Foto's en filmpjes uit België. ( Update : Bocht v Ekeren !)
Re: Foto's en filmpjes uit België. ( Update : Diesel traxx !)
Hoi,
Mister1736,
Proficiat met je mooie foto's.Van alle moderne diesellocomotieven vind ik deze en de Hercules van Siemens de mooiste.
Lukas
Mister1736,
Proficiat met je mooie foto's.Van alle moderne diesellocomotieven vind ik deze en de Hercules van Siemens de mooiste.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
Enkele privé operatoren rijden morgen normaal, ik zit morgen aan de kanten van LierMister1736 schreef:Zoals wat??OMC schreef:Hey Marcel, mooie vangst daar in Ath! Naar waar in Antwerpen ga je morgen eigenlijk want ik ga morgen ook nog eens op pad om enkele mooie dingen (als ze rijden) op foto te zetten in Antwerpen en omgeving.
Ik ben vandaag geweest, foto's komen straks.
Heb ik iets gemist, rijden er morgen minder goederentreinen?OMC schreef:Enkele privé operatoren rijden morgen normaal, ik zit morgen aan de kanten van LierMister1736 schreef:Zoals wat??OMC schreef:Hey Marcel, mooie vangst daar in Ath! Naar waar in Antwerpen ga je morgen eigenlijk want ik ga morgen ook nog eens op pad om enkele mooie dingen (als ze rijden) op foto te zetten in Antwerpen en omgeving.
Ik ben vandaag geweest, foto's komen straks.
Hoe zit het voor donderdag 4 maart? dan heb ik een spotdagje op het programma.
Heb ik iets gemist, rijden er morgen minder goederentreinen?
Nee hoor, er rijden niet minder treinen (ik kan toch geen reden bedenken). Ik zit morgen vlak voor Lier station, daar is natuurlijk niet zo superveel goederenverkeer te zien. Donderdag zou ik ook nog wel een uitstapje willen plannen maar heb geen idee naar waar, want op donderdag rijdt SNCF met zijn fretjes een trein tussen Antwerpen en Vesoul
Nee hoor, er rijden niet minder treinen (ik kan toch geen reden bedenken). Ik zit morgen vlak voor Lier station, daar is natuurlijk niet zo superveel goederenverkeer te zien. Donderdag zou ik ook nog wel een uitstapje willen plannen maar heb geen idee naar waar, want op donderdag rijdt SNCF met zijn fretjes een trein tussen Antwerpen en Vesoul

Welke trein is dat?OMC schreef:Donderdag zou ik ook nog wel een uitstapje willen plannen maar heb geen idee naar waar, want op donderdag rijdt SNCF met zijn fretjes een trein tussen Antwerpen en Vesoul
IS dat een trein met allemaal Iris L containers toevallig??
Re: Foto's en filmpjes uit België. ( Update : Bocht v Ekeren !)
Goedemorgen
,
Zo nu maar eens wat foto's van gisteren plaatsen !!
Om 10 uur de trein gepakt en om 10.48 uur kwam ik aan te Antwerpen Noorderdokken. Daar eerst nog even gestaan, want ik ben "brave" Hollander en de Politie stond daar dus ik ging nog maar niet langs het spoor lopen
.
Afijn hier wat foto's daarvan:
NMBS HLE Traxx 2829 met een UC ri Luchtbal:
Gevolgt door een HLD 6295 als losse loc:
Toen wat losse locomotieven ri Antwerpen Noord, de HLE 2370+2303:
Toen maar naar de befaamde bocht van Ekeren gegaan. Dat was voor mij de eerste keer.
De eerste trein diende zich al snel aan, het waren de HLE 2359+2609 met ook een UC:
Daarna weer een losse loc. De HLD 6330 kwam door ri Noorderdokken:
Een klein leuk treintje met 2 Reeks 77 gingen de havens in:
Daar een kolentrein ri Noorderdokken getrokken door 2 HLE Reeks 13.
Het zijn de HLE 1303+1323 met een beladen kolentrein, welke ik net in zijn totaal erop kreeg
:
Toen een mooie containertrein ri Antwerpen Noorderdokken, getrokken door de NMBS HLE 1311+1319:
Daarna een LLT ( Losse Loc Trein ) ri Noord, met de HLD 7730 en HLE 2807+2812:
Daarna weer eens een beladen kolentrein ri Noorderdokken, met de HLE 2820+2830:
De zon ging net weg toen er een leuk treintje aankwam
.
Ditmaal weer een containertrein met als tractie de HLE 2610+2628 ri Noorderdokken:
Weer een mooie UC, met ditmaals als tractie de HLE 2811 ri Noorderdokken:
Daarna weer terug naar Noorderdokken, omdat de zon niet meer mooi stond.
Ik stond er net toen Captrain* langs kwam. *( Captrain is samenvoeging van SFB,ITL,VCN en R4C )
De LLT bestond uit de CT 6601+1616+6602 ri Luchtbal:
Daarna wat mooie diesels
, de Reeks 77
.
De HLD 7836+7840 kwamen met een 60% beladen containertrein door Noorderdokken ri Luchtbal en verder:
Daarna de HLD 7813+7776 met een keteltrein ri Luchtbal:
Daarna was het tijd een een P trein. Met als tractie de HLE 2369 met 4 rijtuigen daarachter:
De SNCF FRET was er ook nog
. Ditmaal als LLT met locnummer 36018 ri Luchtbal:
Nu weer eens een NMBS containertrein met als tractie de HLE 2370+2303 ri Luchtbal:
Nu toch wel een van de mooiste treinen van vanmiddag. 2 locomotieven die ik nog nooit eerder gezien had ( dan op foto
).
Het gaat om een 2 tal SNCF diesels met de nummers 467494 + 267537 met een containertrein welke bestond uit witte IRISL containers op 1 na
.
Toen ik onderweg naar huis ging, zag ik de trein na Mechelen Nekkerspoel links afgaan ri Muizen:
Daarna weer eens een P trein. Ditmaals getrokken door de NMBS HLE 2380:
Daarna iets heel nieuws.
Ik zag een klein treintje aankomen met een class 66. Ik ingezoomd en kon het niet thuis brengen.
Ik ingezoomd: CAPTRAIN. Ik
Het was de CT 6606 welke als eerste locomotief het nieuwe logo op de loc heeft
.
Zie hier het logo uitgesneden:
En dan nu foto van de "trein" welke beladen is met wel 1 container
:
Eerder op de dag zag ik de CT 6603 als LLT ri Noord gaan.
Later op de dag kwam deze terug met een containertrein ri Luchtbal:
Daarna de HLE 2356+23XX met UC ri Luchtbal:
Dan nog de HLD 7786 in zijn 1tje (
) met een volle Hupactrein ri Luchtbal en verder:
En als afsluiter van vandaag, voor de verandering, een LLT SNCF FRET loc en dan nu de 36025 ri Luchtbal:
Ondanks een trage start ( na 16 uur werd het pas echt druk ) ben ik toch heel tevreden naar huis gegaan
.
Hoop dat jullie het leuk vinden!
Groetjes,
Marcel

Zo nu maar eens wat foto's van gisteren plaatsen !!
Om 10 uur de trein gepakt en om 10.48 uur kwam ik aan te Antwerpen Noorderdokken. Daar eerst nog even gestaan, want ik ben "brave" Hollander en de Politie stond daar dus ik ging nog maar niet langs het spoor lopen

Afijn hier wat foto's daarvan:
NMBS HLE Traxx 2829 met een UC ri Luchtbal:

Gevolgt door een HLD 6295 als losse loc:

Toen wat losse locomotieven ri Antwerpen Noord, de HLE 2370+2303:

Toen maar naar de befaamde bocht van Ekeren gegaan. Dat was voor mij de eerste keer.
De eerste trein diende zich al snel aan, het waren de HLE 2359+2609 met ook een UC:

Daarna weer een losse loc. De HLD 6330 kwam door ri Noorderdokken:

Een klein leuk treintje met 2 Reeks 77 gingen de havens in:

Daar een kolentrein ri Noorderdokken getrokken door 2 HLE Reeks 13.
Het zijn de HLE 1303+1323 met een beladen kolentrein, welke ik net in zijn totaal erop kreeg

Toen een mooie containertrein ri Antwerpen Noorderdokken, getrokken door de NMBS HLE 1311+1319:

Daarna een LLT ( Losse Loc Trein ) ri Noord, met de HLD 7730 en HLE 2807+2812:

Daarna weer eens een beladen kolentrein ri Noorderdokken, met de HLE 2820+2830:

De zon ging net weg toen er een leuk treintje aankwam

Ditmaal weer een containertrein met als tractie de HLE 2610+2628 ri Noorderdokken:

Weer een mooie UC, met ditmaals als tractie de HLE 2811 ri Noorderdokken:

Daarna weer terug naar Noorderdokken, omdat de zon niet meer mooi stond.
Ik stond er net toen Captrain* langs kwam. *( Captrain is samenvoeging van SFB,ITL,VCN en R4C )
De LLT bestond uit de CT 6601+1616+6602 ri Luchtbal:

Daarna wat mooie diesels

De HLD 7836+7840 kwamen met een 60% beladen containertrein door Noorderdokken ri Luchtbal en verder:

Daarna de HLD 7813+7776 met een keteltrein ri Luchtbal:

