De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
De verbinding tussen lijn 34 en 40 ter hoogte van Coronmeuse die door Urbagora is voorgesteld zou daarvoor een oplossing kunnen zijn.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
I11 rijtuigen? Lukt perfect hoor, enkel hebben ze die niet op overschot denk ik...AlexNL schreef:"Hey Bombardier, we willen stuurstandrijtuigen voor I10. Bouw die eens?"
Groeten,
Joris De Mol
Re: De nieuwe loks reeks 18
Na het bekijken van de nieuwsuitzending op RTBF.be vermoed ik dat men wilde zeggen dat er 15 exemplaren in de werkplaatsen staan.trainman schreef:Misschien moeten we aan die journalist(en) eens zeggen dat het er geen 15 zijn maar dat intussen exemplaar 1843 al gespot is
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,4706357
Re: De nieuwe loks reeks 18
Eigelijk wel, als ze niet van die zotte dingen zouden doen als een stuurstand midden in een stam IC-O stekenJoris schreef: I11 rijtuigen? Lukt perfect hoor, enkel hebben ze die niet op overschot denk ik...

Maar de stuurstanden hebben de luxemburgse beveiliging niet (memor 2+/etcs 1)

Aan elke kant een 18 zetten zou misschien wel lukken

Re: De nieuwe loks reeks 18
Wat mij toch begint op te vallen, is dat na 60 bladzijde, het nog steeds onduidelijk is, wat er aan die nieuwe type 18 scheelt? Zelfs de "experte" hier op HGBTF, die al meer kennis hebben, of de zustersite kunnen niet de vinger op deze zere wonde leggen. Wat is er nu toch aan de hand?
Blijkbaar schlagen ze er zeer goed in om een zeer groot mistscherm op te hangen.
Blijkbaar schlagen ze er zeer goed in om een zeer groot mistscherm op te hangen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
'45 nieuwe locomotieven NMBS onbruikbaar'
Zo'n 45 splinternieuwe locomotieven van de NMBS liggen al maanden ongebruikt in hangars van Siemens in Duitsland. De toestellen die perfect rijden in Duitsland, blijken het niet te doen op de gelijkstroom in België en moeten aangepast worden.
(belga) - Dat schrijft Het Laatste Nieuws vrijdag.
Precies een jaar geleden leverde Siemens met veel tromgeroffel de allereerste locomotief van het type T18 aan de NMBS. De spoorwegen bestelden er 120. Aan ruim 3,5 miljoen euro per stuk is dat goed voor een prijskaartje van bijna 440 miljoen.
Volgens het contract moesten de eerste 60 locomotieven geleverd worden in de tweede helft van 2009. Helaas kreeg de NMBS er maar twee, die bij gebrek aan homologatie alleen mogen rijden tijdens testritten.
De 45 andere al gebouwde toestellen staan nog in hangars van Siemens in Duitsland stof te vergaren. 'Er is een probleem met de homologatie en dat is volledig voor rekening van Siemens', is het enige wat de NMBS kwijt wil. 'Wij hebben gehomologeerde locomotieven besteld.'
Siemens geeft toe dat de toestellen 'kinderziekten' vertonen. 'Dat heeft onder meer te maken met het spanningssysteem.' Ook het veelbesproken veiligheidssysteem zorgt blijkbaar voor
meer problemen dan gedacht.
Siemens hoopt de locomotieven in april of mei te laten homologeren, zodat ze later dit jaar in dienst kunnen komen.
Zo'n 45 splinternieuwe locomotieven van de NMBS liggen al maanden ongebruikt in hangars van Siemens in Duitsland. De toestellen die perfect rijden in Duitsland, blijken het niet te doen op de gelijkstroom in België en moeten aangepast worden.
(belga) - Dat schrijft Het Laatste Nieuws vrijdag.
Precies een jaar geleden leverde Siemens met veel tromgeroffel de allereerste locomotief van het type T18 aan de NMBS. De spoorwegen bestelden er 120. Aan ruim 3,5 miljoen euro per stuk is dat goed voor een prijskaartje van bijna 440 miljoen.
Volgens het contract moesten de eerste 60 locomotieven geleverd worden in de tweede helft van 2009. Helaas kreeg de NMBS er maar twee, die bij gebrek aan homologatie alleen mogen rijden tijdens testritten.
De 45 andere al gebouwde toestellen staan nog in hangars van Siemens in Duitsland stof te vergaren. 'Er is een probleem met de homologatie en dat is volledig voor rekening van Siemens', is het enige wat de NMBS kwijt wil. 'Wij hebben gehomologeerde locomotieven besteld.'
Siemens geeft toe dat de toestellen 'kinderziekten' vertonen. 'Dat heeft onder meer te maken met het spanningssysteem.' Ook het veelbesproken veiligheidssysteem zorgt blijkbaar voor
meer problemen dan gedacht.
Siemens hoopt de locomotieven in april of mei te laten homologeren, zodat ze later dit jaar in dienst kunnen komen.




