Treinramp in Buizingen (Halle)
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Kan iemand met spoed de kinderen van het forum halen? Als je hier al communautair gezwets gaat bijsleuren, is het wel heel erg gesteld.
Bedankt,
mvg
JJN
Bedankt,
mvg
JJN
De vakbond, voert aan dat de opsplitsing naar meerdere treinbedrijven de oorzaak zou kunnen zijn, België heeft er toch maar een? de nmbs.
Of doelen ze op de splitsing van nmbs en infrarail?
als ik het ongeval zoals hier zou zien gebeuren wil dat zeggen dat hij nog ergens iets van tien seconden had om zich te verplaatsen aangezien hij moest doorhebben dat de andere trein niet was gestopt voor het sein die de wisselstraat afdekt. Komt er bij dat ik al intern de eerste naam van een TB vernomen heb die overleden zou zijn (zover het nieuws correct is zijn beide TB dood).thefreak schreef:lijkt me trouwens niet dat de machinist is omgekomen.
In beide treinen is het redelijk eenvoudig om in de reizigerscabine te komen en naar achteren te rennen.
Lijkt me dat je als machinist niet rustig gaat afwachten als je grote lampen op je af ziet komen.
In het buitenland gebeuren er ook ongelukken hoor. En zelfs al heb je een systeem dat een trein doet stoppen, dan nog kan het gebeuren dat het systeem op een of andere manier niet werkt.Teach2 schreef:Leg mij dan eens uit waarom het allemaal maar OK moet zijn dat de ons omringende landen al jaren een systeem hebben waarbij treinen een noodstop maken als ze door rood rijden, en wij niet?Nee, want als je een beetje om je heen kijkt zie je zo nog duizend risico's, die worden één voor één beperkt en terwijl komen er weer andere bij...
In Zwitserland was er een paar jaar geleden een ongeval waar de oorzaak lag aan het slecht functioneren van de remmen van de trein. Dan helpt geen enkel automatisch stop systeem.
Op dit moment is het eingelijk gewoon gissen wat er gebeurt is. Ik denk zelf dat, zoals zo vaak, de oorzaak een combinatie van factoren zal zijn. Hoe dank ook, de volgende keer dat ik in België ben zal ik nog steeds met evenveel vertrouwen op een trein stappen.
Wat is dat weer voor zever. dus het is expres gedaan volgens de vakbond.thefreak schreef:De vakbond, voert aan dat de opsplitsing naar meerdere treinbedrijven de oorzaak zou kunnen zijn, België heeft er toch maar een? de nmbs.
't Is toch niet waar zeker dat men daar terug over begint en als een oorzaak aanduidt... De splitsing heeft geen discussie meer nodig, dit zijn de regels van Europa. Als de NMBS-Groep faalt van tussen hun bedrijven samen te werken dan is dat een eigen probleem.thefreak schreef:De vakbond, voert aan dat de opsplitsing naar meerdere treinbedrijven de oorzaak zou kunnen zijn, België heeft er toch maar een? de nmbs.
Maar er is dus nog niks dat echt duidelijk is buiten wat je ziet op foto of wat wij mogelijk nog niet weten.
Trouwens, iedereen is vrij Wikipedia aan te vullen of aan te passen. Dat is de bedoeling van Wikipedia. Door commentaar te geven op wat er op de site staat maar niets aan te passen gaat er niets op vooruit.
Nee volgens de vakbonden is sinds de opsplitsing, de werkdruk voor machinisten extreem verhoogd.b-loc schreef:Wat is dat weer voor zever. dus het is expres gedaan volgens de vakbond.thefreak schreef:De vakbond, voert aan dat de opsplitsing naar meerdere treinbedrijven de oorzaak zou kunnen zijn, België heeft er toch maar een? de nmbs.
je hebt in belgie volgende bedrijventhefreak schreef:De vakbond, voert aan dat de opsplitsing naar meerdere treinbedrijven de oorzaak zou kunnen zijn, België heeft er toch maar een? de nmbs.
infrabel = staat in voor infrastructuur
NMBS = treinbebedrijf met een goederen en reizigersafdeling
crossrail = treinbededrijf actief in de goederen
trainsport = treinbededrijf actief in de goederen
SFB = treinbededrijf actief in de goederen (dochterbedrijf van fret sncf)
R4C = treinbededrijf actief in de goederen
....
