SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
Dat heeft niets met die aanbesteding te maken dat uiteindelijk dat een "lelijk" model het gehaald heeft.
Er zijn allicht mensen die dergelijk ontwerp wel zalig vinden.
Er zijn allicht mensen die dergelijk ontwerp wel zalig vinden.
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
Ik vind de Desiro ML best mee vallen. Wat ik wel eens zou willen weten is of de vloer van het lage gedeelte net op perronhoogte is.Steven schreef:Dat heeft niets met die aanbesteding te maken dat uiteindelijk dat een "lelijk" model het gehaald heeft.
Er zijn allicht mensen die dergelijk ontwerp wel zalig vinden.
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
met dat lelijke eendje had hij het op die stellen Fyra die van Ansaldo breda komen.
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
De vloer is op 80cm over de gehele lengte van het stel.Wat ik wel eens zou willen weten is of de vloer van het lage gedeelte net op perronhoogte is.
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
ha ja juist een desiro lijkt twee niveaus te hebben maar is niet zo, de toegangen + gangen hebben over heel de trein hetzelfde niveau, het zijn enkel de zetels die wat hoger staan als ik me niet vergis
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
voila effe in mijn innotrans bestanden wezen zoeken
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
Elkders in dit forum als ik dat de NMBS de meeste perons op 55cm brengt. Dat men voor de nieuwe stoptreinen een instaphoogte van 80 cm gekozen heeft lijkt me weerom een gemiste kans van formaat...Steven schreef:ha ja juist een desiro lijkt twee niveaus te hebben maar is niet zo, de toegangen + gangen hebben over heel de trein hetzelfde niveau, het zijn enkel de zetels die wat hoger staan als ik me niet vergis
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
Men heeft gekozen voor de afstand van de hoogste perrons, dus alle Brusselse, L25, L36 hebben allemaal perrons op die hoogte, L60 zal op 55 cm komen met al zijn perrons (als ik me niet vergis). Hoe het met L50 zit weet ik niet maar meende daar bij de eerste aanpassingen ook 55 cm perrons gezien te hebben. Voor het GEN zijn het dus niet overal dezelfde perrons, een beetje 50/50 schat ik.
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
Waarom nog errons op 55 cm brengen als men voor de stoptreinen voor een vloerhoogte van 80 cm gekozen heeft?Steven schreef:Men heeft gekozen voor de afstand van de hoogste perrons, dus alle Brusselse, L25, L36 hebben allemaal perrons op die hoogte, L60 zal op 55 cm komen met al zijn perrons (als ik me niet vergis). Hoe het met L50 zit weet ik niet maar meende daar bij de eerste aanpassingen ook 55 cm perrons gezien te hebben. Voor het GEN zijn het dus niet overal dezelfde perrons, een beetje 50/50 schat ik.
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
Men kiest er blijkbaar voor om zowel de 55 als 80 cm perrons te gebruiken. Het waarom weet ik ook niet. Misschien moet je dat is aan de ingenieurs vragen. Kan te maken hebben met bouwtoelatingen en zo verder (ik vermoed dat ook hier stedebouwkundige voorschriften een rol kunnen spelen zoals bij alles het geval is in België)
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
Steven schreef:Men heeft gekozen voor de afstand van de hoogste perrons, dus alle Brusselse, L25, L36 hebben allemaal perrons op die hoogte, L60 zal op 55 cm komen met al zijn perrons (als ik me niet vergis). Hoe het met L50 zit weet ik niet maar meende daar bij de eerste aanpassingen ook 55 cm perrons gezien te hebben. Voor het GEN zijn het dus niet overal dezelfde perrons, een beetje 50/50 schat ik.
haha kunnen ze in Kalmthout ook komen ...ooit was de lijn Essen - Charleroi(deels) helemaal hoge perrons...nu worden ze bij de verbouwing iets verlaagd...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
De reden van die "superhoge" perrons is vrij eenvoudig, kijk naar de allereerste elektrische motorstellen. Dat is de reden dat deze stellen enkel daar reden, aan andere perrons was het totaal zinloos te stoppen wegens te gevaarlijk om in en uit te stappen.
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
Heeft Belgie nu nog stellen waar je in kunt stappen zonder te "klimmen", dat kon hier op lijn 12 dertig jaar geleden...Steven schreef:De reden van die "superhoge" perrons is vrij eenvoudig, kijk naar de allereerste elektrische motorstellen. Dat is de reden dat deze stellen enkel daar reden, aan andere perrons was het totaal zinloos te stoppen wegens te gevaarlijk om in en uit te stappen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
Er stond vandaag weer een artikel in tagi.ch .
Ik weet niet op het specifiek die 171 want in het artikel spreekt men van 59. Ze lijken wel veel op de FLIRT, lijkt dat ze van Stadler komen
Ik weet niet op het specifiek die 171 want in het artikel spreekt men van 59. Ze lijken wel veel op de FLIRT, lijkt dat ze van Stadler komen
Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.
Laatst trouwens een opvallend bericht over Stadler gelezen. AnsaldoBreda gaat FLIRT's voor hun bouwen.