den Haag-Schiphol. Ook zal de Hanzelijn vanaf de opening in 2012 van ETCS voorzien zijn.
Ik denk trouwens dat de problemen met 25kV en ATB-EG wel eens tot een versnelling op een aantal baanvakken kan leiden.
Of juist niet. De NS heeft al meerdere malen subsidies afgewezen omdat zij meer heil zien in andere manieren om de snelheid omhoog te krijgen, zoals een ongebruikte ATB-code, of wijzigingen in de ATB-installatie in de trein. De ATB-code voor 'veilig' legt immers geen maximumsnelheid op, maar dit is in het materieel hardcoded op 140 km/h gezet. In theorie kan een trein al harder rijden door in de apparatuur die 140 door 160 te vervangen.
Die testritten met de 1809 en de 1803 zijn de vrijdag daar in luxemburg allemaal afgelast geweest. Ben wezen kijken, maar om 10,20u kwam er alleen een 20 voorbij Mamer. Ben dan maar tot Kleinbettingen gereden, waar ik het nieuws kreeg dat alle testritten die dag waren afgelast.. Jammer, ben speciaal blijven overnachten in Luxemburg. Niet tegenstaande dat ben ik dan maar elders gaan fotograferen. Richting Bettembourg Triage. Had ik dat geweten van de vrijdag in Wildentrath... amai 5 exemplaren tegelijk....
Ondertussen is 1837 al aangetroffen. railcolo(u)r
Ik heb nooit een reeks gekend waarbij dat de helft van de machines al geproduceerd waren voor de eerste in bedrijf ging.
Knipex schreef:Ondertussen is 1837 al aangetroffen. railcolo(u)r
Ik heb nooit een reeks gekend waarbij dat de helft van de machines al geproduceerd waren voor de eerste in bedrijf ging.