't Is helaas toch correct. 't Was echt dit of niets (en uiteindelijk zou niets misschien beter geweest zijn)LHOON schreef:Deze trein staat aangegeven als Delta 16.34, Brussel-Lux 16.40, Schuman 16.43, en verder naar Schaarbeek.stefanic schreef: P8349 moet via Mechelen ipv via L26
Volgens deze tabel (van lijn 26) zou hij dus niet stoppen te Etterbeek: eigenaardig daar hij er wel door moet!
En vertrek uit Delta: waar komt deze trein vandaan?
Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
spoorwegrealist
Vanaf 13 december gaat er in het weekend ongeveer 50% van de IR treinen op de relatie Sint-Niklaas Leuven met vierledige motorstellen gereden worden.
Ook worden enkele P treinen die vroeger gereden werden met groentjes of sprinters vervangen door vierledige.
Ook op de relatie Antwerpen-Brussel-Nijvel worden de klassieke motorstellen vervangen door vierledige.
Op de lijn Mechelen-Gent-Brugge worden de klassieke stellen gedeeltelijk vervangen door "Breaks"
Blijkbaar gaan de klassieke motorstellen nu vooral als GEN trein gebruikt worden, op de relatie Dendermonde-Brussel West, en Dendermonde-Geraardsbergen.
Ook worden enkele P treinen die vroeger gereden werden met groentjes of sprinters vervangen door vierledige.
Ook op de relatie Antwerpen-Brussel-Nijvel worden de klassieke motorstellen vervangen door vierledige.
Op de lijn Mechelen-Gent-Brugge worden de klassieke stellen gedeeltelijk vervangen door "Breaks"
Blijkbaar gaan de klassieke motorstellen nu vooral als GEN trein gebruikt worden, op de relatie Dendermonde-Brussel West, en Dendermonde-Geraardsbergen.
Dan zullen er veel meer AM75 gestationeerd worden in depot van St-Niklaas, vermoed ik. Gaan de breaks dan helemaal verdwijnen op L54 of blijven die tijdens de week nog wel rijden (wat nu ook nog maar ongeveer 50% is, schat ik)?Bart schreef:Vanaf 13 december gaat er in het weekend ongeveer 50% van de IR treinen op de relatie Sint-Niklaas Leuven met vierledige motorstellen gereden worden.

In het persbericht over de dienstregeling wordt steeds weer met cijfers aangegeven voor hoeveel reizigers de wijzigingen een positieve of minder positieve impact zullen hebben. Dat vind ik een beetje voorbarig: laat die beoordeling a.u.b. over aan de reizigers zelf.
Bij de vorige aanpassing hebben ze mijn traject wellicht bij de "positieve" veranderingen geklasseerd. Mijn reistijd zou namelijk een paar minuutjes ingekort worden. In de praktijk heb ik mijn aansluiting gemiddeld één keer per week gemist, met een uur wachttijd als gevolg. Een verbetering kun je dat bezwaarlijk noemen. Dan liever iets langer wachten en een verzekerde aansluiting. Hopelijk hebben ze het begrepen.
Bij de vorige aanpassing hebben ze mijn traject wellicht bij de "positieve" veranderingen geklasseerd. Mijn reistijd zou namelijk een paar minuutjes ingekort worden. In de praktijk heb ik mijn aansluiting gemiddeld één keer per week gemist, met een uur wachttijd als gevolg. Een verbetering kun je dat bezwaarlijk noemen. Dan liever iets langer wachten en een verzekerde aansluiting. Hopelijk hebben ze het begrepen.
Tijdens weekdagen blijven er breaks rijden op de IR FSN-FLV. Maar grotendeels worden/blijven het sprinters.Stef schreef: Dan zullen er veel meer AM75 gestationeerd worden in depot van St-Niklaas, vermoed ik. Gaan de breaks dan helemaal verdwijnen op L54 of blijven die tijdens de week nog wel rijden (wat nu ook nog maar ongeveer 50% is, schat ik)?
Vanaf 26 juni 2010 tot 31 augustus , gaat er dagelijks een ICT trein rijden naar Oostende met vierledige motorstellen.
Dus idd, in de streek rond Sint-Niklaas, ga je het komende jaar een pak vierledige zien rond rijden.
Van waar halen ze die vierledige allemaal? Uit wallonië, waar ze die relaties vervangen met M6?
