De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Dat is ook weeral toppunt men opent Brussel-West en het is nog niet eens deftig afgewerkt.
Op basis van de foto's die ik al gezien heb en deze reportage van TV Brussel, kan je duidelijk zien dat
men nog niet eens de moeite gedaan heeft voor een voldoende aantal inwendig verlichte aantal stationsnaamborden te zorgen.
http://www.tvbrussel.be/themas/nieuws
Artikel op datum van 14/12/2009, wel grappig een dame die in Brussel-Noord de trein naar Brussel-Congres wil nemen en uiteindelijk in Simonis
afstapt!
De zoveelste onafgewerkte werken van de NMBS, dit weekend nog in Weerde voorbij gereden en die palen staan daar nog altijd te wachten op stationsnaamborden.
Op basis van de foto's die ik al gezien heb en deze reportage van TV Brussel, kan je duidelijk zien dat
men nog niet eens de moeite gedaan heeft voor een voldoende aantal inwendig verlichte aantal stationsnaamborden te zorgen.
http://www.tvbrussel.be/themas/nieuws
Artikel op datum van 14/12/2009, wel grappig een dame die in Brussel-Noord de trein naar Brussel-Congres wil nemen en uiteindelijk in Simonis
afstapt!
De zoveelste onafgewerkte werken van de NMBS, dit weekend nog in Weerde voorbij gereden en die palen staan daar nog altijd te wachten op stationsnaamborden.
is de modernisering van de klassiekjes eigenlijk stilgevallen?
wat was de geplande einddatum?
of rijden er stellen rond die niet meer gerenoveerd gaan worden, maar nog enkele jaren moeten dienen?
of rijden er stellen rond die niet meer gerenoveerd gaan worden, maar nog enkele jaren moeten dienen?
Ah bon, rijden er breaks op die nieuwe CR's?! Welke trein was dat?LHOON schreef:Vanmorgen eens de "nieuwe" lijn 28 bezocht.
Van Jette tot Brussel-West: de 218 ! Twee reizigers voor Simonis, twee voor Brussel-West, een mooi maar nog niet helemaal afgewerkt station (de liften steken er nog niet in, het derde spoor stopt net voor het perron)
Later op de dag Brussel-West - Brussel-Zuid: drie breaks voor zes reizigers!
Verder naar Etterbeek met de IR naar LLN: geen 800's voor deze trein, maar twee klassiekjes met de 169 op kop!
Klassiekjes uit de jongere reeks worden nog steeds gemoderniseerd.Kristofke schreef:is de modernisering van de klassiekjes eigenlijk stilgevallen?
Onlangs is de ex 722 uit de werkplaats gerold als de cityrail 991. (bron: http://spoorvreter.be/blog/?page_id=280)
Met een beetje geluk rijdt momenteel het stel 676 nog rond met het oude interieur.
Andere stellen zijn lange tijd niet meer gezien en zullen in de werkplaats staan.
-
Inderdaad, vorige week maandag nog gespot in de L-trein Lier - Herentals.Met een beetje geluk rijdt momenteel het stel 676 nog rond met het oude interieur.
Ik ben er nochtans redelijk zeker van maandag de 714 gezien te hebben in Leuven (als L trein Hasselt-Leuven)
Dat kan altijd maar sinds 25/11 zijn er geen meldingen meer binnengekomen omtrent de 714. Ik zet jouw melding er bij.calabria schreef:Ik ben er nochtans redelijk zeker van maandag de 714 gezien te hebben in Leuven (als L trein Hasselt-Leuven)
De laatste melding is de 676 te Nossegem op 23/12/09
Bij de persvoorstelling van het eerste gemoderniseerde stel (juni 1999 als ik me niet vergis) werd gezegd dat de stellen aan een tempo van 25 per jaar gerenoveerd zouden worden. 181 stellen, da's dus einddatum eind 2006. Oeps. Zoals gewoonlijk slaagt ook nu de NMBS er weer niet in dat project zelfs maar in de buurt van op tijd af te werken.is de modernisering van de klassiekjes eigenlijk stilgevallen?
