Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gesloten
laurence

Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door laurence »

Staken....

Ik ga even de klootzak uithangen en mijn gal hierover uitspugen want ik vind die reactie toch ongepast. (Wat dachten ze ervan om hun werk juist wat beter uit te voeren zodat die ongevallen vermeden worden? Wat heeft dat staken al opgebracht, buiten nog meer frustraties bij al hun klanten?)

Flame on...
pietje

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door pietje »

Ge hebt gelijk, ze hebben al genoeg gestaakt, ze moeten nu niet staken.
Maar ik verdenk er zommigen van dat het een hobby is.

Mijn voorstel: het Sabena scenario, bij SN Brussels wordt er ook niet meer om de haverklap gestaakt. :!:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door trainfreak »

laurence schreef:Staken....

Ik ga even de klootzak uithangen en mijn gal hierover uitspugen want ik vind die reactie toch ongepast. (Wat dachten ze ervan om hun werk juist wat beter uit te voeren zodat die ongevallen vermeden worden? Wat heeft dat staken al opgebracht, buiten nog meer frustraties bij al hun klanten?)

Flame on...
Duidelijk iemand die er niet veel van afweet?
Ben jij tevreden met uw 9-17u job?

Als je constant in een onregelmatig ritme werkt gaat je concentratie erop achteruit gaan, die TB was waarschijnlijk al enkele uren aan het werk, en wie weet wat hij de dagen ervoor allemaal had gedaan...
Zolang er nog niets bekendgemaakt is naar de oorzaak van het ongeval zegt men beter niets...

En ja, de staking is erg, maar als men niets doet dan gaat er ook niets uitkomen. Nu kan men de bazen toch nog een beetje onder druk zetten.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door Stef »

Waarom reageren op zo'n amokmaker? Ik maak geen woorden vuil aan dit topic.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door K V B »

trainfreak schreef:
En ja, de staking is erg, maar als men niets doet dan gaat er ook niets uitkomen. Nu kan men de bazen toch nog een beetje onder druk zetten.
Ik heb bij toch steeds meer de indruk dat bij de NMBS stakingen vooral dienen om druk af te laten, niet de ruk op te drijven. Door af en toe toe te laten dat het personeel stoof afblaast is er juist minder druk op de directie...
laurence

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door laurence »

trainfreak schreef:
laurence schreef:Staken....

Ik ga even de klootzak uithangen en mijn gal hierover uitspugen want ik vind die reactie toch ongepast. (Wat dachten ze ervan om hun werk juist wat beter uit te voeren zodat die ongevallen vermeden worden? Wat heeft dat staken al opgebracht, buiten nog meer frustraties bij al hun klanten?)

Flame on...
Duidelijk iemand die er niet veel van afweet?

Als je constant in een onregelmatig ritme werkt gaat je concentratie erop achteruit gaan, die TB was waarschijnlijk al enkele uren aan het werk, en wie weet wat hij de dagen ervoor allemaal had gedaan...
Zolang er nog niets bekendgemaakt is naar de oorzaak van het ongeval zegt men beter niets...
Ik wijs niet met de vinger naar de TB, maar naar de hele nmbs. Maar daar gaat dit topic zelfs niet over. 't is de reactie dat me degouteert.
Laatst gewijzigd door laurence op 16 feb 2010, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door trainfreak »

Laurence, de reactie is de staking.
Ze zijn dus diegene die staken, de TB's dus.
(ze kan eigenlijk iedereen zijn)

Maar goed, je hebt het nu duidelijk vermeld.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door HLE 2302 »

laurence schreef:Staken....

Ik ga even de klootzak uithangen en mijn gal hierover uitspugen want ik vind die reactie toch ongepast. (Wat dachten ze ervan om hun werk juist wat beter uit te voeren zodat die ongevallen vermeden worden? Wat heeft dat staken al opgebracht, buiten nog meer frustraties bij al hun klanten?)

Flame on...
Nja, ik zou beschaamd zijn in jouw plaats ... zo'n reactie plaatsen.
Staken is inderdaad geen goedde oplossing ... maar dat gaan ze ook niet doen, men wil nu claxoneren aan FBMZ en om 8h 40 1 minuut halt houden. En ook met een zwarte kraag gaan werken. Ook niet alle bestuurders willen staken ... dit is dan ook maar een select aantal. De meeste weten ook dat dit niet haalbaar is i.v.m het feit dat de reizigers ook het slachtoffer zijn geworden in deze ramp.

Die ene minuut pauze op een dag/claxoneren bij intrit van FBMZ vind ik een fantastisch idee ... de reizigers worden er amper met gestoord.


Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door Adler »

HLE 2302 schreef:... maar dat gaan ze ook niet doen, men wil nu claxoneren aan FBMZ en om 8h 40 1 minuut halt houden.
Ik lees toch heel andere berichten:
VRT schreef:In Wallonië is de hinder momenteel het grootst.
Omdat daar in bijna alle depots gestaakt wordt, rijden er op dit moment bijna geen treinen ten zuiden van de taalgrens.
De bijna algemene staking in Wallonië heeft ook zijn gevolgen voor Vlaanderen.
De treinen die van Wallonië naar Vlaanderen rijden, zijn nagenoeg allemaal afgeschaft.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door apestaart »

Nochthans rijden vanuit Charleroi de treinen naar Antwerpen normaal, hetzelfde geldt voor
de trein Eupen-Oostende; vanuit Luik rijden er wel nog treinen naar Oostende hetzij met een
omleiding via Tienen
(zie www.railtime.be)
celtjan

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door celtjan »

laurence schreef:Staken....

Ik ga even de klootzak uithangen en mijn gal hierover uitspugen want ik vind die reactie toch ongepast. (Wat dachten ze ervan om hun werk juist wat beter uit te voeren zodat die ongevallen vermeden worden? Wat heeft dat staken al opgebracht, buiten nog meer frustraties bij al hun klanten?)

Flame on...
Schaam u! Uw reactie = pas echt ongepast.
Al geef ik wel toe dat om de haverklap staken niet echt bevordelijk is.

Maar... Op meerdere vlakken is er gemor over de werkdruk.
(rij- & rusttijden, opeenvolging van diensten, het intensiever maken van diensten > imodioum's slikken om niet naar de wc te hoeven te gaan tijdens het rijden, het eten tijdens de rit daar er anders geen tijd voor is. Een vrachtwagenbestuurder is verplicht om regelmatig aan de kant te gaan, voor rustpauzes. Ne machinist daarintegen..., tot xxkeer/jaar aanpassingen van de regelmentering of math. zonder een woordje uitleg ...
Men krijgt dit blijkbaar niet verkocht aan de diverse organisaties & instanties (die het gevoel met de basis kwijtgeraken???).
Als men daar flink zou gaan sleutelen...
kunnen we idd ons werk juist weer beter volbrengen, met de glimlach gaan uitvoeren, beter in ons vel zitten, ...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door Adler »

celtjan schreef: Maar... Op meerdere vlakken is er gemor over de werkdruk.
(rij- & rusttijden, opeenvolging van diensten, het intensiever maken van diensten > imodioum's slikken om niet naar de wc te hoeven te gaan tijdens het rijden, het eten tijdens de rit daar er anders geen tijd voor is. Een vrachtwagenbestuurder is verplicht om regelmatig aan de kant te gaan, voor rustpauzes. Ne machinist daarintegen..., tot xxkeer/jaar aanpassingen van de regelmentering of math. zonder een woordje uitleg ...
Men krijgt dit blijkbaar niet verkocht aan de diverse organisaties & instanties (die het gevoel met de basis kwijtgeraken???).
Als men daar flink zou gaan sleutelen...
kunnen we idd ons werk juist weer beter volbrengen, met de glimlach gaan uitvoeren, beter in ons vel zitten, ...
Daarnet zei men op het tv-nieuws dat de treinbestuurders vandaag een spreekverbod hebben gekregen, omdat de directie niet wil dat dit allemaal aan het licht komt.
Leven wij hier soms in China ?
celtjan

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door celtjan »

Adler schreef:
celtjan schreef: Maar... Op meerdere vlakken is er gemor over de werkdruk.
(rij- & rusttijden, opeenvolging van diensten, het intensiever maken van diensten > imodioum's slikken om niet naar de wc te hoeven te gaan tijdens het rijden, het eten tijdens de rit daar er anders geen tijd voor is. Een vrachtwagenbestuurder is verplicht om regelmatig aan de kant te gaan, voor rustpauzes. Ne machinist daarintegen..., tot xxkeer/jaar aanpassingen van de regelmentering of math. zonder een woordje uitleg ...
Men krijgt dit blijkbaar niet verkocht aan de diverse organisaties & instanties (die het gevoel met de basis kwijtgeraken???).
Als men daar flink zou gaan sleutelen...
kunnen we idd ons werk juist weer beter volbrengen, met de glimlach gaan uitvoeren, beter in ons vel zitten, ...
Daarnet zei men op het tv-nieuws dat de treinbestuurders vandaag een spreekverbod hebben gekregen, omdat de directie niet wil dat dit allemaal aan het licht komt.
Leven wij hier soms in China ?
We moeten dus vanaf nu zwijgen...
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door Kristofke »

Iedereen moet zwijgen, als je bij de NMBS begint moet je een papier tekenen dat je de pers niet te woord staat.

Dus dat is niet enkel vandaag, maar alijd.
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Reactie van de nmbs in wallonie (en leuven?)

Bericht door Schaap »

En dat is ook zo bij andere bedrijven...

Daarom dat men woordvoerders aanstelt, die hun woordkeuze zodanig maken dat speculatie tot een minimum beperkt wordt.
Flame on...
De bedoeling van een forum is nog altijd discussies op een gegronde manier met elkaar voeren. In uw bericht kan ik amper gronding vinden of zelfs enige empathie met de (voorlopig) 18 dodelijke slachtoffers van dit ongeluk. Het zal maar uw vrouw, man of kind wezen...

Discussie gesloten. Als je nog iets zinnigs toe te voegen hebt kan je mij altijd een PB sturen.
Gesloten