dit om de grootste op te noemen er zijn er nog een aantal maar die hebben echt een heel klein marktaandeel (en ik ken ze ook niet zo van buiten).
i know, maar hoe kan de werkdruk van machinisten van de nmbs reizigers afdeling verhoogt zijn door de komst van meerdere goederenvervoerders? want zoals ik het zie is er geen concurentie in het personenvervoer.Steven schreef:je hebt in belgie volgende bedrijventhefreak schreef:De vakbond, voert aan dat de opsplitsing naar meerdere treinbedrijven de oorzaak zou kunnen zijn, België heeft er toch maar een? de nmbs.
infrabel = staat in voor infrastructuur
NMBS = treinbebedrijf met een goederen en reizigersafdeling
crossrail = treinbededrijf actief in de goederen
trainsport = treinbededrijf actief in de goederen
SFB = treinbededrijf actief in de goederen (dochterbedrijf van fret sncf)
R4C = treinbededrijf actief in de goederen
....
dit om de grootste op te noemen er zijn er nog een aantal maar die hebben echt een heel klein marktaandeel (en ik ken ze ook niet zo van buiten).
Waarom BLIJVEN sommige mensen toch zoeken naar uitvluchten om vast te houden aan een duidelijk achterhaald, inferieur en totaal ontoereikend "veiligheids"systeem?K V B schreef:In het buitenland gebeuren er ook ongelukken hoor. En zelfs al heb je een systeem dat een trein doet stoppen, dan nog kan het gebeuren dat het systeem op een of andere manier niet werkt.Teach2 schreef:Leg mij dan eens uit waarom het allemaal maar OK moet zijn dat de ons omringende landen al jaren een systeem hebben waarbij treinen een noodstop maken als ze door rood rijden, en wij niet?
In Zwitserland was er een paar jaar geleden een ongeval waar de oorzaak lag aan het slecht functioneren van de remmen van de trein. Dan helpt geen enkel automatisch stop systeem.
- trainfreak
Nee Fles.Fles schreef:Waarom BLIJVEN sommige mensen toch zoeken naar uitvluchten om vast te houden aan een duidelijk achterhaald, inferieur en totaal ontoereikend "veiligheids"systeem?K V B schreef:In het buitenland gebeuren er ook ongelukken hoor. En zelfs al heb je een systeem dat een trein doet stoppen, dan nog kan het gebeuren dat het systeem op een of andere manier niet werkt.Teach2 schreef:Leg mij dan eens uit waarom het allemaal maar OK moet zijn dat de ons omringende landen al jaren een systeem hebben waarbij treinen een noodstop maken als ze door rood rijden, en wij niet?
Het is niet omdat er een ander systeem is dat het ongeval dan niet is kunnen gebeuren.
Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen.
Tuurlijk, maar de kans dat er een ongeluk gebeurt omdat het systeem stuk was is VEEL kleiner dan wanneer er gewoon geen veiligheidssysteem is.In het buitenland gebeuren er ook ongelukken hoor. En zelfs al heb je een systeem dat een trein doet stoppen, dan nog kan het gebeuren dat het systeem op een of andere manier niet werkt.
Ik bedoel maar: er zijn ook voorbeelden van auto-ongelukken waarbij de airbag niet opende, maar dat wil toch niet zeggen dat airbags nu opeens niet meer noodzakelijk zijn, of niet langer de bescherming van de passagiers verbeteren, toch?
Een ongeval betekent nog niet dat het veiligheidssysteem achterhaald, inferieur of ontoerijkend is.Fles schreef: Waarom BLIJVEN sommige mensen toch zoeken naar uitvluchten om vast te houden aan een duidelijk achterhaald, inferieur en totaal ontoereikend "veiligheids"systeem?
Elk jaar sterven mensen in ongevallen met vaatwasmaschines. Zijn vaatwasmaschines een product met een achterhaald en inferieur veiligheids systeem?
dus wordt het besluit nog eenvoudiger: het is gewoon de schuld van "europa"....Dietrich schreef: De splitsing heeft geen discussie meer nodig, dit zijn de regels van Europa.