TRESKI
Re: TRESKI
Hallo,
Verdoken reclame voor Treski?
Ik vrees dat ik enkel naast Treski terug te vinden zal zijn...
Dat barrijtuig in Treski zou geen slecht idee zijn, de NMBS heeft er toch genoeg aan de kant staan...
Groeten,
Joris De Mol
Verdoken reclame voor Treski?
Ik vrees dat ik enkel naast Treski terug te vinden zal zijn...
Dat barrijtuig in Treski zou geen slecht idee zijn, de NMBS heeft er toch genoeg aan de kant staan...
Groeten,
Joris De Mol
Re: TRESKI
Dit is echt de slechtste vorm van reclame die de NMBS ooit heeft toegepast!
Nee helaas voor hun pak ik liever de CNL ipv de Très(cher)ski.
Nee helaas voor hun pak ik liever de CNL ipv de Très(cher)ski.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: TRESKI
Liever een trein zonder bar die rijdt, als een trein met bar die niet rijdt (berglandtrein)
Re: TRESKI
Ik wil aan user Treski, die vermoedelijk toch een band heeft met NMBS, volgende suggestie geven (die ik eerder al gaf in een ander forum over de Treski):
- Toevoegen van een Bar- of Resto-rijtuig. Laat het eventueel uitbaten door een derde, spoorweggerelateerde partner (TSP?) zodat het een win-win kan worden voor beide partijen. In Luxemburg gebeurt dat ook met de GAR.
- Toevoegen van een Bar- of Resto-rijtuig. Laat het eventueel uitbaten door een derde, spoorweggerelateerde partner (TSP?) zodat het een win-win kan worden voor beide partijen. In Luxemburg gebeurt dat ook met de GAR.
Re: TRESKI
Het inzetten van het SR3-rijtuig en de daaraan verbonden kosten (betaling aan buitenlandse netten voor doortocht en eveneens twee trajecten zonder reizigers) wegen helaas niet op tegen de mogelijke opbrengst, zelfs indien het rijtuig wordt uitgebaat door een private ondernemer. Welkom in het vrijgemaakte Europa....Driewerf helaas......
Re: TRESKI
Hallo,
Kun je ons een idee geven van de extrakost die zou worden veroorzaakt ? (gewoon voor transport, niet voor uitbatingspersoneel of zo...)
Bedankt.
Is er dan een aparte en duurdere tarificatie voor het SR3-rijtuig ? Ik bedoel : duurder dan voor een gewoon rijtuig ?Treski schreef:Het inzetten van het SR3-rijtuig en de daaraan verbonden kosten (betaling aan buitenlandse netten voor doortocht en eveneens twee trajecten zonder reizigers) wegen helaas niet op tegen de mogelijke opbrengst, zelfs indien het rijtuig wordt uitgebaat door een private ondernemer. Welkom in het vrijgemaakte Europa....Driewerf helaas......
Kun je ons een idee geven van de extrakost die zou worden veroorzaakt ? (gewoon voor transport, niet voor uitbatingspersoneel of zo...)
Bedankt.
Re: TRESKI
Hallo,
De meerkost van 1 rijtuig op een set van 14 kan toch zo veel niet zijn? Daarenboven, als het, zoals hier voorgesteld door Terminus, door een vereniging wordt uitgebaat, lijken de kosten me al veel lager (geen personnelskosten, enkel te delen winst). Het gaat hem hierbij trouwens om een extra service, wat misschien niet dirrect massas extra opbrengt, maar wel voor meer tevredenheid bij de reiziger kan zorgen.
Daarenboven: wat is de kost om daar 2 SR en 5 WR rijtuigen aan de kant te stellen in Vorst, en te onderhouden om ze slechts enkele keren per jaar in te zetten?
Groeten,
Joris De Mol
De meerkost van 1 rijtuig op een set van 14 kan toch zo veel niet zijn? Daarenboven, als het, zoals hier voorgesteld door Terminus, door een vereniging wordt uitgebaat, lijken de kosten me al veel lager (geen personnelskosten, enkel te delen winst). Het gaat hem hierbij trouwens om een extra service, wat misschien niet dirrect massas extra opbrengt, maar wel voor meer tevredenheid bij de reiziger kan zorgen.
Daarenboven: wat is de kost om daar 2 SR en 5 WR rijtuigen aan de kant te stellen in Vorst, en te onderhouden om ze slechts enkele keren per jaar in te zetten?