Daarna was het tijd een een P trein. Met als tractie de HLE 2369 met 4 rijtuigen daarachter:

De SNCF FRET was er ook nog

Nu weer eens een NMBS containertrein met als tractie de HLE 2370+2303 ri Luchtbal:

Nu toch wel een van de mooiste treinen van vanmiddag. 2 locomotieven die ik nog nooit eerder gezien had ( dan op foto

Het gaat om een 2 tal SNCF diesels met de nummers 467494 + 267537 met een containertrein welke bestond uit witte IRISL containers op 1 na

Toen ik onderweg naar huis ging, zag ik de trein na Mechelen Nekkerspoel links afgaan ri Muizen:

Daarna weer eens een P trein. Ditmaals getrokken door de NMBS HLE 2380:

Daarna iets heel nieuws.
Ik zag een klein treintje aankomen met een class 66. Ik ingezoomd en kon het niet thuis brengen.
Ik ingezoomd: CAPTRAIN. Ik

Het was de CT 6606 welke als eerste locomotief het nieuwe logo op de loc heeft

Zie hier het logo uitgesneden:

Eerder op de dag zag ik de CT 6603 als LLT ri Noord gaan.
Later op de dag kwam deze terug met een containertrein ri Luchtbal:

Daarna de HLE 2356+23XX met UC ri Luchtbal:

Dan nog de HLD 7786 in zijn 1tje (

En als afsluiter van vandaag, voor de verandering, een LLT SNCF FRET loc en dan nu de 36025 ri Luchtbal:

Ondanks een trage start ( na 16 uur werd het pas echt druk ) ben ik toch heel tevreden naar huis gegaan

Hoop dat jullie het leuk vinden!
Groetjes,
Marcel
Hele mooie reportage Marcel
Leuk die diversiteit aan materieel.

Leuk die diversiteit aan materieel.
Dank u dank u
.
Jullie hebben mooie locomotieven hier in België
.
Reeks 77/78 en dan de HLE 20/23/26
. Dat vind ik echt mooie machines
.

Jullie hebben mooie locomotieven hier in België

Reeks 77/78 en dan de HLE 20/23/26

Je bent precies heel diverse cargo's tegengekomen! Interessante dag.

Dat is inderdaad die trein met de IRISL containers.Mister1736 schreef:Welke trein is dat?OMC schreef:Donderdag zou ik ook nog wel een uitstapje willen plannen maar heb geen idee naar waar, want op donderdag rijdt SNCF met zijn fretjes een trein tussen Antwerpen en Vesoul
IS dat een trein met allemaal Iris L containers toevallig??
Hoi,
Die man zei dqt die rond 16 uur uit haven vertrok.
Ik denk dat ik morgen weer naar Antwerpen ga, samen met het lid vqn maandag.
Marcel
Die man zei dqt die rond 16 uur uit haven vertrok.
Ik denk dat ik morgen weer naar Antwerpen ga, samen met het lid vqn maandag.
Marcel
Hoi,
Hierbij mijn oprechte felicitaties voor je mooie foto's.Doe zo voort hé.
Lukas
Hierbij mijn oprechte felicitaties voor je mooie foto's.Doe zo voort hé.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
- trainfreak
Namen zijn moeilijk om te onthouden heMister1736 schreef:Hoi,
Die man zei dat die rond 16 uur uit haven vertrok.
Ik denk dat ik morgen weer naar Antwerpen ga, samen met het lid van maandag.
Marcel

Misschien tot morgen

hallo
Hoe lang heb je uiteindelijk foto's genomen? het zijn een heleboel treinen die je getrokken hebt. Om de hoeveel min passeert er daar gemiddeld wel een loc?
vraagje: rijden er veel HLE reeks 13 als goederenloc? Waarom zet men die locs niet in voor het personenvervoer? (zoals aan de M6'en, dan werken eindelijk die displays een keer en heeft de reiziger betere informatie...)
mooie foto's bovendien!
grtn
Hoe lang heb je uiteindelijk foto's genomen? het zijn een heleboel treinen die je getrokken hebt. Om de hoeveel min passeert er daar gemiddeld wel een loc?
vraagje: rijden er veel HLE reeks 13 als goederenloc? Waarom zet men die locs niet in voor het personenvervoer? (zoals aan de M6'en, dan werken eindelijk die displays een keer en heeft de reiziger betere informatie...)
mooie foto's bovendien!
grtn
Omdat wij ook graag eens comfortabel zitten! (Eerder om ineens van Antwerpen door te rijden tot in Frankrijk).bobke schreef:vraagje: rijden er veel HLE reeks 13 als goederenloc? Waarom zet men die locs niet in voor het personenvervoer?