Twee goederentreinen botsen in Glaaien, bron 'Het Nieuwsblad

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Twee goederentreinen botsen in Glaaien, bron 'Het Nieuwsblad

Bericht door Steven »

Inderdaad het verwittigingssein dat er juist voor staat is altijd gevaarlijk. op de lijn 154 bestaat dat ook nog en daar moet je dus ook dubbel en dik opletten als je rit op zicht aan het rijden bent.
dentheo

Bericht door dentheo »

PeterBrz schreef: L’accident qui s’est produit à Glons met en cause une locomotive des chemins de fer allemands. Cette locomotive a heurté la motrice d’un train de marchandises se dirigeant vers Tongres .

A la suite du choc, la motrice du train de marchandises a eu son réservoir percé et du mazout s’est écoulé. Un des wagons du même train a déraillé.
Een motorrijtuig met goederenwagens enz.
Blijkt achteraf lichtjes anders;.. :wink: :wink:
Goed dat wij dit forum hebben ipv de krant alleen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

Het ging om een goederentrein van de nmbs en eentje van crossrail geen duitse firma betrokken dus.
nmbsgek

Bericht door nmbsgek »

Ik ben net terug van Glons. Foto's kan je vinden op mijn fotosite.
www.flickr.com/photos/maartenschoubben
banaan

Bericht door banaan »

Allez, 't is de privé weer. ( :P )
LHOON

Bericht door LHOON »

PeterBrz schreef:Ik ben zonet naar daar gereden maar helaas mocht ik geen foto's nemen. [\quote]

Ook niet vanop afstand?
A la suite du choc, la motrice du train de marchandises a eu son réservoir percé et du mazout s’est écoulé. Un des wagons du même train a déraillé.
Sinds wanneer rijden hier "motorrijtuigen" met goederen (Deze bestaan naar verluidt wel in Duitsland)?
Bij mijn weten zijn alle goederentreinen in België gesleept door een "locomotief" :-)
Jani

Bericht door Jani »

Eigenlijk zouden de Crossrailbestuurders nu ook moeten staken, maar die leven helaas (voor hen) niet in het vakbondsparadijs van de nmbs.
Steven

Bericht door Steven »

Jani schreef:Eigenlijk zouden de Crossrailbestuurders nu ook moeten staken, maar die leven helaas (voor hen) niet in het vakbondsparadijs van de nmbs.
waarom moeten ze staken?
Adler

Bericht door Adler »

LHOON schreef: Sinds wanneer rijden hier "motorrijtuigen" met goederen (Deze bestaan naar verluidt wel in Duitsland)?
Bij mijn weten zijn alle goederentreinen in België gesleept door een "locomotief" :-)
Het franse woord "motrice" wordt niet enkel gebruikt in de zin van "automotrice" maar kan ook gewoon locomotief betekenen:

Motrice: Véhicule qui sert à tracter d'autres véhicules. Synonyme: locomotive.
nmbsgek

Bericht door nmbsgek »

De lok en de wagons zijn afgevoerd naar Vise.
Foto's kan je vinden op mijn site.

http://www.flickr.com/photos/maartenschoubben
Jani

Bericht door Jani »

Steven schreef:
Jani schreef:Eigenlijk zouden de Crossrailbestuurders nu ook moeten staken, maar die leven helaas (voor hen) niet in het vakbondsparadijs van de nmbs.
waarom moeten ze staken?
Omdat er geen veiligheidssysteem is dat dit had kunnen voorkomen. Het zijn echter maar goederen dus is het zogezegd allemaal zo erg niet.
Die bestuurder werkt ook bij een privémaatschappij, daar is het allemaal zo gemakkelijk niet om te beginnen staken.
dentheo

Bericht door dentheo »

Jani schreef: Omdat er geen veiligheidssysteem is dat dit had kunnen voorkomen. Het zijn echter maar goederen dus is het zogezegd allemaal zo erg niet.
Die bestuurder werkt ook bij een privémaatschappij, daar is het allemaal zo gemakkelijk niet om te beginnen staken.
Ik ken in Europa geen enkel veiligheidssysteem dat bij "Rijden op Zicht" een botsing kan voorkomen... ik weet zelfs niet of het bestaat....
Theo
Groeten vanop de Heide
Jani

Bericht door Jani »

Hij kan misschien ook beweren dat het sein groen was.
Steven

Bericht door Steven »

Jani schreef:Hij kan misschien ook beweren dat het sein groen was.
Jij leest enkel wat je wil lezen zeker, dentheo haalt het aan en ik sprak er ook al van, hier is geen sprake van onrechtmatig door een rood sein te rijden. Hij was in rit op zicht bezig. Hij had dan toelating om een bezette sectie in te rijden en dan is er geen enkel systeem dat zal verhinderen dat je zal botsen tenzij je tijdig remt. Alles op 1 hoop gooien is het makkelijkste wat er is maar maakt duidelijk dat je geen kaas gegeten hebt van spoorwegregels.
Jani

Bericht door Jani »

Zo op het zicht was hij blijkbaar niet aan het rijden, tenzij (zoals zo vaak) het eindsein nauwelijks zichtbaar was.
Plaats reactie