Over de relatie Mechelen - Gent - Brugge: Terug 50% met breaks en 50% met klassiek?
Over de relatie Mechelen - Gent - Brugge: Terug 50% met breaks en 50% met klassiek?
Of met gerenoveerde M5?Presario schreef:Van waar halen ze die vierledige allemaal? Uit wallonië, waar ze die relaties vervangen met M6?

Blijft toch eigenaardig: als hij van de bocht uit Delta komt, heeft hij hoegenaamd geen snelheid bij de doorrit in Etterbeek, en zou hij daar beter stoppen, er stapt daar heel wat meer volk op dan Delta. (alhoewel het vertrek uit Delta wellicht ook is ingegeven door de metrogangers die heden in Merode opstappen en ook via Delta kunnen).stefanic schreef:'t Is helaas toch correct. 't Was echt dit of niets (en uiteindelijk zou niets misschien beter geweest zijn)LHOON schreef: Deze trein zou dus niet stoppen te Etterbeek
vandaag het nieuwe spoorboekje aangeschaft, achteraan een bon voor het spoorboekje van juni gratis af te halen.
Ik vermoed van wel ja.Presario schreef: Van waar halen ze die vierledige allemaal? Uit wallonië, waar ze die relaties vervangen met M6?
Het vreemde aan de zaak is, dat de onderhoudswerkplaats van de vierledige in Charleroi blijft.
Terwijl het merendeel van deze stellen toch in Vlaanderen bolt.
Dat is ook de enige reden waarom er nog enkele IC treinen tussen Charleroi & Antwerpen met vierledige worden gereden.
In Antwerpen is het bijna iedere avond omwisselingen.
De bestuurder uit Charleroi, maakt vierledige motorstellen klaar, en rijdt daar als IC mee naar Antwerpen.
In Antwerpen moet hij deze stellen dan afgeven, en moet er met andere terug naar Charleroi, die hij dan platzet aan de tractiewerkplaats.
Sommige treinen naar Binche & La Louvière worden idd nu met M6'en gereden, ik dacht zelf enen met een loc type 26.
In Vlaanderen zijn de vierledige nu te zien op:
Sint-Niklaas > Leuven
Antwerpen > Puurs
Lier > Herentals
Roosendaal > Antwerpen
Antwerpen > Gent
Sint-Niklaas > Dendermonde (P trein)
Dendermonde > Mechelen (P trein)
Mechelen > Sint-Niklaas (P treinen)
Antwerpen > Brussel (Nijvel)
Antwerpen > Oostende (ICT)
Personeelstreinen naar Antwerpen Noord
Krijgt spoorpersoneel dat niet gratis?Steven schreef:vandaag het nieuwe spoorboekje aangeschaft, achteraan een bon voor het spoorboekje van juni gratis af te halen.
neen het spoorwegpersoneel koopt dat evengoed als de rest. Enkel een paar interne diensten krijgen een spoorboekje maar dan wel een werkversie (daar ontbreken dus alle voordeelbonnen in).
Vroeger, in de tijd dat de treinen nog op tijd reden en het spoorboekje bekend stond als "officiële reisgids", bestond er als ik me nog goed herinner een "dienstreisgids": spoorboekje voor intern gebruik, afgedrukt op iets groter formaat.
hier moet ik u onderbreken, treinbegeleiders kunnen na aftekenen op hun permanentie de gratis spoorboek (dikke versie) krijgen.Steven schreef:neen het spoorwegpersoneel koopt dat evengoed als de rest. Enkel een paar interne diensten krijgen een spoorboekje maar dan wel een werkversie (daar ontbreken dus alle voordeelbonnen in).
Dat is de niet commerciële versie die hebben ze op de permanenties ook. Daar ontbreken dus een aantal pagina's in verder zien die er identiek uit. Leg ze gerust naast elkaar en zoek maar welke twee pagina's er ontbreken.260689 schreef:hier moet ik u onderbreken, treinbegeleiders kunnen na aftekenen op hun permanentie de gratis spoorboek (dikke versie) krijgen.Steven schreef:neen het spoorwegpersoneel koopt dat evengoed als de rest. Enkel een paar interne diensten krijgen een spoorboekje maar dan wel een werkversie (daar ontbreken dus alle voordeelbonnen in).