...waarvan sommigen al zo'n 9 maanden! Het contrast met bv. Nederland kon niet groter zijn: daar doen ze zes weken (ja, weken!) over de renovatie van een drietje (ICM) en dan steken ze er nog airco in ook! En dan hier maar klagen dat er teveel materieel buiten dienst is en in de werkplaatsen staat. Niet moeilijk!Andere stellen zijn lange tijd niet meer gezien en zullen in de werkplaats staan.
De 5331, om 11.47 in Brussel-West.MIVB-reiziger schreef: Ah bon, rijden er breaks op die nieuwe CR's?! Welke trein was dat?
-
Dag,Later op de dag Brussel-West - Brussel-Zuid: drie breaks voor zes reizigers!MIVB-reiziger schreef: Ah bon, rijden er breaks op die nieuwe CR's?! Welke trein was dat?De 5331, om 11.47 in Brussel-West.
Wel opvallend dat men een dergelijke rit in zo'n uitgebreide samenstelling verzekert. Zou het kunnen dat deze treinserie in Brussel-Zuid technisch gekoppeld is aan een andere verbinding? Ik herinner me dat er vroeger een aantal van die "nonstop tegenspitsuurtreinen" over lijn 28 gerelateerd waren aan de IC M (Brussel - Liers/Dinant).
Zijn er overigens al (on)officiële cijfers over de bezetting van de reeks 54** (Dendermonde - Brussel-West), waarover ik me toch serieuze vragen stel. Die serie rijdt immers op enkele minuten van de klassieke CR (die wel naar de NZV gaat), en is zelf beperkt tot het Weststation. Dat lijkt me geen ideale situatie om veel reizigers aan te trekken. De 53** daarentegen biedt m.i. wel een interessante meerwaarde.
Groeten,
voor tellingen is dat veel te vroeg, de nieuwe reeksen zijn om te beginnen ingevoerd in een heel rustige periode. Examens, vakantie. Hoe kan je nu na twee weken al een beeld hebben of iets goed of minder goed is. Op de nieuwe CR's heb ik al veruit alles gezien. Klassiekjes (in de drie varianten), breaks en zelfs al een gesleepte trein met M4 (vorige week in de sneeuw te Asse op foto gezet, zie mijn site).
-
Het geeft vaak wel al een zekere indicatie. In Noorderkempen was het na 2 weken (eveneens examenperiode) al duidelijk dat de verwachtingen op termijn zeker zouden worden ingelost. Nu blijft het opvallend stil. Of die 4 reizigers waarover gesproken wordt zullen volstaan, durf ik te betwijfelen. Maar goed, we zullen zien.
Groeten,
Groeten,
De NMBS spreekt in haar GEN plan altijd over het feit dat die omweg via de lijn 28 wordt gemaakt om de NZ-verbinding te ontlasten.
Mooie want wie bijvoorbeeld naar Jette moet is even snel vanuit Brussel-Zuid in Jette via de lijn 28 als via de NZ-verbinding.
Wat ik dan niet begrijp is dat men tijdens de piekuren al de treinen van lijn 28 en lijn 60 via de NZ-verbinding stuurt, zo is het tijdens volle avondspits niet mogelijk om met de trein van Brussel-West naar Simonis of Jette te gaan, zonder via de NZ-verbinding te gaan, check de dienstregeling maar eens.
Men biedt tijdens de piekuren in de ochtend- en de avondspits op de lijn 28 éénrichtings treinverkeer aan??
één richtingstreinverkeer van Brussel-Zuid naar Brussel-West en Simonis tijdens de ochtendspits en
tijdens de avondspits van Simonis naar Brussel-West en Brussel-Zuid.