Groeten,
Joris De Mol
Re: TRESKI
Laat het duidelijk wezen, ik ben een groot voorstander van het SR3 rijtuig en de eventuele inzetbaarheid in de enige nachttrein die België nog rijk is, maar dit is nu eenmaal het standpunt van de NMBS in een eengemaakt Europa op spoorweggebied. Voor kostprijs om een trein uit te baten van ons apenlandje tot Oostenrijk, contacteer Infrabel, DB en ÖBB en U zal vaststellen dat eender welk privé-initiatief (uitbating van een SR3 of zelfs een ganse trein) onmogelijk is......
Re: TRESKI
Niet onmogelijk maar wel vrij duur , alles is mogelijk als er een wil is, waarom zetten de duitsers, zwitsers en oostenrijkers anders zelf in hun eigen treinen dergelijke rijtuigen in. Aangezien wij een klein land zijn en er dus veel buitenlandse kosten zijn vermoed ik dat daar de oorzaak te zoeken is.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: TRESKI
Een slaaprijtuig inzetten was misschien ook nog een mogelijkheid geweest, maar daar is het nu te laat voor...
Mensen die met 2 of met 3 reizen hebben misschien liever een compartiment voor hun alleen, en dan is een slaaprijtuig handig
Mensen die met 2 of met 3 reizen hebben misschien liever een compartiment voor hun alleen, en dan is een slaaprijtuig handig
Re: TRESKI
Hallo,
Enkel CNL heeft treinen naar Innsbruck, en daar zit inderdaad normaalgezien standaard een resto-rijtuig in, al kan dat wel eens uitvallen.
Nee, we vergelijken beter met EETC en Euro Express.
EETC steekt nog steeds bij mijn weten in elke trein 1 of 2 Bar of Disco rijtuigen. Uiteraard zitten zij wel niet met een lege trein die heen en weer moet, zoals Treski.
Alhoewel, met krokus zal EETC 4 skitreinen inleggen vanuit Nederland, en daarvan gaat er ook 1 leeg heen en weer....
Ook de Schnee Express van Euro Express neemt een Disco wagen mee (deze laaste heeft ook geen slaapwagens).
@ Bruno: Het onderhouden van een slaapwagenpark lijkt me niet rendabel als dat is voor 3 heen en weer ritjes...
Groeten,
Joris De Mol
De door jou opgesomde landen leggen geen ski-treinen in.Steven schreef:Niet onmogelijk maar wel vrij duur , alles is mogelijk als er een wil is, waarom zetten de duitsers, zwitsers en oostenrijkers anders zelf in hun eigen treinen dergelijke rijtuigen in. Aangezien wij een klein land zijn en er dus veel buitenlandse kosten zijn vermoed ik dat daar de oorzaak te zoeken is.
Enkel CNL heeft treinen naar Innsbruck, en daar zit inderdaad normaalgezien standaard een resto-rijtuig in, al kan dat wel eens uitvallen.
Nee, we vergelijken beter met EETC en Euro Express.
EETC steekt nog steeds bij mijn weten in elke trein 1 of 2 Bar of Disco rijtuigen. Uiteraard zitten zij wel niet met een lege trein die heen en weer moet, zoals Treski.
Alhoewel, met krokus zal EETC 4 skitreinen inleggen vanuit Nederland, en daarvan gaat er ook 1 leeg heen en weer....
Ook de Schnee Express van Euro Express neemt een Disco wagen mee (deze laaste heeft ook geen slaapwagens).
@ Bruno: Het onderhouden van een slaapwagenpark lijkt me niet rendabel als dat is voor 3 heen en weer ritjes...
Groeten,
Joris De Mol
Re: TRESKI
ik had het niet over skitreinen op zich maar treinen in het algemeen waar ze eventueel een bar of bistro in plaatsen.
Re: TRESKI
Ik kan me ook voorstellen dat in de Kerstvakantie niet haalbaar (financieel gezien) is om een bar-rijtuig toe te voegen. Maar in de Krokusvakantie lijkt me dat toch anders.
Wat ik ook een rare optie vind is dat er vanuit België 2 Treski's vertrekken die periode met net dezelfde bestemmingen. Voeg je die twee treinen dan niet beter samen (maximumsamenstelling is toch 15 of 17 rijtuigen?) of bied je dan niet beter andere bestemmingen aan met je tweede Treski (Innsbruck en verder.. of .. Zwitserland)?
Wat ik ook een rare optie vind is dat er vanuit België 2 Treski's vertrekken die periode met net dezelfde bestemmingen. Voeg je die twee treinen dan niet beter samen (maximumsamenstelling is toch 15 of 17 rijtuigen?) of bied je dan niet beter andere bestemmingen aan met je tweede Treski (Innsbruck en verder.. of .. Zwitserland)?