Re: De nieuwe loks reeks 18
Volgens mij wordt het verhaal van de E-loc 18 vergelijkbaar met dat van de E-loc 13: kinderziektes, de schuld doorschuiven en geknoei alom...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: De nieuwe loks reeks 18
En als resultaat zal men binnen enkel jaren dus nog steeds locs hebben die kunnen rijden, want er rijden op het Belgische spoornet nog een groot aantal locs die echt wel aan de pensioengerechtigde leeftijd (en kilometers) geraakt zijn.LML schreef:Volgens mij wordt het verhaal van de E-loc 18 vergelijkbaar met dat van de E-loc 13: kinderziektes, de schuld doorschuiven en geknoei alom...
Hoeveel er door sommigen ook op los gedroomd wordt, je kan de levensduur niet eeuwig blijven rekken, zonder dat het "onderhoud" duurder wordt dan gewoon een nieuwe loc laten maken.
Ik denk dat de economische crisis hier ook parten speelt, op dit moment zijn de locs niet zo dringend, en de betalingen moeten toch pas gebeuren telkens er een loc geleverd en goedgekeurd is, vermoed ik. Zo kan de NMBS toch ook voor wat besparing zorgen.
Dus ik heb niet het idee dat de NMBS "er echt achter zit" om zo snel mogelijk die locs in dienst te krijgen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Heeft iemand een idee hoe het eigenlijk bij cargo zit, is daar uberhaupt behoefte aan de reeks 13?pietje schreef:Ik denk dat de economische crisis hier ook parten speelt, op dit moment zijn de locs niet zo dringend, en de betalingen moeten toch pas gebeuren telkens er een loc geleverd en goedgekeurd is, vermoed ik. Zo kan de NMBS toch ook voor wat besparing zorgen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Momenteel waarschijnlijk niet, want ze hebben immers een overschot op dit moment. Maar ik vermoed dat als de economie weer gaan aantrekken, dat ze die extra locomotieven nog best goed zouden kunnen gebruiken bij B-Cargo...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ja, en je zal zien hoe mooi de locs op dat moment allemaal opgeleverd worden en geaccepteerd door de NMBSsncf-sncb schreef:Momenteel waarschijnlijk niet, want ze hebben immers een overschot op dit moment. Maar ik vermoed dat als de economie weer gaan aantrekken, dat ze die extra locomotieven nog best goed zouden kunnen gebruiken bij B-Cargo...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Vooropgesteld dat er dan nog een B-Cargo is natuurlijksncf-sncb schreef:Momenteel waarschijnlijk niet, want ze hebben immers een overschot op dit moment. Maar ik vermoed dat als de economie weer gaan aantrekken, dat ze die extra locomotieven nog best goed zouden kunnen gebruiken bij B-Cargo...

-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Re: De nieuwe loks reeks 18
B-Cargo heeft niets aan de 18'en. Vanuit de optiek van B-Cargo zou het het meest wenselijk zijn 13'en te verschuiven naar de reizgersdienst en daarvoor extra 29'en te leasen. Die hebben een grotere trekkracht en daarmee kan je op de corridor Luxemburg-Basel de concurrentie aan met Fret (geen lokwisselen in Mulhouse).sncf-sncb schreef:Momenteel waarschijnlijk niet, want ze hebben immers een overschot op dit moment. Maar ik vermoed dat als de economie weer gaan aantrekken, dat ze die extra locomotieven nog best goed zouden kunnen gebruiken bij B-Cargo...
Ik denk dat uiteindelijk de 18'en wel zullen worden afgenomen, maar dat de optie op extra machines niet ingelost gaat worden.
Wim
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hallo,
Daarenboven is Frankrijk groter dan enkel de as naar St-Louis hé
Nu, kwa Frankrijk trafiek zou ik zeggen, afwachten, er wordt zoveel gezegd over verschuivingen met de 13-29-57-(en ECR varianten)-BB36000...
Gewoon afwachten...
Groeten,
Joris De Mol
Die optie van 60 locs is al bestelt.wimpiespoor schreef:B-Cargo heeft niets aan de 18'en. Vanuit de optiek van B-Cargo zou het het meest wenselijk zijn 13'en te verschuiven naar de reizgersdienst en daarvoor extra 29'en te leasen. Die hebben een grotere trekkracht en daarmee kan je op de corridor Luxemburg-Basel de concurrentie aan met Fret (geen lokwisselen in Mulhouse).
Ik denk dat uiteindelijk de 18'en wel zullen worden afgenomen, maar dat de optie op extra machines niet ingelost gaat worden.
Wim
Daarenboven is Frankrijk groter dan enkel de as naar St-Louis hé

Nu, kwa Frankrijk trafiek zou ik zeggen, afwachten, er wordt zoveel gezegd over verschuivingen met de 13-29-57-(en ECR varianten)-BB36000...
Gewoon afwachten...
Groeten,
Joris De Mol
Re: De nieuwe loks reeks 18
De optie is al lang een bestelling gewordenwimpiespoor schreef: B-Cargo heeft niets aan de 18'en. Vanuit de optiek van B-Cargo zou het het meest wenselijk zijn 13'en te verschuiven naar de reizgersdienst en daarvoor extra 29'en te leasen. Die hebben een grotere trekkracht en daarmee kan je op de corridor Luxemburg-Basel de concurrentie aan met Fret (geen lokwisselen in Mulhouse).
Ik denk dat uiteindelijk de 18'en wel zullen worden afgenomen, maar dat de optie op extra machines niet ingelost gaat worden.
Wim

Het verschil in trekkracht tussen een 29 en een 13 is miniem hoor. De wissel in mulhouse maakt ook niet zoveel uit, de meeste treinen rijden toch verder en moeten dus sowieso een andere loc krijgen

De 13nen kunnen ze bij cargo heel goed gebruiken, al was het maar om dure 20'ers aan de kant te kunnen zetten