In de folder van de lijn 28 staat er bovendien dat er tijdens de piekuren meer treinen worden ingelegd, terwijl dat men tijdens de piekuren
gewoon hetzelfde aanbod op de lijn 60 heeft als voor 13 december 2009?
Ok buiten de piekuren is het aanbod uiteraard beter, maar binnen de piek is het aanbod hetzelfde en moet je steeds via de NZ-verbinding.
Een ander bedenking is het feit dat ik ergens gelezen meen te hebben dat die CR verbinding die eindigt in Weststation niet zou
kunnen doorgetrokken worden naar Brussel-Zuid omdat er te weinig perronsporen beschikbaar zijn.
Terwijl dit in de piekuren wel mogelijk is? Waarom moet men dan buiten de piek die trein keren op Klein Eiland?
Mooie want wie bijvoorbeeld naar Jette moet is even snel vanuit Brussel-Zuid in Jette via de lijn 28 als via de NZ-verbinding.
Wat ik dan niet begrijp is dat men tijdens de piekuren al de treinen van lijn 28 en lijn 60 via de NZ-verbinding stuurt, zo is het tijdens volle avondspits niet mogelijk om met de trein van Brussel-West naar Simonis of Jette te gaan, zonder via de NZ-verbinding te gaan, check de dienstregeling maar eens.
Men biedt tijdens de piekuren in de ochtend- en de avondspits op de lijn 28 éénrichtings treinverkeer aan??
één richtingstreinverkeer van Brussel-Zuid naar Brussel-West en Simonis tijdens de ochtendspits en
In de folder van de lijn 28 staat er bovendien dat er tijdens de piekuren meer treinen worden ingelegd, terwijl dat men tijdens de piekuren
Ok buiten de piekuren is het aanbod uiteraard beter, maar binnen de piek is het aanbod hetzelfde en moet je steeds via de NZ-verbinding.
Een ander bedenking is het feit dat ik ergens gelezen meen te hebben dat die CR verbinding die eindigt in Weststation niet zou
kunnen doorgetrokken worden naar Brussel-Zuid omdat er te weinig perronsporen beschikbaar zijn.
Terwijl dit in de piekuren wel mogelijk is? Waarom moet men dan buiten de piek die trein keren op Klein Eiland?
Ik heb ook al sinds de eerste dag de stellige indruk dat er totaal het tegenovergestelde gedaan wordt van wat de reizigers verwachten. 's Morgens meer treinen richting Dendermonde dan richting Brussel-West/Zuid, en 's avonds juist meer treinen richting West/Zuid...Duikbril AM86 schreef:De NMBS spreekt in haar GEN plan altijd over het feit dat die omweg via de lijn 28 wordt gemaakt om de NZ-verbinding te ontlasten.
Je zult maar in de buurt van Simonis of Brussel-West wonen en dan 's morgens naar het Zuidstation moeten om daar dan een trein naar een andere bestemming te nemen.
In de praktijk moet je dan 's morgens eerst de trein tot Jette nemen en daar den overstappen op een trein naar Brussel-Noord om daar dan uiteindelijk de trein naar je eindbestemming te nemen.
's Avonds het omgekeerde circus, eerst de trein tot Brussel-Noord dan de trein tot Jette en van in Jette de trein naar Brussel-West of Simonis.
Probeer maar eens aan een toerist uit te leggen dat er 3 uur in volle avondspits in de hoofdstad van dit land geen trein is in een bepaalde richting??
In de praktijk moet je dan 's morgens eerst de trein tot Jette nemen en daar den overstappen op een trein naar Brussel-Noord om daar dan uiteindelijk de trein naar je eindbestemming te nemen.
's Avonds het omgekeerde circus, eerst de trein tot Brussel-Noord dan de trein tot Jette en van in Jette de trein naar Brussel-West of Simonis.
Probeer maar eens aan een toerist uit te leggen dat er 3 uur in volle avondspits in de hoofdstad van dit land geen trein is in een bepaalde richting??