Berichten van nopq446

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Gesloten
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Berichten van nopq446

Bericht door apestaart »

In een aantal topics verschijnen er Engelstalige berichten van een zekere nopq446 en
het zijn telkens dezelfde berichten
Het is natuurlijk vervelend, want een mens denkt dan dat er nieuwe berichten zijn en wordt
zo misleid
Ik weet niet hoe dat komt, maar dat moet ophouden
Mikos

Re: Berichten van nopq446

Bericht door Mikos »

En wat denk je zelf dat dat is? Waarom zouden er steeds dezelfde posts van dezelfde persoon (/personen) tevoorschijn komen met allemaal links naar vage sites of alleen maar vreemde teksten die nergens op slaan?
Als je het echt zo vervelend vind, dan zou ik hem een PB sturen en hem vragen er mee op te houden.


( :mrgreen: Sorry hoor, maar die vraagt er toch gewoon om? :lol:)
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Berichten van nopq446

Bericht door K V B »

apestaart schreef:In een aantal topics verschijnen er Engelstalige berichten van een zekere nopq446 en
het zijn telkens dezelfde berichten
Het is natuurlijk vervelend, want een mens denkt dan dat er nieuwe berichten zijn en wordt
zo misleid
Ik weet niet hoe dat komt, maar dat moet ophouden
Dit is gewoon Spam. Het is niet eens een persoon die hier achter zit, maar gewoon een computerprogramma, een robot, die het internet afspeurt naar bulletinboards als deze, er een account opent en gewoon op willekeurige discussies reageert met een bepaalde tekst. Soms is het om je naar een bepaalde site te lokken. Soms is het gewoon een truuk om via links elders de google pagerank van een site te beïnvloeden.
De personen of organisaties die achter deze bots zitten zijn niet eens in de inhoud van dit forum geïnteresseerd.

Een manier om dit te blocken zou bijvoorbeeld zijn om bij nieuwe registraties een aantal (eventueel zelfs spoor gerelateerde) vragen in het Nederlands te stellen. Enkel als je de vragen juist beantwoord krijg je een account...
TennisClub

Re: Berichten van nopq446

Bericht door TennisClub »

hmmm wat je daar zegt is niet zo makkelijk te doen hoor
en zeker niet voor een phpbb forum
ik heb zelf al met phpbb, ipv, vbulletin, mybb etc gewerkt (forum software) als forum admin en tenzij je voldoende afweet coderen kan je zo iets vergeten

maar normaliter heeft phpbb wel een anti robot scriptje bij signup (indien aangevinkt in admincp)
Dietrich

Re: Berichten van nopq446

Bericht door Dietrich »

Meeste populaire forumapplicaties hebben genoeg mogelijkheden om spambots tegen te houden. Natuurlijk werkt niet alles altijd goed of blijft het goed werken. Ik heb het hier al meer dan een jaar geleden en dit jaar vermeld dat dit er eens moet op worden gezet... maarja het blijft spreken tegen een muur. Er is hier maar 1 actieve moderator en die kan uiteraard niets veranderen aan het forum zelf. Extra moderators hebben totaal geen nut, dat is blijven dweilen met de kraan open.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Berichten van nopq446

Bericht door K V B »

TennisClub schreef:hmmm wat je daar zegt is niet zo makkelijk te doen hoor
en zeker niet voor een phpbb forum
ik dacht dat juist voor PhpBB er mods bestonden om bij de registratie vragen te stellen.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Berichten van nopq446

Bericht door treinbruno »

plaats die spammer op je vijandenlijst, zie je geen berichten meer van hem :)
Afbeelding
Presario

Re: Berichten van nopq446

Bericht door Presario »

treinbruno schreef:plaats die spammer op je vijandenlijst, zie je geen berichten meer van hem :)
Werkt niet bij mij...
Gesloten