mud? lang geleden op lagere school leerde ik dat een "mud" een volume-eenheid is bij het verhandelen van graan? wikipedia bracht me ook al niet verder...? http://nl.wikipedia.org/wiki/Mud
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
trouwens dit is niet echt vuil te noemen, heb er al gezien die deze 13 op gebied van vuiligheid met alle gemak van de troon stoten. Al is het de laatste tijd wel mooi om te zien dat de wasbeurten regelmatiger zijn waardoor ze vrij proper zijn.
jan_olieslagers schreef:mud? lang geleden op lagere school leerde ik dat een "mud" een volume-eenheid is bij het verhandelen van graan? wikipedia bracht me ook al niet verder...? http://nl.wikipedia.org/wiki/Mud
Sorry modder.....
Hij viel een beetje op om dat ie echt niet gewassen was... nu bij de NMBS rijden wel degelijk propere lokomotieven, laat dat wel duidelijk zijn. Ik vond de treinen in Luxemburg erg schoon...
tussen de rails ligt ook stof da opvliegt, daarnaast is het grootste vuil afkomstig van de stroomafnemer, door de vonken en koolstofdeeltjes die van de stroomafnemer komen. Dat is zelfs vrij hardnekkig vuil dat je zo krijgt, doe dit op uw auto en je kan hem laten herspuiten volgens mij (brand dus een klein beetje in).
daar is niets modder aan lees mijn uitleg, koolstofdeeltjes van de stroomafnemer samen met de vonken van de stroomafnemer en regenwater zorgen voor veel vuil.
Er zal ongetwijfeld wel een groot deel vuiligheid van de pantograaf afkomstig zijn, maar gewone vuiligheid ook. auto nagekeken afgelopen week na die nachtelijke lading "saharazand"? Om maar een voorbeeld te geven, den ijzeren weg is geen rode loper dus het kan van overal komen en de locs iedere dag in de carwash zetten zou een dure affaire worden