Druk goederenpunt

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
ettenrail

Druk goederenpunt

Bericht door ettenrail »

Hallo allemaal, mijn eerste bericht op het forum, dus ik hoop dat ik het allemaal goed doe :wink:
Ik kom uit Nederland, in mei ga ik een dagje naar België met als hoofddoel flink wat goederentreinen. Maar U voelt hem al aankomen, waar kan dit het beste? Langs welke lijn en het liefst ook een spotpunt met foto erbij.
Ik weet al het verkeer naar Antwerpen, te fotograferen in Ekeren of Mortsel bijvoorbeeld. Maar zijn er ook andere plekken waar dit kan of andere lijnen?

Dank jullie alvast voor het antwoord :wink:
Accelerat

Re: Druk goederenpunt

Bericht door Accelerat »

Bij de L24, Gemmenich komt alleen maar Traxx rond, dus als je een liefhebber bent is het the-place-to-be. Verder heb je ook nog de Athus-Meuse waar enkel HLE13/CFL3000+cargo langskomt. Aan spotplaatsen kan ik je niet helpen, maar andere mensen van hier weten je daar genoeg over te melden. :)
Shrek

Bericht door Shrek »

op L25/L27 tussen mechelen en antwerpen kan je zowat alle soorten materieel tegenkomen :wink:
OMC

Bericht door OMC »

Shrek schreef:op L25/L27 tussen mechelen en antwerpen kan je zowat alle soorten materieel tegenkomen :wink:
Kan ik alleen maar bijtreden, L27A in Mortsel zoals Ettenrail al aanhaalde is best wel een druk fotopunt.
Stef

Bericht door Stef »

Op L59 kan je ook regelmatig wat goederenverkeer zien. Zeker tussen Melsele en Zwijndrecht (naar de waaslandhaven, met o.a. de nieuwe gentboog). Je hebt daar veel 20'ers, ook traxx en regelmatig ander materieel (12, 57, 77 en class 66).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie